16 Reacties
4 maanden geleden
Bij mijn eerste zoon hadden we dit ook. Toen zijn we ook naar een osteopaat gegaan (deels hiervoor, deels voor andere zaken). Maar hierover zei de osteopaat:
Babys hebben tot ongeveer 12 weken geen volumeregulaar. Ze hebben een 'aan' knop en een 'uit' knop. Ze merken dus nog geen verschil tussen 'ik heb een beetje trek' en 'ik heb mega honger'.Hetzelfde geldt voor het verschil tussen 'ik voel me niet zo lekker' en 'ik heb super veel buikpijn'. Beide wordt nu nog op dezelfde manier gecommuniceerd naar ons: krijsen. Vanaf ongeveer 12 weken krijgt de baby een volumeknop erbij waardoor hij de intensiteit van de boodschap kan reguleren.
Maar misschien daardoor een geruststellende gedachte: de honger is dus niet altijd zo erg als dat het lijkt en nee je baby is geen dramaqueen, het is momenteel nog onvermogen. 😊
Jullie doen het goed! Even volhouden nog 🙌🏻.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde... vooral snachts of als hij overdag lang heeft geslapen..
Maar hier een 3e kindje..en ook al krijst hij voor honger. Hij moet echt leren geduld te hebben, ik weet zodra hij een fles krijg dat hij rustig is.. dus het is even niet anders.. wat ik wel vaak nu dan doe ik pas later de luier verschonen, tenzij dikke volle luier.. geduld leren hebben is langzaam best fijn, want anders is dit iets wat hij later ook gaat doen en helaas kan mama niet sneller dan snel..overdag werkt mijn vriend en zijn de oudste 2 op school, kan dan ook moeilijk als ik op de wc zit of onder de douche sta rennend na hem toe om hem snel een fles te geven..dus helaas moet de kleine soms echt even een paar minuutjes wachten op de fles..
Plus soms wel even goed voor de longetjes als ze zo hard huilen om eten😅😉
4 maanden geleden
Herkenbaar, bij mijn dochter is dit ook sinds de geboorte. Ze is nu bijna 6 weken en ze leert iets meer geduld te hebben.
Soms denk ik dat het komt doordat ze de eerste 2 dagen honger had en ik dat niet goed herkende. Blijkbaar was mn borstvoeding niet goed op gang gekomen. En misschien heeft t er niks mee te maken :)
4 maanden geleden
Zoontje van gisteren 6 weken oud lijkt ook de volume knop wat hoger te hebben gezet vandaag. En dan ook van 0 naar 100 ineens. Moord en brand schreeuwen en ik leg m aan en het is goed. Bijkomend nadeel bij ons is dat de peuter van net 3 dan denkt dat het een wedstrijdje wie kan het hardst schreeuwen is en dan blijkt de baby nog een tandje harder te kunnen.
4 maanden geleden
Behalve de verkoudheid is het precies alsof je ons verhaal verteld! Idd van 0 naar 100! Blijkbaar normaal begreep ik..
Hier heeft hij zelfs al 180 ml gehad 2 weken lang, maar uiteindelijk nu toch terug naar 150ml en dat blijkt wel genoeg. We dachten op den duur met elk huiltje dat hij honger had🙈
Hij is 7 weken en 6400 gram
4 maanden geleden
Mijn eerste kindje had dit ook altijd. Volgens mij zelfs nog toen hij bijvoorbeeld 10 maanden oud was nog. Uit mijn hoofd ging het vanaf een maand of 12 steeds rustiger en vanaf pakweg 15 mnd dat hij dan sochtends wakker werd en rustig ging brabbelen enzo.
4 maanden geleden
Herkenbaar haha. Onze zoon doet dat ook. Ik zie het maar positief dat ik direct weet wat hij wilt. Ik geef hem eerst borstvoeding en daarna een schone luier zodat ik lekker met hem kan kletsen en lachen. Is voor beide minder stressvol en veel gezelliger. En hij weet ook wat hij wilt 😉 goed teken dus