14 Reacties
2 maanden geleden
Mijn dochter is 4 maanden oud, ik geef haar nog volledig borstvoeding. Ze drinkt dit uit een fles dus ik kolf het af. 7 voedingen rond de 150ml, soms meer 200ml. Per voeding. Ik kolf fulltime, ik kolf voor dat ga werken. En heb voorraad op gebouwd dus de oppas heeft eigenlijk altijd genoeg borstvoeding. Sinds deze week ook begonnen met hapjes ochtends fruit en ‘s avonds groente. Dit valt goed te combineren, ik maak geen gebruik van kunstvoeding.
2 maanden geleden
Hey! Ongeveer hetzelfde situatie! Baby ging ergens tussen 2-3 maanden borst weigeren. Full time kolven sindsdien. Inmiddels is baby 16 weken. Begin augustus ging ik over op 4x per dag kolven. Ik krijg +\- 180ml per keer. Dat was al toen niet genoeg en kreeg ze toen al iets van 90ml kunstvoeding. Inmiddels is dat +\- 180 geworden. Dus ze eet binnen 24 uur 3x180 bv en 180kv. Ik heb geen voorraad dus bv gaat direct in het flesje (we voeden soort van op verzoek). Ze krijgt sowieso nog overal druppels tegen krampjes erbij. Kv valt wat zwaarder en is ze langer ermee verzadigd. Soms geeft ze een beetje nog wat terug. Ik zou zeggen 1x in drie dagen.. altijd van kv.
2 maanden geleden
Onze zoon is bijna 4 maanden en krijgt sinds 1,5 maand borstvoeding en kunstvoeding gecombineerd in de fles. De druk van het kolven werd mij wat veel en hij heeft best last van reflux dus krijgt nu deels Nutrilon ar. We zijn begonnen met 50/50 maar krijgt ondertussen flessen van 180 120ml kunst en 60 moedermelk. Hier gaat hij super goed op! En ik hoef maar 3x per dag te kolven.
2 maanden geleden
Reactie op Laurav00
Onze zoon is bijna 4 maanden en krijgt sinds 1,5 maand borstvoeding en kuns ...
Wat goed om te horen en dat het bij je zoontje ook goed valt. Het kolven kan mentaal inderdaad best veel energie kosten. Ik Kolf nog 6 keer per dag maar kom dan zelfs tekort voor volledige borstvoeding. Merk je dat het prettiger is om in 1 fles kunst en borstvoeding te combineren in plaats van apart?
2 maanden geleden
Vanaf de geboorte van onze dochter heb ik fulltime gekolfd. Na ongeveer 3-4 weken (ze lag op het begin in couveuse vandaar dat borstvoeding lastig was) drinkt ze ook 1 of 2x per dag uit de borst. Helaas kom ik nu ook op een punt dat mijn gekolfde moedermelk niet genoeg meer is. Ik kolf ongeveer 6x per dag en kom maar op gemiddeld 500 tot 600 ML moedermelk. Ik vul nu sommige flesjes aan met kunstvoeding, dan vul ik wat ik heb gekolfd aan tot ongeveer 130 ML (dit drinkt ons meisje nog) ene keer is de verhouding dus meer dan de andere keer en dat gaat tot nu toe goed! Ik probeer nu ook voorraad in de vriezer aan te vullen gezien ik vanaf volgende week weer ga werken en ik bang ben dat mijn productie nog meer gaat afnemen. Ik wil in ieder geval zo lang mogelijk de ochtend & avond voeding op moedermelk houden!
2 maanden geleden
Reactie op lcupedo
Wat goed om te horen en dat het bij je zoontje ook goed valt. Het kolven ka ...
In het begin merkte ik dat hij last had van krampjes van alleen kunstvoeding. Dus voor ons werkt het prettiger om het te combineren in 1 flesje. Maar voor elk kindje zal iets anders prettiger zijn. En als ik niet voldoende kolf voor een volledige fles is dat ook niet zo erg.
2 maanden geleden
Reactie op denisevg1
Vanaf de geboorte van onze dochter heb ik fulltime gekolfd. Na ongeveer 3-4 ...
