243 Reacties

één maand geleden

Iemand ervaring met rijstebloem voor t slapen? Gaf t krampen?

één maand geleden

Reactie op langnekoor

Is sprong 4 hetzelfde als de regressie?
Nee maar valt wel vaak samen. Een sprong heeft te makrn met een mentale ontwikkeling en slaapregressie met een fysieke ontwikkeling (bv rollen, kruipen of lopen).

één maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe weten ze van wie welk flesje is op de opvang?
Ze hebben met stift zijn naam en groep erop geschreven 😄

één maand geleden

Tips voor alleen twee kindjes naar brengen? Ze gaan rond dezelfde tijd naar bed en ben vanavond voor het eerst alleen met de meiden ☺️

één maand geleden

Reactie op Noelleanne95

Tips voor alleen twee kindjes naar brengen? Ze gaan rond dezelfde tijd naar ...
Ik doe eerst de oudste naar bed en neem de baby in de wipstoel mee op de slaapkamer van de oudste. Tot nu toe gaat dat redelijk goed. Ook kijk ik wel een beetje naar de wakkertijd van de baby. Dus begin ik eventueel wel iets vroeger aan het slaapritueel van de oudste om te vermijden dat de baby te lang wakker is. Wij kunnen gelukkig de oudste gewoon wakker in bed leggen en vertrekken, dus zodra hij in bed ligt ga ik verder met de baby. Ik vond het best spannend toen ik het de eerste keer alleen moest doen, maar uiteindelijk lukt het dan toch wel. Succes! 😊

één maand geleden

Reactie op Noelleanne95

Tips voor alleen twee kindjes naar brengen? Ze gaan rond dezelfde tijd naar ...
Ik ga met beide naar boven eerst de oudste pyjama aan en tanden poetsen en dan naar de kamer van de jongste. Die helemaal klaar maken en in bed. Dan weer naar de oudste rot die in slaap valt. Manlief zet oudste voorde tv terwijl hij de jongste doet en komt hem dan halen als hij aan de beurt is 😅

één maand geleden

Is melk van 36/05 uit klein vriezer in de koelkast nog goed denken jullie?

één maand geleden

Reactie op aytemin

Is melk van 36/05 uit klein vriezer in de koelkast nog goed denken jullie?
Gewoon ontdooien. Eraan ruiken. Als het slecht is dan merk je snel genoeg. Of dan wil de baby het niet drinken. Het verliest met de tijd wat voedingswaarde maar niet extreem :)

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Ik doe eerst de oudste naar bed en neem de baby in de wipstoel mee op de sl ...
Ja dit doe ik ook! Gezellig in de wipstoel erbij, hoewel het wisselend is qua gezelligheid want de baby wil ook gewoon eten en naar bed 😂. In bad gaan nog niet geprobeerd in mn eentje met twee kids, dat lijkt me logistiek nog lastiger.

één maand geleden

Over 2 weken gaan wij op vakantie. Hiervoor moeten we vliegen met onze dochter van 4 maanden. 1. Welke tips zouden jullie kunnen meegeven? We vliegen in de nacht dus met een beetje geluk slaapt ze door. 2. Op de eindbestemming hebben we straks een tijdsverschil van 3 uur (daar is het 3 uur later). Heeft iemand ervaring hoe aan te pakken met voeden?

één maand geleden

Dochter heeft de afgelopen dagen zowel overdag als 's nachts een korte mouwen romper aangehad onder haar kleding/pyjama. Vandaag overdag toch een lange mouwen romper onder haar kleding gedaan. Is het handig dit s nachts dan ook te doen? Ipv voor de nacht weer switchen naar korte mouwen? (Ik denk hier waarschijnlijk te moeilijk 😅)

één maand geleden

Reactie op Medska

Over 2 weken gaan wij op vakantie. Hiervoor moeten we vliegen met onze doch ...
Flesje geven tijdens en opstijgen en landen werkte hier heel goed! Voor de oortjes en ook om onze zoon lekker rustig te houden. Hij vond het helemaal prima allemaal ☺️

één maand geleden

Tips voor een snotverkouden baby? Vooral snachts..

één maand geleden

Reactie op qqww

Doorgesneden ui op de kamer 😅

één maand geleden

Reactie op qqww

‘S avonds douchen om te stomen?

één maand geleden

Reactie op Ab itsme

Doorgesneden ui op de kamer 😅
Waar leg je die neer? Slaat dat niet op de ogen?

één maand geleden

Reactie op qqww

Waar leg je die neer? Slaat dat niet op de ogen?
Onder het bed. Bij mijn oudste nooit echt op de ogen geslagen. Kamer stinkt, maar hij ademde s nachts wel heel vrij

één maand geleden

Gebruiken jullie wel of geen dekens tijdens de slaapjes? Ik lees net dat dit sterk afgeraden wordt ivm verstikking en heb tot vannacht dekens gebruikt. Heb meteen maar een warmere slaapzak besteld😅

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Gebruiken jullie wel of geen dekens tijdens de slaapjes? Ik lees net dat di ...
Geen dekens, vanaf geboorte al niet gebruikt enkel slaapzak

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Gebruiken jullie wel of geen dekens tijdens de slaapjes? Ik lees net dat di ...
Nee, al vanaf een week of 4 alleen een slaapzak.