Hoi iedereen,
Even een berichtje om te kijken of er herkenning is of tips zijn.
Mijn dochter is nu 18 weken oud, uit sprong 4 maar lijkt wel in de 4 maanden slaapregressie te zitten. Even wat punten waar we de afgelopen tijd tegen aan lopen:
- Slaapt sinds sprong 3 niet meer in haar eigen bed maar alleen op ons of in ons bed (we proberen dit af te bouwen, maar lukt nog voor geen meter)
- Drinkt sinds twee weken heel slecht (dronk eerst 4x210+7) nu drinkt ze amper flessen van 180+6 leeg. (Vaak zo’n 60cc over en dan heeft ze de rest echt moeite opgedronken). We denken dat ze misschien tandjes krijgt, maar voelen en zien nog niks. Ze heeft wel ook last van rode wangetjes etc.
- Ze sliep door van 19-7 maar komt de afgelopen week nu weer regelmatig voor een fles rond 2.00. Dit snap ik wel want ze drinkt veels te weinig overdag waardoor ze snachts natuurlijk honger krijgt. Maar we zijn dan gewoon tot 04.00 met haar bezig om haar weer in slaap te krijgen daarna.
- Zelfstandig slapen lukt ook voor geen meter, enige manier waarop ze in slaap valt is of rondjes lopen met stofzuiger geluid aan of in de schommelstoel en dan liedjes zingen of tegen haar praten.
- Ook is ze sinds 2 dagen ontzettend aanhankelijk en kan ik haar echt niet neerleggen of ze begint te krijsen. Zodra ze me ziet en ik weer naast haar kom zitten is het weer goed en is ze super vrolijk en lacherig. Dit heeft ze nooit gehad, ze was juist een meisje dat ze zich lang zelf kon vermaken.
Is dit allemaal te verhalen op de 4 maanden slaapregressie en/of tandjes? Of zie ik wat over het hoofd? Alle herkenning en tips zijn welkom :)