Ik heb precies hetzelfde. Ik Kolf ook 6 a 7 keer per dag een halfuur per keer en kom rond de 600ML per dag uit. Ik vind het soms zo frustrerend maar volledig stoppen met kolven is mentaal ook een dingetje. Hoe oud is je dochtertje nu en hoeveel drinkt ze gemiddeld op een dag?
2 maanden geleden
Reactie op lcupedo
Ik heb precies hetzelfde. Ik Kolf ook 6 a 7 keer per dag een halfuur per ke ...
Snap je frustratie helemaal inderdaad! Onze dochter is op 10 september 4 maanden oud en krijgt tussen de 600 en 650 ML melk per dag! Eerst nog volledig moedermelk maar sinds 2 weken heb ik echt niet genoeg meer - denk ook 4 maanden dip? Ik kolf 20 minuten per keer en heb dan tussen de 500 en 600 ML productie dus kom dan tussen de 50 en 100 ML tekort nu. Ik moest ook invriezen voor de opvang waar ze volgende week begint dus ik meng nu 2 a 3 flesjes met kunstvoeding. Ik wil eigenlijk ook niet stoppen 😅 maar ben benieuwd hoe het gaat als ik eenmaal weer werk.. kolven op het werk lijkt me ook best lastig soms!
één maand geleden
Reactie op denisevg1
Snap je frustratie helemaal inderdaad! Onze dochter is op 10 september 4 ma ...
Ja ik heb precies hetzelfde.. ik kom net van de arts voor de 4 maanden check en ze geven het advies om kunstvoeding te gaan inzetten als bijvoeding omdat ze nu onderin de grafiek uitkomt kwa gewicht (ze zit dus op de onderste lijn). Ikzelf geloof dat zij gewoon gezond is en het goed doet op haar eigen tempo, maar nu sta ik er alleen voor en voel ik mij falen als moeder. Maar goed, ik vraag mij dus af of we altijd maar moeten afgaan op de grafieken… omdat ieder kind toch anders is…
één maand geleden
Ik snap trouwens niet waar je de tijd en energie vandaan haalt om 6 tot 7 keer op een dag te kolven 🫣respect voor deze vrouwen, maar werken deze vrouwen ook? Hoe kom je aan al die tijd? 🙏🏻
één maand geleden
Reactie op sophiemaria
Ja ik heb precies hetzelfde.. ik kom net van de arts voor de 4 maanden che ...
Ja dat is een hele lastige inderdaad! Borstvoeding kun je gewoon niet vergelijken met kunstvoeding. - dus dan kom je niet opeens op 200ml per fles en maar 4x per dag. Ons kindje zit sinds geboorte op de onderste lijn en groeit daarbij "volgens de lijn" bij vorige bezoek zeiden ze ook dat ze meer mocht drinken als ze wilde maar heb altijd op m'n gevoel vertrouwt hoor! (Als ik meer gaf dan spuugde ze het ook uit of ze weigerde zelf al door met haar tong of zelfs handje de fles weg duwen). Ieder kindje is anders en heeft een eigen tempo en ik geloof ook niet dat dat altijd in een grafiek te stoppen is 😊. Je faalt zeker niet, je gevoel heeft het vaak echt wel goed!
één maand geleden
Reactie op sophiemaria
Ik snap trouwens niet waar je de tijd en energie vandaan haalt om 6 tot 7 k ...
Inmiddels ben ik ook niet meer 6x per dag aan het kolven haha!🤭 Sinds ik werk voelde ik me heel bezwaard daar 4x per dag te gaan kolven. Ook omdat er niet echt een fatsoenlijke ruimte voor is (werk op kantoor dus moet in een soort bezemkast met een stoel🤣 wat ik weiger dus ik zit steeds in vergaderruimte die even vrij is) en ik merkte dat mijn productie achteruit ging. Ik kolf nu 4x per dag en de kleine krijgt nog 2 a 3 volledige flessen borstvoeding en dan aangevuld met kunstvoeding en dat werkt goed tot nu toe!