28 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op jessmarie
Wij hebben 3 uur per dag gehad omdat er niet meer uren beschikbaar waren.
...
Bij 3 uur zorg mogen ze helaas niets doen in het huishouden inderdaad. Bij volle dagen wel. Wel ontzettend vervelend dat je dan ook nog een kraamzorg hebt gehad die zich daar strikt aan hield. Zeker na een keizersnee. Bij mijn 1e na de KS ook maar 3 uur gehad, maar gelukkig wel een kraamzorg die "stiekem" deed stofzuigen en wassen
5 maanden geleden
Ik heb ze bij mn 2e alleen gehad voor de controles. Kan er niet tegen dat iemand 8 uur lang in je huis zit, je gedraagt je toch anders in het bijzijn van een vreemde. Bij mn eerste vond ik het al helemaal een drama, ik had alle kwalen tegelijk ik kon niet zitten of liggen had overal pijn en ik moet de baby de fles geven en die vrouw zei doodleuk je zit niet goed, je moet zo en zo zitten, ik gaf aan dat ik blij was dat ik kon zitten. Nee je moet echt zo gaan zitten. Ik raakte er gefrustreerd van omdat ze er geen gehoor aan gaf en omdat ze zei oh dat zijn de kraamtranen... ik was op dat moment zo boos dat ik haar per direct weg heb gestuurd en dat ik kraamzorg heb afgebeld. Er kwam alleen steeds even een verpleegkundig langs voor de controles.
5 maanden geleden
Reactie op jessmarie
Wij hebben 3 uur per dag gehad omdat er niet meer uren beschikbaar waren.
...
Wow je hebt een keizersnede gehad en moest zelf de was doen?
Vind het echt bizar dat ze dat laat doen terwijl ze er is.. ook al zou ze het niet “moeten”.
Mijn kraamhulp deed echt het hele huishouden bijna in de 4 uur dat ze er was! Badkamer en toilet, was, vaatwasser ect. en ik was zelf prima ter been al.
Heb geluk gehad denk ik
5 maanden geleden
Reactie op MijnDraakjes
Ik heb ook gekozen voor de meeste uren. Maar ik dacht dat de baby in de mei ...
Ze horen inderdaad volgens mij wel te wassen/wc en badkamer schoonmaken en je bed verschonen.
Maar stofzuigen ed moét niet maar ik denk dat als je een fijne kraamverzorgster hebt doet ze het wel 😅
5 maanden geleden
Ik heb ze hier vroegtijdig laten stoppen. Vond de laatste dame nogal vermoeiend en ik heb alles zelf in het huis al opgeruimd/schoongemaakt. (heb nu al 3 verschillende dames gehad deze week). Ik zei gister al, doe alleen de check ups maar dan kan je gaan, maar ze bleef gewoon tot we naar buiten gingen🥲 dus nu echt duidelijk gemaakt dat ik wil slapen en dat ze mag gaan haha…
5 maanden geleden
Ik heb ook volledige uren besproken in voor traject maar neem nu ook minder af per dag. Ik kijk elke dag met de kraamhulp wat ik wens en wat ze kan doen. Wat ik wel lastig vind is me eigen te laten ontzorgen. Ik wil eigenlijk het liefst zo snel mogelijk alles zelf doen. Me lichaam vind het alleen beetje pittig. Vrienden roepen ook laat je maar lekker verwennen in je kraamweek, Uhm ja wat is verwennen ....??? Helemaal niets doen?? 🙈
5 maanden geleden
Hier geen fijne ervaring gehad met de kraamhulp. De hele dag alleen maar praten praten praten. Vreselijk moe werd ik van haar. Ik heb het eerder stop gezet.
Voor nu heb ik heel bewust 3 uur ingezet. Controles en even kleine zorg voor de baby vind ik prima, maar ben niet opzoek naar een huishoudelijke hulp of opvulling.
Ik vind het zo onwennig de hele dag iemand in huis