Heeey weer even een slaap vraagje (aangezien ik nog steeds kapot ben 馃ぃ)!
Onze zoon wilt tegenwoordig vanaf 15.00 smiddags niet meer slapen. We vechten ons een ongeluk en na een voeding tussen 17.00 en 18.00 valt hij nu telkens krijsend in slaap rond 18.30/19.00. Dan slaapt hij ineens tot een uur of 00.00. Aan de ene kant natuurlijk fijn dat hij een lang stuk slaapt maar vanaf 00.00 doet hij weer steeds hazenslaapjes van 30min tot 1,5 uur en ben ik de hele nacht in de weer met troosten en voeden. Hij is ook constant met zijn handjes in de weer. Ik gebruikte eerst de love to dream slaapzak en daarna de puckababy mini maar daarmee gaat hij alsnog in zijn gezicht wrijven. Heb daarna nog de pacco inbakerdoek geprobeerd maar dan is het elk half uur krijsen. Toch weer terug naar de puckababy mini maar door dat hij zijn armpjes omhoog doet trekt hij de zak over zijn mond/neus, ik slaap dan helemaal niet meer. Dus nu zn armpjes vrij onder een fedde en kees lakentje maar dus een hele onrustige baby in de nacht.
wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?
- overdag slaapt hij ook max 30 min, als we er optijd bij zijn en bij ons houden dan kan hij weer in slaap vallen en langer slapen (hij wordt ook wakker als we hem vasthouden of in de draagdoek hebben oid.
- hij krijgt borstvoeding op verzoek, overdag zit daar zo een 2 a 3 uur tussen.
- Zou het helpen hem tussen 19.00 en 00.00 wakker te maken voor een voeding dat hij later een lange ruk gaat slapen?
Hoe dan andere dit met de rest van hun dagindeling? Andere kinderen, huishouden en afspraken? Hier wordt dus bijna niet geslapen als ik er niet boven op zit en dat is niet haalbaar elke dag de hele dag.