20 Reacties
5 dagen geleden
Hier dagen van 8-17u. Geen extreem lange dagen maar dan wel 3 dagen achter elkaar. Ook ik voel me daar schuldig over.
5 dagen geleden
Breng hem rond 7.30 en haal hem 16.45/17uur op. Ik snap eigenlijk niet hoe het korter zou kunnen maar vaak is hij we de eerste als ik hem breng. Niet de laatste bij ophalen. Ik werk van 8-16.30 en werk is ong 20min rijden. Vriend werkt verder weg. Ik vraag mij dan soms echt af wat voor werktijden andere ouders dan hebben😅
5 dagen geleden
Breng 7.30 haal 18.00 meestal eerste en laatste. Ik werk 4x9 dus het zijn lange dagen.. ik snap ook niet hoe die andere ouders het doen
5 dagen geleden
Same! Hier ook alleen, maar gelukkig maar 2 dagen kinderopvang en 1 dag opa/oma of tante. Maar ik snap je gevoel, zeker als er aan het eind van de dag bijna geen tijd overblijft samen! In het begin met wennen was ze er korter en ik heb niet perse het idee dat zij nou zoveel verschil merkte tussen een halve of een hele dag. Maar het is wel heerlijk om haar zo enthousiast te zien als ik haar weer ga halen 🥰
5 dagen geleden
Precies hierom heb ik mijn baan opgezegd en ben ik 5 ochtenden gaan werken nadat de oudste geboren is in 2021. Slaapje altijd in eigen bedje, iedere dag dezelfde structuur, eten op tijd klaar en geen stress.
De mogelijkheden moeten er natuurlijk wel zijn, dat begrijp ik: financieel, ochtendopvang kan niet overal en een passende baan. Hier vielen alle puzzelstukjes in elkaar en ik zweer erbij.
5 dagen geleden
Reactie op nautic
Breng hem rond 7.30 en haal hem 16.45/17uur op. Ik snap eigenlijk niet hoe ...
Wij hebben precies hetzelfde alleen doet mijn vriend dan halen en brengen. Is vaak wel eerder 17:00/17:10 eer dat hij er is. Ik werk tot 6 dus kan hem sowieso nooit halen, dat is wel jammer. Brengen kan ook niet want de opvang is niet op fiets- of loopafstand en ik heb de auto 's ochtends niet. Ik werk maar 3 dagen waarvan 1 dag in het weekend. Snap niet hoe mensen die beide 4 a 5 dagen werken het doen
5 dagen geleden
Hier ook van half 8 tot 18.00. als mijn vriend eerder thuis is haalt die er wat eerder maar anders ben ik echt net voor 18u. Alleen moet ze heel erg wennen, want slaapt daar zoveel minder als thuis. Vanaf december hebben ze plek voor de tweede dag. Houd mn hart vast hoe dat gaat, twee dagen achter elkaar. Hoe gaat het hij jullie?
4 dagen geleden
Hier brengt mn vriend hem om half 8 en ik haal hem op om kwart over 5/ half 6. Hij is vaak een van de eerste en laatste😥
4 dagen geleden
Hier 2/3 dagen van 7 tot 18:30/18:45
T zijn lange dagen maar zei vermaakt zich goed en de gastouder is een schat van een vrouw, en ik heb een voor mij fijne belans tussen gezinsleven & werkleven en t bevalt ons allemaal heel goed
4 dagen geleden
Reactie op Chantal2023
Same! Hier ook alleen, maar gelukkig maar 2 dagen kinderopvang en 1 dag opa ...
Nou dat dus ook inderdaad, de avonden is er bijna geen tijd meer samen en daar heb ik het best moeilijk mee. Zij heeft het gelukkig onwijs naar haar zin daar en ze hebben ook geen besef of ze daar een halve dag of hele dag zijn…. Gelukkig maar. Ik voel me gewoon schuldig!
4 dagen geleden
Die van ons gaat sinds dat hij 3 maanden is 3 dagen per week naar de opvang, van 7:40 - 17:15 zo'n beetje. Mijn vriend brengt hem weg en ik haal hem op. Vanaf dag 1 gaat het al super goed. Hij vindt het leuk en de juffen vinden hem leuk, dus helemaal top. Hij heeft daar een beter ritme dan wij thuis met hem hebben, dus ik zie het ook een beetje als een goed moment voor zijn ritme voor hem. Maandag, dinsdag en vrijdag
3 dagen geleden
Hier 1 dag per week het eerste jaar van 7:30 tot 18:00 .. hebben beide verder ouderschapsverlof opgenomen. Ik werk dan van 9 tot 18:15 maar hij moet smorgen slapen op de tijd dat ik begin dus mijn man brengt hem altijd voor hij zelf naar zn werk gaat. Ik heb de kleine op de opvang zitten waar ik zelf werk
3 dagen geleden
Hier meestal van 7:00 tot 17:30. Ik werk van 7:30 tot 17:00 en moet vaak in de file naar huis. Het lukt mij dus gewoon niet om kortere dagen te maken. Mijn kinderen doen het echter prima dus dat scheelt maar af en toe voel ik mij wel wat schuldig. Maar het is niet anders. Ze gaan 2 hele dagen en 1 halve dag dus qua aantal dagen vind ik het acceptabel.