22 Reacties
2 jaar geleden
Hoi dames! Ik ben nieuw hier🤗Vandaag ben ik 8+1 en wij vliegen volgende week naar Bali. Dus ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ik probeer het los te laten en er straks van te genieten. Goed blijven drinken en bewegen tijdens de vlucht. Ik let wel op bij poortjes waar gebruik wordt gemaakt van röntgenstraling, maar op Schiphol is dat volgens mij niet het geval. Gewoon aangeven dat je zwanger bent, dan zullen ze je apart fouilleren denk ik. Alvast een fijne reis!
2 jaar geleden
Eet je ook geen bananen ivm straling?
Op je antwoord ben ik panisch is het antwoord denk ik wel heel duidelijk. Ja je bent echt veel te panisch🤣 en dat bedoel ik niet lullig.
Elke 4 uur vliegen staat gelijk aan 1 röntgenfoto maar dan een foto zoals bij de tandarts. Dat is heel weinig straling.
Denk dat er heeeeel veel vrouwen vliegen die zwanger zijn. Als er ook maar enige twijfel was dat dit niet goed is ivm straling dan had je dat wel geweten.
Geniet van je vakantie! Lijkt me een fantastische reis naar Australië 🇦🇺
2 jaar geleden
Ik ben bij mijn eerdere zwangerschap met 8 weken naar Amerika gevlogen. Ik was er totaal niet angstig voor en een kern gezond kind gekregen.
2 jaar geleden
Reactie op Tinnie25
Wat fijn dat het goed gegaan is! Heb jij je überhaupt zorgen gemaakt over e ...
Nee helemaal niet. Ik ben zelf ook stewardess geweest en als je je leven lang vliegt dan zou ik me misschien druk maken om het effect dat het op je lichaam heeft. En dan nog niet eens straling maar zo lang opgesloten zitten in een drukcabine, das nog veel slechter op lange termijn.
Dus nee, absoluut geen zorgen om maken.
2 jaar geleden
Heel begrijpelijk dat je voorzichtig bent. Zelf zou ik dit alleen niet mijn plannen laten beïnvloeden.
Tijdens m'n eerste zwangerschap vloog ik voor 1 week heen en weer naar Amerika toen ik 13 weken was. De zwangerschap verliep verder goed, super bevalling gehad en inmiddels een dochter van 15 maanden die in alles super gemiddeld is.
2 jaar geleden
Dat kan geen kwaad. Ik zou me eerder zorgen maken over het feit dat ik op vakantie ben in de periode waarin ik de nipt, termijn echo en 13 weken echo kan uitvoeren
2 jaar geleden
Ikzelf heb gevlogen bij de zwangerschap van mijn eerste rond de 12 weken. Handig om eventueel een zwangerschapsverklaring bij je te hebben. Mij is verteld dat het poortje geen kwaad kan. Zelf vond ik het niet fijn dat ze aan mijn lijf zaten, had al heel erg dat beschermende.
Mijn tip: je hebt ook van die medische spuugzakjes. Die zou ik meenemen. Ik werd namelijk heen en terug ontzettend misselijk van het vliegen. Terwijl ik de rest van de zwangerschap niet één x heb gespuugd.
2 jaar geleden
Reactie op Tinnie25
Alvast een hele fijne vakantie! Ben jij ook bang voor de vliegtuig straling ...
Dank je wel! We zijn inmiddels weer terug in NL en de baby maakt het goed!
Nee, de vliegtuigstralingen heb ik niet bij stil gestaan. Als het echt gevaarlijk zou zijn, zouden medici wel aangeven om niet te vliegen als je zwanger bent. Ik heb wel bij de controles steeds aangegeven dat ik niet door de poortjes wilde, toen werd ik apart genomen en gefouilleerd. Ging prima zo! Goed blijven drinken en bewegen. Oh ja, ik had van die compressiekousen aan, scheelde mij dikke enkels;)