19 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op marit1996
Enig idee hoelang je daar last van hebt gehouden de vorige keren? (Ik zie d ...
Nee, geen idee of ik daar de vorige keer ook zo laat van had🤔 kan het mij niet meer herinneren in ieder geval
4 maanden geleden
Ik had er ook last van. Misschien niet geheel smakelijk, maar het deed bij mij wonderen: elke keer onder de douche of nadat ik na de wc was geweest geprobeerd de aambeien weer terug te duwen. Je moet hiervoor goed ontspannen, misschien wat vettige zalf op je vinger doen en daarna ongelofelijk goed je handen wassen. Maar dit heeft mij heel erg geholpen, was er binnen 3 dagen vanaf zonder zalf of pilletjes (die heb ik bij de eerste wel geprobeerd en toen er ook weeeeeeken mee rond gelopen)
4 maanden geleden
Reactie op ilssessie
Ik had er ook last van. Misschien niet geheel smakelijk, maar het deed bij ...
Oh wow! Fijn dat dat werkte! Ik heb ze of het eigenlijk nog nooit echt gevoeld als ik zalf op smeer, voor mijn gevoel zit het meer aan de binnenkant? Het voelt wel als een soort scheurtje. Moet er eens een spiegel bij pakken 😆
4 maanden geleden
Reactie op marit1996
Oh wow! Fijn dat dat werkte! Ik heb ze of het eigenlijk nog nooit echt gevo ...
Dat kan, het kan een anaal fissuur zijn. Dat is inderdaad een scheurtje. Kenmerk daarvan is dat poepen veel pijn doet, alsof je een scherpe steen / glas aan het uitpoepen bent. Dit zou ook vanzelf over moeten gaan met genoeg vezels eten en eventueel een zalfje, maar als het na 6 weken niet over is moet je naar de huisarts.
4 maanden geleden
Is je ontlasting wel gewoon soepel? Anders even bellen met de huisarts. Schreven ze bij mij gewoon voor zonder dat ik langs hoefde te komen. Nu bij mijn tweede ben ik de zakjes meteen gaan gebruiken na de eerste keer pijn door harde ontlasting, in de kraamweek al. En gebruik het nog steeds. Wel echt heel weinig: ong 3 dagen met één zakje terwijl een normale dosis 1-3 zakjes per dag is.
4 maanden geleden
Reactie op Rissje89
Is je ontlasting wel gewoon soepel? Anders even bellen met de huisarts. Sch ...
Zakjes helpen inderdaad goed. Maar ik kreeg ook als tip van de verloskundige, gebruik het alleen echt noodzakelijk, anders gaat je lichaam eraan wennen dat de ontlasting alleen met zakjes ‘goed’ kan gaan.
Tip nog van de verloskundige, in de ochtend op lege maag activia yoghurt met een kiwi.
Ook las ik op dit forum, probiotica pillen. Ben er sinds deze week gestart en dag erna meteen succes, maar kan ook toeval zijn. We gaan het zien.
4 maanden geleden
Reactie op Claire--
Zakjes helpen inderdaad goed. Maar ik kreeg ook als tip van de verloskundig ...
Dat klopt niet, die zakjes zijn niet ‘verslavend’, het enige wat ze doen is je ontlasting zacht houden en ze hebben verder geen effect op je darmen ofzo. Je mag ze zo nodig jaren gebruiken.
4 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Dat klopt niet, die zakjes zijn niet ‘verslavend’, het enige wat ze doen is ...
Ik sluit me hier bij aan, ik kreeg het zelfde te horen van apotheek en vk. Heb de gebruikt vanaf 6 maanden zwangerschap tot 4 weken pp. van de een op de andere dag gestopt en daar geen last van gehad!