18 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook kruidvat voeding. Maar geen last van moeilijk poepen.. misschien kan het wel helpen om 10 ml extra water in de fles te doen.. dan wordt het iets minder dik.. verder geen tips sorry..

3 maanden geleden

Je zou eventueel de geiten opvolgmelk even kunnen proberen ? Ik geloof dat kruidvat de oudere receptuur van nutrilon gebruikt dus als het aan het recept ligt zou je niet enorm veel verandering moeten merken met een ander merk.

3 maanden geleden

Reactie op MamaSann

Hier ook kruidvat voeding. Maar geen last van moeilijk poepen.. misschien ...
Consultatiebureau vertelde me dat ze dit liever niet doen.. heb het in de eerste paar weken wel eens geprobeerd dus ga het dan toch maar eens proberen dankje☺️

3 maanden geleden

Last met poepen is heel normaal, heel veel babies hebben daar last van. Ze moeten nog leren hoe ze goed moeten persen, en veel babies persen "omhoog" (krijgen bijvoorbeeld een heel rood hoofd). Het is zielig, maar ook een kwestie van leren. En wat hieronder al stond inderdaad, een beetje water zou misschien kunnen helpen. Mijn beide babies hadden ook moeite met poepen in het begin, maar dat ging vanzelf weer over. Alleen mn 2e perst nog steeds erg omhoog 😆

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Last met poepen is heel normaal, heel veel babies hebben daar last van. Ze ...
Ook beide kruidvat voeding gehad trouwens

3 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Je zou eventueel de geiten opvolgmelk even kunnen proberen ? Ik geloof dat ...
De geiten opvolgmelk van kruidvat merk dan ook gewoon? :). twijfelde om over te gaan op hero maar dat maakt dan niet zoveel uit als ik het goed begrijp?

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Last met poepen is heel normaal, heel veel babies hebben daar last van. Ze ...
Ja klopt ik weet inderdaad dat het in het begin allemaal erg lastig is.. en cb had met de lactulose niet zoveel moeite het maakte de darmen niet luier dus daar was ik wel opgelucht over.. hoop dat die snel minder pijn heeft met poepen.. jeetje die rode hoofdjes ja😂🙈

3 maanden geleden

Reactie op CynthiaKeers

De geiten opvolgmelk van kruidvat merk dan ook gewoon? :). twijfelde om o ...
Ik denk dat ze geiten zuigelingenvoeding bedoelt, opvolgmelk is pas vanaf 6 maanden

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik denk dat ze geiten zuigelingenvoeding bedoelt, opvolgmelk is pas vanaf 6 ...
Wil eigenlijk gewoon op de kruidvat blijven omdat ik er verder niks op aan te merken heb .. alleen soms voelt alles zo tegenstrijdig en ga je gewoon zoeken naar beter denk ik ook.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik denk dat ze geiten zuigelingenvoeding bedoelt, opvolgmelk is pas vanaf 6 ...
Zeker haha ! Oeps 🙈. Ja de ingrediënten in kunstvoeding zijn in de basis vastgelegd in de wetgeving. Een duurder merk heeft enkel extra's (die ook goedgekeurd zijn) aan voeding toegevoegd. In principe moet je dus prima uit de voeten kunnen met een basis merk hoor. Het is eigenlijk hetzelfde als met medicatie, het kunnen de opvullers zijn van een pilletje waar iemand op reageerd. Dit kun je echter nooit vooraf zeggen, elk kindje is daarin verschillend.

3 maanden geleden

Reactie op CynthiaKeers

Wil eigenlijk gewoon op de kruidvat blijven omdat ik er verder niks op aan ...
Ja is ook logisch toch! We willen allemaal alle pijntjes en narigheid weghalen bij onze babies 🥰 maar helaas horen sommige dingen er gewoon bij. En helaas kunnen we door dingen te veranderen ook juist meer narigheid creeëren, want overgaan op een andere voeding kan ook juist weer krampjes, verstopping e.d. geven. Mijn beide babies hadden bijvoorbeeld ook moeite met het in slaap vallen. Volgens mij vonden ze het echte in slaap vallen een naar of eng gevoel. Dan gingen ze huilen. En ik wilde dan elke keer troosten, of ze weer uit bedje pakken, in ieder geval iets veranderen om ze weer gerust te stellen zodat ze konden slapen. Maar daarmee haalde ze ik juist steeds uit hun slaap. Heb het bij beide los moeten laten, ik bleef er dan wel bij of hield ze vast, maar als ze huilden ging ik niks veranderen. Juist precies alles zo houden zoals het was (alleen zachtjes sussen). En warempel, dan sliepen ze binnen een paar minuten. Dus juist door ze te "helpen" maakte ik het eigelijk alleen maar moeilijker voor ze 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ja is ook logisch toch! We willen allemaal alle pijntjes en narigheid wegha ...
Helemaal mee eens hoor, we kunnen niet alles wegnemen bij ze helaas. ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ja is ook logisch toch! We willen allemaal alle pijntjes en narigheid wegha ...
Dankjewel iniedergeval voor je reactie🥰

3 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Helemaal mee eens hoor, we kunnen niet alles wegnemen bij ze helaas. ❤️
Helaas niet inderdaad❤️. dankjewel voor je reactie iniedergeval🥰

3 maanden geleden

Hoi! Mijn dochter had ook heel erg moeite met ontlasting en lucht. Kreeg ook lactulose maar daar kreeg ze meer krampjes van en schijnt ook niet zo goed te zijn.. was er gelijk mee gestopt toen ze gepoept had. Ik gebruikte hero voeding. Ik ben naar een osteopaat geweest die haar helemaal los heeft gemaakt en er zit dus een spier in de nek die in verbinding staat met de darmen en die zat dus helemaal vast. Waardoor de darmen trager gaan werken. Die heeft ze los gemaakt en op haar advies overgegaan naar kunstvoeding van de geit ( kruidvat eigen merk) . Nou sindsdien poept ze om de dag ongeveer en zijn de krampjes ook veeeeel minder! Heb de lactulose nooit meer gebruikt. Dus mijn advies, geitenmelk en osteopaat ! Ik wou ook niet overstappen van voedinh omdat ze ook niet spuugde. Maar schijnbaat verteerd ze het gewoon niet goed

3 maanden geleden

Reactie op qqww

Hoi! Mijn dochter had ook heel erg moeite met ontlasting en lucht. Kreeg oo ...
dankjewel voor je reactie! zeker iets om mee te nemen

3 maanden geleden

Hier ook kruitvat voeding, poept meestal 1x per dag. Ik zou persoonlijk niet gaan switchen van voeding want dit kan juist voor darmklachten zorgen.

2 maanden geleden

Reactie op JenniferNowi

Hier ook kruitvat voeding, poept meestal 1x per dag. Ik zou persoonlijk nie ...
Ben inmiddels over op Kruidvat extra care en sindsdien geen krampen meer en poept elke dag tussen de 1 a 3 keer☺️ we zijn uiteindelijk overgestapt toen die 9 weken oud was, toen zat die net uit de kramp piek en dit ging gelukkig goed!