13 Reacties

één maand geleden

Je kan hem een paracetamol zetpil geven. Dat onderdrukt de koorts wat. Zorg dat je kindje goed drinkt en zijn rust krijgt. Als je kindje spuugt en diarree heeft moet je de huisarts bellen. Anders even aanzien. https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts

één maand geleden

Als de koorts langer dan 24 uur blijft dan even naar de huisarts

één maand geleden

Reactie op mumofA24

Als de koorts langer dan 24 uur blijft dan even naar de huisarts
Ikzelf vind dit echt onzin. Derde kindje hier... koorts duurt vaak echt wel wat langer dan 24 uur. En 99 van de 100 keer is het gewoon een virusje. Hier ademen ze ook altijd snel bij koorts. Maar als je kindje zich echt ziek voelt is het natuurlijk een ander verhaal! Dan zou ik wel even de huisarts bellen als het na een dag niet beter is..

één maand geleden

Onze dochter van 4,5 maand is afgelopen week ook erg ziek en verkouden geweest. Had 40 graden koorts en haar neusje zat steeds dicht. Wij hebben haar 3x per dag 120mg paracetamol gegeven (zetpil) en zo nodig een zoutoplossing neusspray. Na 5 dagen en niet opknappen toch maar een keer naar de huisarts geweest. Die gaf aan dat ze na een week geen koorts meer mocht hebben. Verkoudheid mocht langer duren.

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ikzelf vind dit echt onzin. Derde kindje hier... koorts duurt vaak echt wel ...
Bij een baby onder de 6 maanden is dit gewoon protocol. Ik heb een kindje die een hersenvliesontsteking heeft gehad en dat begon ook met “onschuldige” koorts. Dus better safe than sorry.

één maand geleden

Reactie op mumofA24

Bij een baby onder de 6 maanden is dit gewoon protocol. Ik heb een kindje d ...
Dat is erg naar! Maar Ik zeg toch ook bij alleen koorts..Bij hersenvliesontsteking voelen ze zich vast echt ziek en hebben ze niet "alleen maar koorts". Onze oudste is prematuur en dysmatuur geboren en heeft heel wat keren koorts gehad. Dan had ik elke week wel bij de huisarts kunnen zitten.... denk dat je het zelf bij je eigen kind het beste aanvoelt als het nodig is.

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Dat is erg naar! Maar Ik zeg toch ook bij alleen koorts..Bij hersenvliesont ...
Dat ze bij hersenvliesontsteking hebben ze ik het begin zeker wel “alleen maar koorts”. Heb kindjes binnen een half uur zien instorten van “alleen” maar koorts naar een reanimatiesituatie. Dus een beetje alertheid mag best bij 40 graden. En ja, natuurlijk moet je ook naar je kindje zelf kijken. Maar ik zou iemand nooit adviseren om gewoon maar even een zetpilletje te geven.

één maand geleden

Reactie op Oktobermeisje

Dat ze bij hersenvliesontsteking hebben ze ik het begin zeker wel “alleen m ...
Dat heb ik toch ook helemaal niet geadviseerd ofwel? Jeetje. Ook wordt er nergens gesproken over 40 graden koorts. Maargoed, hier heeft Lindsy helemaal niets aan. Mij is altijd verteld door de kinderartsen dat als de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt je even moet bellen. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Hopelijk is je zoontje inmiddels weer opgeknapt!

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Dat heb ik toch ook helemaal niet geadviseerd ofwel? Jeetje. Ook wordt er n ...
Ik bedoel het niet rot, maar het advies wat je geeft klopt niet. Je hebt het over diarree en braken, maar in de pagina zelf staat uitgebreid wanneer je de huisarts meteen moet bellen. Een hele waslijst, en daar staat sneller ademen tussen. En gelukkig is het 99% van de gevallen gewoon een simpel virusje. Je eerste post is wel degelijk een advies. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je moet opletten met dit soort goed bedoelde adviezen die in het overgrote deel van de gevallen juist is. We weten namelijk niet wat er nog meer speelt.

één maand geleden

Rustig aan. Het heerst en gaat vaak samen met verkoudheid. In ieder geval goed in de gaten houden en vertrouw je het niet dan gewoon de huisarts of dokterspost bellen!

één maand geleden

Reactie op Oktobermeisje

Ik bedoel het niet rot, maar het advies wat je geeft klopt niet. Je hebt he ...
Misschien moet je ff beter kijken want ik was niet degene die het over braken en diarree en zetpillen heeft......

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Misschien moet je ff beter kijken want ik was niet degene die het over brak ...
Je hebt helemaal gelijk, mijn excuus.