243 Reacties

2 maanden geleden

Goeiemorgen ladies! Vraagje. Onze kleine is vandaag 4 maanden, en hij doet ongeveer 4 dutjes op een dag overdag. Nu heeft hij de afgelopen dagen z’n laatste dutje voor het naar bed gaan geslapen van ongeveer 15.30 - 17.30. En daarna gaat hij om 19.00 de nacht in (laat dan ook echt vermoedheidssignalen zien). Alleen… Als hij z’n laatste middagdutje zo lang slaapt, slaapt hij niet diep in ‘s avonds. Ik heb het gevoel dat hij dan niet moe genoeg is. Ik denk dat ik hem beter na een uurtje wakker kan maken (dus laten slapen van bijv. 15.30-16.30) in plaats van te lang door laten slapen. Maar ergens vind ik dat ook sneu… De andere dutjes overdag zijn overigens meestal ook 1.5-2 uur. Wat zouden jullie doen?

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Goeiemorgen ladies! Vraagje. Onze kleine is vandaag 4 maanden, en hij doet ...
Ik heb hetzelfde hier.bij ons gaat ze tussen 20-21u de nacht in en ik maak haat sinds deze week wel wakker als het laatste dutje te lang duurt. Heb dit heel lang niet gedaan want ik vond het zielig,maar de nacht in gaan terwijl ze net niet moe genoeg is is ook niet ideaal. Het lijkt hier wel te werken, misschien kun je het een keertje proberen

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hoe kan ik mijn zoontje leren te slapen in de kinderwagen? We hebben hem ...
Dit had ik een tijdje geleden ook. Wat bij ons hielp was om iets voor het einde van zijn wakkertijd 45 minuten lang te gaan wandelen. De eerste keer eerste dag(deed het 1x per dag) sliep hij niet en was dus afzien. Maar na de 2e keer viel hij wel in slaap in de wagen. We hadden het volledige ritueeltje gedaan zoals bij een dutje en zijn toen buiten gaan wandelen. Nu kan hij in de wagen slapen als we ergens zijn, ook zonder ritueeltje.

2 maanden geleden

Reactie op Liene91

Dit had ik een tijdje geleden ook. Wat bij ons hielp was om iets voor het e ...
Oh dit zou ik zoooo graag willen. Vanmiddag weer een poging dan maar 🙂😊. Ons ritueel is met een slaapzakje en dat doen we in de wagen dus ook. Maar hoe fijn zou het zijn als hij uit zichzelf in slaap zou vallen zonder het hele ritueel idd!

2 maanden geleden

Mijn baby draait als wijzers van de klok! Die van jullie ook?

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Jep! Eerste keren twijfelde ik of ik haar nou zo vreemd had neergelegd 😅 Maar ze doet het zelf

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Jaa hier ook, hij draait zich soms zo om dat hij met z’n beentjes tussen de spijlen komt te zitten

2 maanden geleden

Sinds een week heeft onze dame weer echt last van veel scheten en moeilijk poepen. Ze is ook gestart op de opvang en daar krijgt ze Nutrilon en thuis appie voeding. Kan het daar aan liggen? Vind het zo sneu

2 maanden geleden

Mijn schoonouders hebben een buggy en denken dat onze kleine als de buggy plat is daar wel in kan ... wat denken jullie? Nee toch?

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Mijn schoonouders hebben een buggy en denken dat onze kleine als de buggy p ...
Mijn oudste lag met 3 maanden wel plat in de kinderstoel ipv bak. Hij wilde zo graag rondkijken dat de bak een hel was. Door het zitje plat te leggen vond hij de wandelwagen weer geweldig

2 maanden geleden

Reactie op Noelleanne95

Sinds een week heeft onze dame weer echt last van veel scheten en moeilijk ...
We hebben de voeding en schema's voor voeding en slapen aangehouden. Onze kleine ging vanaf 3 maanden naar een medisch kinderdagverblijf en we gaven de voeding mee. Het was geen standaard variant van Nutrilon namelijk. Dat zullen we bij de tweede ook doen. Hij start in oktober.

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Als hij plat kan is het wel vaak buggy vanaf 0 maanden, even de merk buggy opzoeken staat het er vast wel bij. Ik heb zelf nu een buggy ook besteld voor vakantie is ook vanaf 0 maanden

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Ik zou het persoonlijk niet doen. Wij hebben voor onze oudste een Maxi Cosi Lara 2, er staat overal dat deze vanaf de geboorte is en volledig plat kan. Maar hij gaat in de praktijk toch echt niet volledig plat en geeft ook weinig ondersteuning bij het zitten. Zelfs toen onze zoon al meer dan een jaar oud was zakte hij nog scheef in deze buggy. Voor mij voelt het dus niet goed om dat al te gebruiken als ze nog zo klein zijn. Onze dochter gaat er dus echt pas in als ze kan zitten.

2 maanden geleden

Wij gaan op vakantie als onze kleine vier maanden is, maar nu lees ik overal over de 4 maanden slaapregressie.. zijn er ook kindjes die daar helemaal geen last van hebben gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Leledb

Wij gaan op vakantie als onze kleine vier maanden is, maar nu lees ik overa ...
Mijn oudste merkte je amper iets van de regressie/sprong. Die had alleen meer honger. Mensen maken elkaar snel gek met die sprongen/regressie. Het is accepteren dat een kindje ook mindere dagen heeft net als wij. En dat ze een weekje minder goed in hun vel kunnen zitten. Nu met de jongste houd ik niet meer bij of hij in een sprong of regressie of wat dan ook zit. Ik zie dat hij nu veel probeerd te rollen en snap dus dat hij gefrustreerder is omdat het nog niet lukt. Of hij nu volgens het schema in de regressie zit, geen idee

2 maanden geleden

Reactie op Leledb

Wij gaan op vakantie als onze kleine vier maanden is, maar nu lees ik overa ...
Wij gaan ook als ze 4 maanden is, waar gaan jullie heen? Zal je er niet te druk om maken!

2 maanden geleden

Ik wilde net een vraag stellen over de speen. Echt om gek van te worden! 100x per nacht vliegt hij eruit en dan onrustig en huilen. En bij de slaapjes overdag 20x de trap weer op. Daarom wil ik ervan af. Nog geen succes tot nu toe want nog meer huilen maar wie weet na gewenning wel rustigere nachten?

2 maanden geleden

Reactie op MadiR

Ik wilde net een vraag stellen over de speen. Echt om gek van te worden! 10 ...
Is je kindje ook rond de 4 maanden? Hier hetzelfde, eerst nooit zo afhankelijk van. Inmiddels wel en ze wordt ineens een paar keer per nacht wakker en moét de speen in anders jammeren. Ook heel erg in dubio om de speen niet meer te geven🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Ongeruste mama hier: ik kwam een filmpje tegen van een beweeglijke baby. Ve ...
Ik kan een consult bij de osteopaat echt aanraden. Zij/hij kan je baby nakijken of er wellicht aanleiding is voor het beweeglijk zijn/ overstrekken.

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Meer bij wie hun kindje opeens zoveel poept? Sinds een week poept ze zeker ...
Ja bij ons ook ineens sinds een paar dagen! Eerst maar 1 keer per dag een mega luier en nu bij elke luier (vaak maar een beetje), ik weet niet wat ik liever had 😂