Hoi allemaal,
Mijn zoontje van 4 maanden heeft elke ochtend last van winderigheid. Het begint telkens rond een uur of 05:00. Hij wordt er echt goed wakker door. Als hij dit niet zou hebben, zou hij met gemak een uur of twee uur langer kunnen slapen.
Met de beentjes bewegen, over buikje wrijven etc. helpt helaas niet. Op een gegeven moment neem ik hem bij me en slaapt hij (wel onrustig) nog tot 06:30/07:00 uur op m’n borst.
Erg frustrerend voor hem en voor mezelf, want ik ben eigenlijk vanaf 05:00 uur wakker.. :’)
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? En kan ik iets doen om het te verhelpen of moet dit vanzelf overgaan?
Ik geef probiotica.
Ik geef borstvoeding. Zijn ritme is nu 06:30/07:00 - 10:00 - 14:00 - 18:00 - 23:00.
Alvast dank voor jullie antwoorden en/of tips!
Liefs!
Ik heb dit dus gehad toen ik probiotica gaf. Hij kreeg er alleen maar meer kramp door. Sinds dat ik ermee ben gestopt hebben we nergens meer last van. Ik had de probiotica gegeven ivm met een antibiotica kuur. Tijdje mee doorgegaan en toen het advies gekregen om te kijken hoe het gaat zonder. En dat was dus veel beter. Een gezonde darmflora heeft geen extra probiotica nodig.
Onze dochter laat een half uur scheten, benen in de lucht de hele mikmak, daarna speen er weer in en dan slaapt ze verder. Ik laat haar liggen zolang ze niet ligt te huilen 😁