25 Reacties
2 dagen geleden
Zoontje van 27 mei zit al ruim een maand ook op zijn handen en knieën, en dan heel hard van voor naar achter wiebelen om dan weg te glijden. Heeft het nog net niet helemaal door 😅. Komt vanzelf wel. Mn dochter die tijgerde al met 5 maanden en liep met 7 maanden langs de meubels, vind het niet zo erg dat deze wat langer doet over deze dingen 🫣
2 dagen geleden
Mijn zoontje is 7 maanden en kan nog steeds niet tijgeren 😩 maar ja, komt vanzelf haha.
2 dagen geleden
Hier kruipt ze nog niet. Maar tijgert wel. Probeert wel steeds vooruit te komen op handen en knieën maar dat lukt nog niet zo goed.
2 dagen geleden
Reactie op ikwordmoederx
Mijn zoontje is 7 maanden en kan nog steeds niet tijgeren 😩 maar ja, komt ...
Hier ook nog niet hoor! Mijn dochter is van 9 mei en duwt zichzelf alleen maar achteruit. Ze probeert haar billen wel omhoog te doen en knietjes er onder maar lukt haar niet.
Daarentegen kan ze wel zittend spelen (zonder ondersteuning / hulp). Liggend spelen doet ze wel nog, maar zittend vind ze veel leuker. Dus wie weet wordt het wel een billenschuiver haha!
Op commode is het huilen met liggend aankleden. Zittend vind ze geweldig haha!
2 dagen geleden
Hier een lange 1.5e maand vol frustratie en niet vooruit komen. Sinds eergisteren gaat hij ineens als een speer door het huis 😂
2 dagen geleden
Reactie op KleineFreek24
Hier ook nog niet hoor! Mijn dochter is van 9 mei en duwt zichzelf alleen m ...
Wat knap dat ze al kan zitten! Ook dat kan mijn zoontje nog niet zonder ondersteuning 🥲 hij zit wel in de kinderstoel met voldoende steun en op schoot, of op bed met kussen op zn benen en ik erachter kan hij wel zitten. Hij was wel heel vroeg met omrollen, heeft al vier tandjes.. En hij doet wel een pushup, schuift achteruit en kan zichzelf in buik ligging om z’n as draaien. Maar daar stopt het haha. Soms raak ik onzeker, maar ik weet ook dat elke baby zn eigen tempo volgt 🤗
2 dagen geleden
Hier kruipt ze al twee maanden. Begon er met 5,5 maand mee en ging toen ook maar gelijk zelfstandig zitten. Nu loopt ze langs de meubels... Ze is van 8 mei.
Mijn oudste ging met ruim 8 maanden kruipen, echt een verschil!
Mijn ervaring is dat als ze eenmaal op handen en knieën gaan zitten het echt niet lang mee duurt voordat ze het door hebben. Eerst een beetje van voor naar achter wiebelen, dan per ongeluk eens een handje naar voren of een afzet met de knietjes en daar gaan ze! Dag baby👋🏻
2 dagen geleden
Reactie op ikwordmoederx
Mijn zoontje is 7 maanden en kan nog steeds niet tijgeren 😩 maar ja, komt ...
Kindjes van een kennis van me ging pas na een jaar tijgeren en dat kwam ook ook allemaal goed!
Onze oudste tijgerde met 5 maanden, maar kroop pas met 9 maanden. Het zegt allemaal niets. De jongste is van 12 mei en tijgert nu een week of 3.
2 dagen geleden
Reactie op ikwordmoederx
Wat knap dat ze al kan zitten! Ook dat kan mijn zoontje nog niet zonder ond ...
Ja kijk, mijn dochter heeft daarentegen nog 0 tandjes. Ook niet eens een beetje dat ik ze zie, gewoon niets!
Zo is ieder kindje ergens anders weer sneller in, komt echt helemaal goed! Op een dag gaan ze ineens weer iets nieuws laten zien! ☺️
2 dagen geleden
Mijn kleine is van 4 mei en kan als sinds bijna twee maanden kruipen. Maar hij had ook een tijdje dat hij iets van twee weken daarmee aan het strugglen was. Maar hij werd soms ook zo boos als het niet lukte haha 😂 Ik zag toen op tiktok dat het soms kan helpen om je kindje een handje te helpen door het samen te doen. Ik dacht why not? Let’s give it a try. Dat deed ik bij mijn zoontje dus als hij aan het hurken was samen zijn handje vooruit en dan het andere handje samen met de beentjes. En ook zelf naast hem kruipen. Ik weet niet of dat eraan heeft bijgedragen maar kort daarna begon mijn kleine te kruipen. Ook stimuleren met favoriete speelgoed net iets te ver neerleggen om extra te stimuleren.
MAAR natuurlijk niet te veel druk erop zetten of forceren. Ik deed het misschien 2x per dag ofzo samen oefenen en speelgoed iets verder neerleggen kan natuurlijk vaker. Maar zodra de kleine er klaar voor is gebeurt het gewoon.
2 dagen geleden
Rollen gaat goed! Hij beurt nu wel z’n kont op en lijkt vooruit te willen, maar lukt hem niet.
Hij tijgert ook nog niet. Hij is van 8 mei..