Hi dames,
Ik werd vanochtend wakker met een koortslip. Het was vannacht al begonnen en heb er toen ook aan gezeten tijdens het voeden maar wist niet dat het een koortslip was.
Paniek nu natuurlijk want een het herpesvirus kan hersenvliesontsteking veroorzaken...
Zou ik de huisartsenpost moeten bellen...?
Nee, je moet gewoon ervoor zorgen dat je goede hygiëne toepast. Dus niet aan de koortslip zitten. Koop zo een koortslip pleister, en goede handhygiëne. Geen kusjes totdat het weg is, en niet met je gezicht naar de baby toe.
Heb je de adviezen van thuisarts al bekeken? https://www.thuisarts.nl/koortslip/ik-heb-net-baby-en-heb-koortslip
Die adviezen zou ik opvolgen en bij twijfel kun je altijd bellen. Maar voor zover ik kan lezen hoef je nu nog niet te bellen.
Hoe oud is je baby? Het is vooral een risico voor hele jonge babies van onder de maand. Ik zou evt cb even bellen om te bespreken welke symptomen je op moet letten en evt extra temperaturen. Mooi als je nog borstvoeding geeft dan krijgt je kindje antistoffen binnen. Niet teveel druk maken want er is nog niks aan de hand. Wel even goede hygiene vanaf nu 😊
Volgens mij heb je dan met je zwangerschap al antistoffen meegegeven maar d ...
Ja dat heb ik ook begrepen. Ik heb vaker een koortslip gehad en ook tijdens mn zwangerschap. De verloskundige gaf aan dat als je het al moeder zijnde vaker hebt gehad, je inderdaad antistoffen mee geeft. De kans dat je kindje dan ziek wordt is klein. Van een ander overigens wel!