243 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Hoe gaan jullie om met volgende situatie? Dochter slaapt sinds 13u, wordt ...
Hier hetzelfde. Oudste sliep voor geen meter overdag. Ons zoontje slaapt momenteel ook super veel. Ik laat hem tot nu toe overdag slapen als hij aangeeft moe te zijn en 's nachts slaapt hij niet minder. Dus denk dat het niet zoveel uitmaakt (in ons geval). Ik heb ook wel eens gelezen dat als kinderen slecht slapen overdag, ze 's nachts ook slecht kunnen gaan slapen. Overdag blijft ons zoontje max 2 uur na de voeding wakker maar ook vaak maar 30min of 1 uur. Ik denk ook wel dat het door de sprong komt dat hij snel weer gaat slapen.

2 maanden geleden

Reactie op Miliaa

Mijn baby rolt steeds op de rug als we tummytime doen. Hoe kunnen we toch f ...
Je zou een voedingskussen kunnen gebruiken. In een U-vorm zetten en de baby dan tussen zetten met het lijfje en armpjes op de boog.

2 maanden geleden

Onze meid 3,5 maand ineens heel onrustig overdag, doet hazeslaapjes. Volgens CB gaven we voldoende voeding 150 ml met 5 schepjes maar ze kwam nog om de 4 uur. Dus nu toch naar 180 ml gegaan met 6 schepjes en dat gaat er helemaal in. Echter als wij haar wegleggen begint ze al te huilen, en soms echt door tot krijzen en hard gillen. Maar ligt er dus niet aan dat ze nog “honger” heeft. Wat zou het kunnen zijn dat ze ineens zo een andere/ niet tevreden baby is ?

2 maanden geleden

Reactie op XowXo

Onze meid 3,5 maand ineens heel onrustig overdag, doet hazeslaapjes. Volgen ...
Is het meteen na de voeding if houden jullie haar eerst nog even rechtop? Misschien dat de hoeveelheid wat zwaarder valt en ze dag voelt als ze ligt?

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Is het meteen na de voeding if houden jullie haar eerst nog even rechtop? M ...
En kan ook zijn dat het misschien niet met de voeding te maken heeft en dat ze in sprong 4 zit? Er is een topic over in deze groep en ik lees ook mee in de april groep. Misschien herken je er iets in

2 maanden geleden

Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraag over sprong 4. Wij zitten in sprong 4 gok ik. Wat wij heel erg merken is moeite met de nacht in gaan ‘s avonds (veel huilen), en ‘s nachts heel onrustig slapen. Afgelopen nacht een voeding om 00.30 en daarna vanaf 03.00 elk halfuur tot uur wakker en jengelen, dan moeten we terug voor de speen en slaapt hij door. Dan na een halfuur/uur weer opnieuw, enzovoorts. Dit gaat door tot hij wakker wordt om 07.00 en is echt super slopend… herkent iemand dit?

2 maanden geleden

Misschien een domme vraag 😂 maar kan je je baby gewoon in zo een boxpakje naar de opvang doen? Of is dat hetzelfde als je kind in z’n pyjama naar school sturen? 🙈

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraag over sprong 4. Wij zitten in sprong ...
Ja! Mijn baby was vorige week ook steeds wakker. Niet met honger maar gewoon aan het trappelen ook enzo 🤷‍♀️ slaapt nu weer zoals voorheen! Dus er is licht aan het einde van de tunnel haha

2 maanden geleden

Reactie op Leannah

Ja! Mijn baby was vorige week ook steeds wakker. Niet met honger maar gewoo ...
Ah zo fijn om dit te lezen, dankjewel! 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Leannah

Misschien een domme vraag 😂 maar kan je je baby gewoon in zo een boxpakje ...
Zeker wel. Comfort boven alles!

2 maanden geleden

Reactie op Leannah

Misschien een domme vraag 😂 maar kan je je baby gewoon in zo een boxpakje ...
Zeker geen domme vraag, ik had dezelfde. 😄 Ik heb het gewoon eens gevraagd hier op de opvang. Zij zeiden dat het op zich wel kan, maar dat ze persoonlijk liever een shirtje met een broekje/legging hebben. Dat vinden ze namelijk makkelijker met verschonen...

2 maanden geleden

Al een aantal ochtenden schrik ik steeds rond 9 uur wakker omdat ik denk dat ik de fles nog niet heb gegeven. Ik geef altijd om 6 uur de eerste zodat om 9 uur de laatste is. Na de fles van 6 uur leg ik hem terug in bed en slaapt hij nog een paar uur. Maar toch denk ik elke keer rond 9 uur dat ik het ben vergeten en dat mn kind ligt te verhongeren. Wie herkent dit

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraag over sprong 4. Wij zitten in sprong ...
Hier precies hetzelfde sinds een aantal dagen!!😪

2 maanden geleden

Reactie op Cinniexxx

Al een aantal ochtenden schrik ik steeds rond 9 uur wakker omdat ik denk da ...
Ik schrik vaak wakker dat ik 'm vergeten ben terug te leggen na de voeding en hij dus nog op mij ligt terwijl hij gewoon in zijn bed ligt te slapen. Is nog nooit gebeurt maar heb het bijna dagelijks.

2 maanden geleden

Reactie op MMEB

Ik schrik vaak wakker dat ik 'm vergeten ben terug te leggen na de voeding ...
Ik heb dit ook en ik heb nog nooit in bed gevoed, maar toch 🤣

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste prikjes gekregen en het ging eigenlijk de hele dag goed, tot een uurtje geleden. Ze heeft nu koorts en ligt te huilen in bed (partner is bij haar). Ik twijfel of het verstandig is dat ze haar puckababy aanheeft. De slaapkamer is weliswaar koeler dan de afgelopen dagen, maar nog steeds vrij warm (gok zo’n 23-24 graden). Ze draagt alleen een romper en haar puckababy. Wat denken jullie, is dit oke met koorts, of beter zonder puckababy? en wat zou ze dan anders aan moeten?

2 maanden geleden

Was even benieuwd wat jullie doen na de eerste ochtendfles (is bij ons rond half 7). Meteen weer naar bed of even spelen in de box?

2 maanden geleden

Reactie op svv89

Was even benieuwd wat jullie doen na de eerste ochtendfles (is bij ons rond ...
Mijn dochter gaat als ze niet naar het kdv gaat erna weer gelijk naar bed

2 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste prikjes gekregen en het ging eigenli ...
Het CB adviseert 2 dagen na de prikjes geen inbakeren ivm warmte stuwing. Ik zou het dus zeker niet doen. Ook omdat ze koorts heeft. Evt gewoon een normale slaapzak aandoen. Hopelijk is de koorts gauw weg😄

2 maanden geleden

Reactie op svv89

Was even benieuwd wat jullie doen na de eerste ochtendfles (is bij ons rond ...
Bij ons gaat hij dan spelen, zodat wij kunnen ontbijten en klaar maken. Scheelt ook wel dat de oudste ook rond 7 uur wakker is dus we zelf ook geen kans hebben om terug te gaan liggen