9 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoi,
Hier mijn vorige zwangerschap ook heel erg last van gehad, merk dat het nu ook erger wordt. Ik drink bijvoorbeeld bouillon soepje van opkikker 1x per dag en neem elke keer als ik hem naar beneden voel zakken een zout dropje en ga dan even zitten. Neem zelfs als ik naar een winkel ofzo ga al een dropje in de auto er heen. Vk gaf geen limiet aan bij mij van de dropjes, ze zei gewoon nemen als je hem voelt zakken. Die 4 - 8 per dag is volgens mij als je een normale bloeddruk hebt. Ik ga nu nergens meer geen zonder dorp, heeft mij tijdens mijn vorige zwangerschap vaak gered. 😂😮💨
2 jaar geleden
Zeker herkenbaar. Lage bloeddruk daarbij sochtends flauwvallen en vaak zwart voor de ogen. Daarbuiten ook goed misselijk. Vk gaf aan veel water drinken, af en toe een dropje en als je het voelt zakken je billen en vuisten aanspannen. Als nog verder wegzakt, gaan zitten met het hoofd tussen de knieën.
2 jaar geleden
Hoe weten jullie dat jullie lage bloeddruk hebben, gemeten bij dokter of vk? Ik had zo'n meter voor om de pols van mijn zusje geleend en die gaf ook heel laag aan, terwijl normaal altijd aan de hoge kant heb. Dus denk direct dat dat ding kapot is, maar heb wel heel erg klachten van lage bloeddruk ook 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Nathaliiieee
Hoe weten jullie dat jullie lage bloeddruk hebben, gemeten bij dokter of vk ...
Bij mij wordt hij elke keer bij de vk gecheckt. Bij de 10 weken echo was hij al lager dan bij de 8 weken echo. Volgens mij zit hij bij 20 weken echt op z’n laagst en daarna stijgt hij weer iets. Ik had mijn vorige zwangerschap ook het meeste last tussen de 16 en 20 weken.
2 jaar geleden
Ik zit nu gelukkig nog goed, maar bij mn eerste zwangerschap zat ik op een gegeven moment op 77/56. Ging ook niet goed. Veel zoute dropjes hielp wel, en floradix geslikt voor extra ijzer. Veel tussendoor eten, al is het een paar hapjes van een boterham of een kopje soep, maar continu iets in mn maag hebben hielp. Middagdutjes. Dat advies van zoute drop niet teveel heeft als ik het me goed herinner juist te maken met dat het risico op hoge bloeddruk dan vergroot, maar dat is nu dus niet van toepassing.