243 Reacties
één maand geleden
Onze baby wordt te groot voor haar wiegje. We willen dus over op een ledikant, maar we willen haar wel op onze slaapkamer houden. Bestaan er “compacte” ledikanten? We hebben namelijk een ledikant waar mijn man als kind in heeft gelegen, erg mooi maar ook echt groot, dus niet geschikt voor op onze slaapkamer.
één maand geleden
Ons kleine meisje knijpt altijd heel erg met haar ogen als het buiten te licht is. We hebben al meerdere malen zonnebril geprobeerd maar dat wordt altijd huilen en eraf trekken. Daardoor doen we dan maar de zonneklep naar beneden maar dat vind ik zo ongezellig, haha. Hoe is dat bij jullie kindjes? Groeien ze erover heen? Ons kindje is van 25 mei (4 weken te vroeg)
24 dagen geleden
Reactie op qqww
Rollen er nog meer baby's niet? Me meisje vandaag 5 maanden maar die heeft ...
Hier alleen maar via 1 kant nog, de andere alleen naar haar zij en echt niet verder 🤣
24 dagen geleden
Reactie op qqww
Rollen er nog meer baby's niet? Me meisje vandaag 5 maanden maar die heeft ...
Geen zorgen maken hoor, ze gaat vast wel rollen als ze er zin in heeft. 😉
De meeste baby's doen dat pas rond 6 maanden. Hier een meisje dat morgen 5 maanden is, die er ook echt geen interesse in toonde. Lag altijd heel tevreden op haar rug rond te kijken. Zondag rolt ze plots in één keer zelfstandig naar haar buik. Ik heb haar daarvoor zelfs nooit zien oefenen.
23 dagen geleden
Onze baby doet zijn mond niet open als we hem hapjes proberen te voeren. Desalniettemin lijkt hij de substantie op zijn lippen wel met veel genot af te likken. Hoe krijg ik hem zover om wel zijn mond te openen? Ik wil er geen strijd van maken, maar het goede voorbeeld (met zelf voordoen) neemt hij niet over. Wat nu? 😅
23 dagen geleden
Reactie op Phonia
Onze baby doet zijn mond niet open als we hem hapjes proberen te voeren. De ...
Zelf laten doen! Wij hebben dus een speciale korte lepel en begeleid het een beetje mee naar haar mondje. Dus zoals ze ook al hun speeltjes nu in hun mond stoppen. Ze vind het fantastisch!
23 dagen geleden
Reactie op Phonia
Ik merkte wel echt verschil met grovere (zoete aardappel/broccoli) vs 'soepelere' (peer) substanties . Peer ging er zo in, broccoli pas toen ik er een beetje moedermelk bij deed! Nog steeds spuugt ,e de helft uit, maar het is een begin 🤣
22 dagen geleden
Reactie op Phonia
Ik weet niet hoe oud je baby is maar misschien kan je nog eben wachten en het over een tijdje weer proberen? Mijn zoontje eet liever zelf en houdt zijn eigen lepel vast en eet het eten er dan af ipv dat ik het in z'n mond stop😅
22 dagen geleden
Reactie op Phonia
Ik zou het hem zelf laten doen.
Ik geef nog geen hapjes, maar mijn dochter krijgt haar vitamine-D druppels van een zacht lepeltje. Daarna geef ik haar dat lepeltje en dan ligt ze hem zelf in haar mond te stoppen terwijl ik haar luier verschoon. Zo kan ze vast een beetje oefenen en als ze hapjes krijgt mag ze ook zoveel mogelijk zelf aankloten😉
20 dagen geleden
Voor als de eerste hapjes komen: ik zag in ander topic wortel voorbij komen. Zou groente uit een pot "slecht" zijn? Ik vind dat minder werk dan echte wortel zacht koken. Gewoon de wortel uit een houdbare pot die wij ook eten weetjewel
20 dagen geleden
Reactie op maria_1234
Voor als de eerste hapjes komen: ik zag in ander topic wortel voorbij komen ...
Absoluut niet! De potjes (in NL) moeten aan strenge eisen voldoen. Enige nadeel is dat het vaak gemengde smaken zijn ipv enkelvoudige.
https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-potjesvoeding-ok-om-te-geven-.aspx
20 dagen geleden
Heeft jullie baby overdag wel eens 6 uur tussen de fles gelaten? En wat was de reden? Ik kan aanbieden wat ik wil maar hij gaat al schreeuwen als hij de fles ziet. De laatste was om 10uur vanmorgen en nu pas weer kregen we er wat in. Eerder dronk hij flessen van 180+6 maar nu omdat hij steeds veel laat staan al terug naar 150+5.. wat dus ook met moeite gaat. Hij weegt 7.5 kilo dus hij mag echt wel wat hebben
20 dagen geleden
Reactie op Liene91
Heeft jullie baby overdag wel eens 6 uur tussen de fles gelaten? En wat was ...
Komen er tandjes door? Mijn jongste heeft nu net zijn 1e tandje dat doorgebroken is door het tandvlees en drinkt ook rampzalig. Max 100 mL per fles. Gelukkig eet hij zijn hapjes goed, dus vanochtend een potje appel op en dadelijk nog een potje groente
19 dagen geleden
Reactie op Nicole1306
Absoluut niet! De potjes (in NL) moeten aan strenge eisen voldoen. Enige na ...
Dankjewel voor je uitleg!
Ik bedoelde alleen eigenlijk echt de groente conserve die je als volwassene ook eet weetjewel hihi of misschien lees ik hier in mijn chaos je berichtje niet goed