243 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Gebruiken jullie wel of geen dekens tijdens de slaapjes? Ik lees net dat di ...
Ik gebruik wel dekens, icm met een nunki laken.

één maand geleden

Reactie op qqww

Ik gebruik wel dekens, icm met een nunki laken.
Wat fijn, stomme vraag maar kan dat niet misgaan? Lijkt me wel fijn voor het geborgen gevoel

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Gebruiken jullie wel of geen dekens tijdens de slaapjes? Ik lees net dat di ...
Ik gebruik altijd een lakentje met katoenen of wollen dekentje. Slaapzak alleen extra als het heel koud is. Heb het idee dat het voor die kleintjes wel fijn voelt om lekker strak ingestopt te zijn. En als je het bedje kort opmaakt kan er imo weinig misgaan.

één maand geleden

Mijn baby is verkouden en kan moeilijk door zijn neusje ademen. Overdag gaat nog wel omdat hij dan ook regelmatig rechtop zit maar snachts pruttelt hij erop los en klinkt echt verstopt. Hoevaak mag ik de zoutoplossing neusspray gebruiken? Het staat er niet duidelijk op vind ik. Begint pas bij kinderen vanaf 2 jaar. Maar het mag wel gegeven worden vanaf 0, ik heb de kruidvat zoutoplossing met zeezout

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Wat fijn, stomme vraag maar kan dat niet misgaan? Lijkt me wel fijn voor he ...
Als je het laag opmaakt kan het vaak niet fout gaan, ze is er aan gewend en ze is ook niet heel bewegelijk in haar slaap. Als ze zo haar hele bedje doorgaat ga ik wel over op alleen slaapzak maar voorlopig niet. Nunki lakentje komen ze ook niet zomaar onder

één maand geleden

Reactie op Liene91

Mijn baby is verkouden en kan moeilijk door zijn neusje ademen. Overdag ga ...
Vaak 4x per dag. Ik heb van otrivin ook van die pippetjes waarmee je de neus kan spoelen. Doet hier wonderen ! Icm neusspray

één maand geleden

Reactie op Liene91

Mijn baby is verkouden en kan moeilijk door zijn neusje ademen. Overdag ga ...
Ik zou zelf voor de variant met keukenzout gaan ipv zeezout. Is iets minder agressief in het neusje. Als je kindje er heel veel last van heeft kun je ook aan de huisarts een xylometazoline neusspray vragen. Dan maken ze die eentje van 0,12 of 0,25 ipv de 0,5 die bij de drogist ligt

één maand geleden

Ik ben op vakantie en me dochter heeft in haar nekje heel erg warmte uitslag/ smet .. gebruik zinkolie en sudo, iemand nog tips??

één maand geleden

Is een voetenzak een must voor als het straks kouder wordt? Wil een buggy gaan kopen dus twijfel om er gelijk eentje bij te doen. En zo ja, moet het echt een hele dikke zijn in de winter? Hebben jullie aanraders?

één maand geleden

Reactie op Leledb

Is een voetenzak een must voor als het straks kouder wordt? Wil een buggy g ...
Voetenzak in het zitgedeelte van de kinderwagen vind ik heel fijn. Voor de losse buggy die we ook hebben, heb ik er geen en nooit gemist (oudste nu 2 jaar).

één maand geleden

Mijn dochter van 19 weken krijgt in de avond haar laatste fles rond 20:30 vervolgens slaapt ze door tot de volgende ochtend 08:30 soms zelfs nog wat langer kan dit kwaad?

één maand geleden

Reactie op SaraOllsen

Mijn dochter van 19 weken krijgt in de avond haar laatste fles rond 20:30 v ...
Meeeidd! Ik ben jaloers, wat heerlijk! Ik ga er eigenlijk vanuit dat als mn kleintje honger heeft, dat ze wakker word. En dat doet ze overigens ook. Zou der lekker laten slapen!

één maand geleden

Reactie op SaraOllsen

Mijn dochter van 19 weken krijgt in de avond haar laatste fles rond 20:30 v ...
Doet de mijne ook. Lekker laten slapen. Als ze honger heeft komt ze vanzelf

één maand geleden

Onze dochter krijgt 5 voedingen van 150 ml op een dag. Als ze ‘s nachts drinkt, heeft ze er 6. Vaak komt dan die laatste voeding ‘s avonds uit op ongeveer 19:00, als ze naar bed gaat. Alleen ik vind dit zo vroeg, vaak komt ze dan al om 1 a 2 uur weer. Is het erg als ik een 7e fles geef van 150 ml om bijvoorbeeld 22:00 a 23:00 uur? Dan krijgt ze voor mn idee zoveel voedingen op een dag ..

één maand geleden

Na hoelang groentehapjes geven , gaven jullie er erna fruitbij?

één maand geleden

Reactie op qqww

Na hoelang groentehapjes geven , gaven jullie er erna fruitbij?
Wij geven s ochtends groente en s middags fruit :)

één maand geleden

Reactie op Jannavv

Onze dochter krijgt 5 voedingen van 150 ml op een dag. Als ze ‘s nachts dri ...
Je zou om 23:00 uur droomvoeding kunnen geven en dan kijken of ze nog om 1-2 uur komt. Misschien heeft ze net dat nodig om te kunnen doorslapen.

één maand geleden

Reactie op Nicole1306

Wij geven s ochtends groente en s middags fruit :)
Al gelijk? Of eerst alleen groente gegeven? En komt ze nu dan ook minder snel voor de fles?

één maand geleden

Hoe geven jullie rijst? Rijst alleen lijkt me niet zo smaakvol?

één maand geleden

Reactie op qqww

Al gelijk? Of eerst alleen groente gegeven? En komt ze nu dan ook minder sn ...
Nee gelijk, had ergens gelezen dat het niet zou uit maken of je eerst met groenten of met fruit begint. Ik geef zelf borstvoeding en dat is ook al zoeter dan groenten 🤷 Ik geef zelf na een voeding en paar hapjes, maar het is zo weinig dat er geen verandering in drinkpatroon is. Is ook zeker nog niet de bedoeling, pas na 6 maanden gaat vast voedsel een echte plek krijgen.