Origineel bericht:
Hi ladies,
We zien vaak dat iemand een vraag stelt en kort daarna een 2e topic wordt geopend met vrijwel dezelfde vraag, alleen in een net ander jasje. Ook zijn er veel vragen waar je wel nieuwsgierig bent naar antwoorden, maar niet een heel topic voor wil openen. Plaats al dat soort vragen (en antwoorden) in dit topic!
Misschien een leuke start;
- welke symptomen heb jij?
- verschilt het ook per dag hoeveel last je ervan hebt?
- hoe goed is jullie nachtrust?
- zijn jullie ook meer moe of voel je jezelf wel energiek?
- hoe gaat het werken/sociale leven etc?
- wat is een absolute must en wat is echt zonde om te kopen?
- hoeveel setjes kleding in maat 50 ga je kopen?
- wat voor rompers ga je kopen (mouwloos, korte, lange mouw of combinatie) en hoeveel?
- alle andere vragen die je kan bedenken
Dit betekent trouwens niet dat deze vragen niet meer in losse topics gesteld mogen worden. Het is meer dat het een extra kletstopic is met allerlei handige/leuke/gekke etc. vragen 😊
Vervolg van: https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-mei-2024/korte-baby-vragen-waar-geen-topic-voor-open-hoeft-BKO0ZK?page=1
Ons zoontje slaapt het beste met een hydrofiele doek als knuffel of een knuffel maar 's nachts durf ik het niet maar hij wordt steeds wakker zonder knuffel iets (het is een ontzettende knuffelaar). Zijn er al babies die met een knuffeldoek of knuffel slapen? Vanaf wanneer mag dat?
Hier rond 19:00u. Tot vannacht kreeg ze dan nog om 23:00u een fles en dan sliep ze tot 6:30-7:00. Vannacht hebben we de fles van 23:00u laten vallen en sliep ze van 19:00-7:00. Hopen dat ze dat volhoudt.
Om ongeveer 19 uur. Om 7 uur in de ochtend is ze dan weer wakker.
Ze wordt dan rond 21/22 uur, 2 uur en 5 uur wakker en krijgt dan borstvoeding. Maar dan ligt ze met 15 minuten ook alweer te slapen.
Hoe doen jullie de baby op bed als er een tweede kind rondloopt? Heb een hele stoute peuter die gaat spoken zodra ik uitzicht ben…. De baby heeft veel tijd nodig om in slaap te komen met hulp van mij. Ik kan eigenlijk helemaal niet zo lang uit beeld zijn met de peuter dus ik vind geen rust met de baby in slaap laten vallen.
Zijn er meer baby’s die meer flessen krijgen op de opvang dan thuis? Onze dame krijgt thuis 5 flessen van 200 ml en op de opvang krijgt ze er vaak 4 op een dag en dan nog twee thuis. Ze zeggen daar dat onze baby sneller dan drie uur komt en thuis kan ze er makkelijk 4 uur tussen houden. Ik vind het allemaal een beetje dubbel….
Haii mama’s! Wij willen dit weekend beginnen met oefenhapjes voor ons zoontje, die nu 5 maanden en 1 week oud is. Hij kan nog niet zelfstandig zitten, maar hij houdt wel zijn rug redelijk recht als hij op mijn schoot zit. Ik lees online dat het beter is om te wachten met het geven van hapjes tot ze zelfstandig kunnen zitten, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken. In welke houding geven jullie de hapjes aan jullie kleintjes die nog niet zelfstandig zitten? Gebruiken jullie bijvoorbeeld een wipstoeltje of op schoot? Alle tips zijn welkom!