26 Reacties
4 maanden geleden
Het lijkt erop dat dit haar manier is van ontladen. Gebruiken jullie een routine vlak voor de slaapjes? Waarschijnlijk herkent ze dit dan en weet ze dat ze gaat slapen en voelt dit als een soort opluchting. Misschien kun je proberen haar wakkertijd iets in te kort met 10 minuten bijvoorbeeld?
4 maanden geleden
Reactie op Liv23
Het lijkt erop dat dit haar manier is van ontladen. Gebruiken jullie een ro ...
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd! Het begint al op het moment dat we haar oppakken. En als ze dan moe is, dan begint ze al eigenlijk te huilen. Ook al lopen we nog niet eens naar boven 😅 ik vind het zo lastig
4 maanden geleden
Mijn kindje doet dit ook s avonds de voor de nachtslaap. Heb echt het idee dat het een soort ontlading / vermoeidheid is. Vasthouden heeft bij ons geen nut, meestal leg ik haar neer met m'n hand op haar buik en aaien over haar hoofd en blijven praten tegen d'r. Uiteindelijk valt ze in slaap, misschien dat ze daarna nog 2x even huilt maar dan ga ik weer heen en aaien en lieve woorden en uiteindelijk slaapt ze vast. Eerder of later naar bed heeft hier geen nut , steevast dezelfde tijd valt ze dan in slaap
4 maanden geleden
Hier echt precies hetzelfde! Alleen bij de slaapjes overdag. De avonden en nacht gaat gek genoeg wel goed. Ze begint al te huilen als we überhaupt de slaapzak aan doen (ik noem het ook eerder krijsen) en krijg haar vrijwel niet getroost en rustig om in bed neer te leggen. Afgelopen week werd het steeds erger en gisteren daarom alle slaapjes maar in de draagzak gedaan.. Gek genoeg gaat het vandaag ineens een stuk beter. Ze huilt nog steeds wel (ontladen denk ik dan), maar veel korter en minder intens. Het lukt haar nu wel om in slaap te vallen (met soms nog een beetje troosten). Onze dochter is morgen 10 weken. Zit jouw dochter toevallig nog in een sprongetje? En was dit altijd al zo of is het nu sinds kort?
4 maanden geleden
Reactie op Marlou132
Hier echt precies hetzelfde! Alleen bij de slaapjes overdag. De avonden en ...
Ooh zo fijn, die herkenning! Huilt ze als ze in de draagzak moet? Hier namelijk wel. Dan is het ook even flink huilen en weerstand bieden. Maar dan kan ze vervolgens wel zomaar 3-4 uur slapen.
Het is echt iets van de afgelopen weken, na de tweede sprong. De ochtend slaapjes gaan relatief oké, omdat ze vaak dan nog niet helemaal uitgerust is van de nacht. Maar de rest van de dag is vaak weerstand, wat we ook doen. Ze valt overigens wel bijna altijd in slaap, maar daar gaat dus huilen en krijsen aan vooraf. Ik vraag me dus ook af of ze dan uit vermoeidheid in slaap valt of het dus een soort van accepteren is omdat het niet anders kan. Hoe zie jij dat?
4 maanden geleden
Reactie op ElmH
Ooh zo fijn, die herkenning! Huilt ze als ze in de draagzak moet? Hier name ...
Ja fijn hè, dan weet je dat je niet de enige bent en het er voor nu misschien wel even bij hoort :)
In de draagzak huilt ze inderdaad ook even, maar na een paar minuutjes valt ze ook gerust voor een aantal uur in slaap. Dus wel fijn dat deze escape er is! Maar niet voor 3x per dag idealiter.
Hmm ja dit hebben wij precies ook. Het is echt een vecht tegen haar slaap, wat zich uit in krijsen, waarna ze soms wel in slaap valt. Ik heb niet het idee dat het vermoeidheid is, want als ik een kortere wakkertijd aan houd, gebeurt het ook. Ik heb eerder het idee dat het verwerking van prikkels/ het accepteren van moeten slapen is. Soms vraag ik me ook af of ze er dan wel aan toe is om in bed te slapen. Wij hebben al een zoon van 2 jaar, die destijds veel gemakkelijker (met dezelfde handelingen) in slaap viel. Ik denk daarom dat het een fase/ kwestie van tijd is dat het voor haar ook gemakkelijker wordt.
Wat denk jij dat het is bij jullie dochter? Wel fijn in elk geval dat ze ook in de draagzak goed slaapt en dat de avonden en nachten oké gaan, dat is ook echt veel waard!
4 maanden geleden
Reactie op ElmH
Dankjewel voor je reactie! Hoe doet ze dat overdag met haar slaapjes? Is ze ...
Vaak ook wel huilen als ik het bedje probeer helaas. Maar nog vaker is de slaap dan "spontaan" verdwenen en springen haar ogen open 😅. Het is echt een wisselend succes, soms heb ik het idee dat ze zo een huilen ook even nodig heeft om te ontprikkelen en soms wil ze het liefst vastgehouden worden. Alleen is de tijd helaas voorbij dat ze rust in m'n armen vind zonder dat ik ook in haar kamer zit en geen geluid of bewegingen maak. En dat gaat natuurlijk niet elk slaapje meer 🥹
4 maanden geleden
Is het bij jullie dan soms ook echt hysterisch krijsen met grote tranen en een rood gezicht? Dan lijkt het echt alsof je het even moet “uitzitten” samen en als het voorbij is, is ze moe en valt ze in slaap. Soms denk ik dat er dan iets aan de hand is maar omdat ze daarna diep in slaap valt heeft het denk ik met vermoeidheid te maken? Vind het soms wel echt lastig.
4 maanden geleden
Reactie op Demi97
Is het bij jullie dan soms ook echt hysterisch krijsen met grote tranen en ...
Ja zo herkenbaar! Ze kan inderdaad hysterisch huilen met een rood gezicht als resultaat. Ik voel me dan ook zo schuldig dat ik haar niet heb kunnen troosten. Dan heb ik het idee dat ze zich maar overgeeft en uit vermoeidheid in slaap valt.
4 maanden geleden
Hier is het bijna elk slaapje zo. Is uiting van vermoeidheid/ontprikkeling 😊
4 maanden geleden
Onze dochter doet dit als ze te lang wakker is geweest. Sinds we haar iets sneller in slaap helpen, gaat het veel vlotter en zonder krijsen. Bij ons is het dus een (te) laat signaal van vermoeidheid.
4 maanden geleden
Mijn dochter doet dit ook. Maar als ik haar dan weer uit haar bedje haal en nog even aanleg is ze binnen 1 minuut diep in slaap en slaapt de nacht door.