243 Reacties
12 dagen geleden
Gister zoon meegenomen naar verjaardag met best wat mensen. Ging heel goed!
Alleen gisteravond en vannacht moest hij veel huilen in z’n slaap. Telkens als ik bij hem kwam had hij z’n ogen wel dicht.
Kan dit het verwerken van alle prikkels van die verjaardag zijn? Dit herken ik namelijk niet van hem
11 dagen geleden
Reactie op rchlvanm
Zo klinkt het wel!
Vannacht was er niets aan de hand, dus denk de verwerking van prikkels!
11 dagen geleden
Reactie op qqww
Zijn er al ouders over naar maatje 4 luiers?
Wij zitten nu nog op maatje 3 (baby 16mei). Soms lekt ze erdoor, dat is eigenlijk alleen als ze dan veel op der zei heeft gelegen.
Jullie naar 4 gegaan?
11 dagen geleden
Reactie op qqww
Ja al een paar weken! Wel de Etos luiers, heb idee dat die wat kleiner per maat zijn
7 dagen geleden
Gekke vraag misschien, maar kan de TOG waarde van een slaapzak minder worden door wassen?
Dochter spuugt net op haar slaapzak. Ik pak de reserve (dezelfde maar dan van vinted,wel nog zelf gewassen)en valt me op dat deze veel minder dik aanvoelt nu ze m aanheeft.
Kan het zijn dat de tog waarde vermindert door bijvoorbeeld veelvuldig wassen of verkeerd drogen?
7 dagen geleden
Reactie op qqww
Wij s’nachts!
7 dagen geleden
Reactie op qqww
Binnekort wel denk ik!
Wij zijn nu overgegaan naar maatje 4 🙌
6 dagen geleden
Reactie op Jessara
Wat is de wakkertijd van jullie baby van 5 maanden oud? Ik merk dat ze nu m ...
Hier is het soms 1,5 soms 2,5 uur of langer als het slaapritueel niet wil lukken oid. Ik kijk vooral naar wanneer hij signalen begint te vertonen. Als hij dat bij 2,5 uur niet doet, probeer ik hem vaak gewoon op bed te leggen en soms wordt hij tijdens het wiegen moe en soms niet en dan stop ik ook gewoon. Vaak werkt eruit halen, even 15/30 min weer in de woonkamer en daarna nog een keer proberen, goed. Laatst was hij ziek en was hij na een uur al moe, dan leg ik hem ook gewoon lekker in bed.
6 dagen geleden
Reactie op Jessara
Wat is de wakkertijd van jullie baby van 5 maanden oud? Ik merk dat ze nu m ...
Hier ook een hele tijd een wakkertijd van 2 tot 2,5 uur. Merk nu volop in sprong 5 zitten dat de wakkertijd korter is, soms weer 1,5 uur.
3 dagen geleden
Onze dochter gaat nu sinds 2 weken naar de opvang en krijgt afgekolfde borstvoeding mee. Ze is nog aan het wennen en drinkt daardoor daar heel slecht: bijv 50 ipv 150/160. Ze krijgt 3 zakjes/flesjes mee met melk erin. Ieder keer als ze haar een flesje aanbieden, pakken ze een nieuw flesje/zakje. Wat ze niet opdrinkt gooien ze weg omdat ze dat niet weer mogen aanbieden. Ik vind dit best bijzonder, (uiteraard ook super zonde) moedermelk mag je gewoon weer aanbieden. Of is dit normaal op de opvang, iemand ervaring?
3 dagen geleden
Reactie op Medska
Onze dochter gaat nu sinds 2 weken naar de opvang en krijgt afgekolfde bors ...
Hadden wij ook. Ik had aangegeven dat ze het in principe koud mogen geven en dan wat ze niet drinkt opnieuw mogen geven. Ik gaf elke keer 4x100ml mee, kreeg lege flesjes terug terwijl in de app te lezen was dat ze maar 250/300ml gedronken had. In gesprek gegaan en ze pakte idd steeds een nieuw flesje, gaven zelfs aan dat ze nog meer nodig hadden 😵💫 toen op papier gezet dat ze de melk vanuit mij opnieuw (koud) mogen aanbieden, en anders de restjes niet weggooien en terug meegegeven (dan beslis ik zelf wel wat er mee gebeurt). Gaat nu goed!
3 dagen geleden
Reactie op Medska
Onze dochter gaat nu sinds 2 weken naar de opvang en krijgt afgekolfde bors ...
Oei dat is balen hè. Ze mogen melk op de opvang maar 1x verwarmen. Zij zijn gebonden aan strenge regels en kunnen anders problemen krijgen met de GGD. Mijn dochter drinkt ook kleine porties op de opvang, ik geef het in kleine porties mee en als ze toch meer wil drinken kunnen ze een extra portie opwarmen.
3 dagen geleden
Reactie op Miliaa
Mijn baby rolt steeds op de rug als we tummytime doen. Hoe kunnen we toch f ...
Handdoek oprollen of voedingskussen onder zijn oksels?