4 Reacties

2 jaar geleden

Ik had dit ook heel erg bij mijn eerste zwangerschap! Ik had ook mega veel pijn met borstvoeding geven, omdat ik van mezelf gewoon hele gevoelige/pijnlijke tepels heb. Ze gingen ook meteen bloeden op dag 2, ondanks de baby de eerste keren goed aanhapte volgens de lactatiekundige in het zkh. Geen idee of het met de korstjes te maken heeft gehad? Maar fijn was het in ieder geval niet. De huisarts noemde het al tepelkloven -terwijl de baby nog niet eens geboren was-. Deze zwangerschap heb ik 0 korstjes en ook geen pijnlijke tepels dus ben benieuwd hoe de bv gaat lopen dit keer. Hoop dat alles bij jou goed loopt!

2 jaar geleden

Heb ik nu ook weer hoor. Denk dat het de ontwikkeling is van je tepel voor borstvoeding oid. Ik heb gewoon 9 maanden bv gegeven. Soms denk ik ook wel eens dat ik wat melk lek ofzo en daar de kortstjes vandaan komen.

2 jaar geleden

Reactie op waitingstar

Heb ik nu ook weer hoor. Denk dat het de ontwikkeling is van je tepel voor ...
Geruststelling dat ik niet de enige ben!

2 jaar geleden

Had het (eerste zwangerschap) aan beide kanten. Voorheen niet, maar begon vrij vroeg in de zwangerschap. Hyperkeratose (soort eczeem) kennelijk. Korte periode hormoonzalf (via dermatoloog) en nergens last meer van. Ik smeerde het 5 dagen 2x pd, 5 dagen 1x pd en daarna nog 2 weken 2 x per week.