243 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje slaapt het beste met een hydrofiele doek als knuffel of een knuffel maar 's nachts durf ik het niet maar hij wordt steeds wakker zonder knuffel iets (het is een ontzettende knuffelaar). Zijn er al babies die met een knuffeldoek of knuffel slapen? Vanaf wanneer mag dat?

één maand geleden

Reactie op MadiR

Ons zoontje slaapt het beste met een hydrofiele doek als knuffel of een knu ...
Mijn zoontje heeft 6 knuffeldoekjes in bed liggen vanaf 6 weken ofzo. Hij heeft ze idd ook nodig voor het in slaap vallen

één maand geleden

Voor diegene die al oefen hapjes geven: doen jullie alleen groenten of fruit of beide op 1 dag?

één maand geleden

Reactie op ipnvdb

Voor diegene die al oefen hapjes geven: doen jullie alleen groenten of frui ...
De 1e 2 weken enkel groente. Vanaf aankomende week beide

één maand geleden

Hoelaat gaat jullie baby naar bed/ de nacht in?

één maand geleden

Reactie op qqww

Hier rond 19:00u. Tot vannacht kreeg ze dan nog om 23:00u een fles en dan sliep ze tot 6:30-7:00. Vannacht hebben we de fles van 23:00u laten vallen en sliep ze van 19:00-7:00. Hopen dat ze dat volhoudt.

één maand geleden

Reactie op qqww

Hier ook 19:00, geen nacht flessen

één maand geleden

Reactie op qqww

Hier nog geen vaste tijden voor dutjes. Dus afhankelijk daarvan tussen +/- 18.15 en 19.15 naar boven om te douchen , een fles en dan in bed

één maand geleden

Reactie op qqww

Starten tussen 20.30-21.30. Was eerst nog wat later.

één maand geleden

Reactie op qqww

18.30

één maand geleden

Reactie op qqww

Om ongeveer 19 uur. Om 7 uur in de ochtend is ze dan weer wakker. Ze wordt dan rond 21/22 uur, 2 uur en 5 uur wakker en krijgt dan borstvoeding. Maar dan ligt ze met 15 minuten ook alweer te slapen.

één maand geleden

Wat heeft jullie kindje aan in bed en hoeveel graden is het op de kamer? Ik gebruik slaapzak en laken/deken zo slaapt ze het lekkerst

één maand geleden

Doe je in de winter een maillot onder de broek van je baby of gewoon een (warme) broek met sokken?

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Doe je in de winter een maillot onder de broek van je baby of gewoon een (w ...
Ik heb gewatteerde broeken van de Hema gehaald bij onze oudste. Ik zal die weer gebruiken en een sneeuwpak van de Lidl.

één maand geleden

Reactie op qqww

Wat heeft jullie kindje aan in bed en hoeveel graden is het op de kamer? Ik ...
Het is 23,5 graden, hij draagt een pyjama met een teddydeken erover. In een slaapzak zweet hij en wordt hij in de nacht wakker.

één maand geleden

Reactie op Liinseey

Doe je in de winter een maillot onder de broek van je baby of gewoon een (w ...
Gewoon een broek en sokjes. En evt buiten nog een dekentje in de voetenzak erbij

één maand geleden

Hoe doen jullie de baby op bed als er een tweede kind rondloopt? Heb een hele stoute peuter die gaat spoken zodra ik uitzicht ben…. De baby heeft veel tijd nodig om in slaap te komen met hulp van mij. Ik kan eigenlijk helemaal niet zo lang uit beeld zijn met de peuter dus ik vind geen rust met de baby in slaap laten vallen.

één maand geleden

Reactie op Noelleanne95

Hoe doen jullie de baby op bed als er een tweede kind rondloopt? Heb een he ...
Ik neem peuter mee naar de baby kamer. Die zit dan in de schommelstoel een boek te lezen, terwijl ik met de baby bezig ben

één maand geleden

Zijn er meer baby’s die meer flessen krijgen op de opvang dan thuis? Onze dame krijgt thuis 5 flessen van 200 ml en op de opvang krijgt ze er vaak 4 op een dag en dan nog twee thuis. Ze zeggen daar dat onze baby sneller dan drie uur komt en thuis kan ze er makkelijk 4 uur tussen houden. Ik vind het allemaal een beetje dubbel….

één maand geleden

Haii mama’s! Wij willen dit weekend beginnen met oefenhapjes voor ons zoontje, die nu 5 maanden en 1 week oud is. Hij kan nog niet zelfstandig zitten, maar hij houdt wel zijn rug redelijk recht als hij op mijn schoot zit. Ik lees online dat het beter is om te wachten met het geven van hapjes tot ze zelfstandig kunnen zitten, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken. In welke houding geven jullie de hapjes aan jullie kleintjes die nog niet zelfstandig zitten? Gebruiken jullie bijvoorbeeld een wipstoeltje of op schoot? Alle tips zijn welkom!