15 Reacties

3 maanden geleden

Hoii ja bij mij het zelfde verhaal en al 3 maanden verder, je moet het litteken beetje maaawren 2/3 x per dag kreeg k als advies mee van de huisarts

3 maanden geleden

Masseren bedoel ik

3 maanden geleden

Ja bij mij is het al 3 maanden geleden en het litteken blijft rood en gevoelig

3 maanden geleden

Reactie op Ktjeee

Hoii ja bij mij het zelfde verhaal en al 3 maanden verder, je moet het litt ...
En dat zorgt wel voor verbetering, dat masseren?

3 maanden geleden

Reactie op Naomi van Dijk

En dat zorgt wel voor verbetering, dat masseren?
Ja niet veel maar wel iets, het herstel er van kan 6/12 maanden duren zeiden ze tegen mij

3 maanden geleden

Toevallig net gisteren een foto van gemaakt omdat ik vond dat hij nu al best goed genezen is. Ik heb ook 3 maand geleden een keizersnede gehad, maar wel gepland, geen idee of dat veel verschil maakt. Ik heb er geen klachten meer aan behalve als de kleine bijvoorbeeld haar tenen precies erin duwt oid.

3 maanden geleden

Ah oké, bij mij hebben ze ook de pezen aan de zijkanten geraakt in mijn liezen, dat speelt ook mee. Heel veel last daarvan!

3 maanden geleden

Reactie op Asmsv

Toevallig net gisteren een foto van gemaakt omdat ik vond dat hij nu al bes ...
Jouw litteken ziet er heel mooi uit! Ik heb ook 3 mnd geleden een geplande keizersnede gehad en mijne is wel wat roder en de huid er omheen dikker. Ook vind ik de huid er omheen nog behoorlijk gevoelig, net zoals jij bij aanraking maar ook einde dag wel. Ik zit er aan te denken om een keizersnede treatment te boeken, maar ergens heb ik het idee dat het ook wel weggegooid geld kan zijn. Vraag me af of een eenmalige massage echt veel kan betekenen voor het herstel.

3 maanden geleden

Ah oké, bij mij hebben ze ook de pezen aan de zijkanten geraakt in mijn lie ...
Ik heb ook wel last van de zijkanten, ene kant is gevoelloos en de andere kant juist erg gevoelig. Heb jij dat ook?

3 maanden geleden

Ah oké, bij mij hebben ze ook de pezen aan de zijkanten geraakt in mijn lie ...
Dat klinkt wel pijnlijk... Waarschijnlijk als er echt spoed bij is geweest dat het dan wat 'lomper' gaat en misschien ook wel een groter litteken? Denk dat die van mij nog geen 15cm is. Hoop voor je dat die pijn snel overgaat!

3 maanden geleden

Reactie op jdyjngrdn

Jouw litteken ziet er heel mooi uit! Ik heb ook 3 mnd geleden een geplande ...
Eind van de dag heb ik er echt geen last meer van. Durf zelfs weer wat buikspieren te trainen. Ik vraag me inderdaad ook af wat zoiets voor je kan betekenen, geloof daar nooit zo in 🙈 maar ja het zal er ook niets voor niets zijn dus het zal vast (voor sommigen) effect hebben.

3 maanden geleden

Nee ik heb echt van die stekende pijn!

3 maanden geleden

Reactie op Asmsv

Dat klinkt wel pijnlijk... Waarschijnlijk als er echt spoed bij is geweest ...
Ja ze hadden erg haast, dus ik heb zeker een groter litteken!

3 maanden geleden

Ik zou aanraden om littekenmassage te laten doen bij een fysio. Bij beide (geplande) keizersnedes gedaan en het werd steeds minder. Bij de 1e na een half jaar amper meer zichtbaar en geen verdere last gehad na starten, daarvoor wel veel trekken en steken als ik ging sporten. Nu weer bezig en geen last van het huid litteken, maar juist het litteken in mijn buikspieren zeg maar. Daar voel ik ook echt nog verdikking en spanningen

3 maanden geleden

10 weken geleden ook een spoedkeizersnede gehad, ze hebben daarbij op mijn buik gebeukt om de baby eruit te wippen. Litteken is nog rood, maar dat herken ik wel van andere littekens op mijn lichaam (ooit een ongeluk gehad met glas) Dat rode gaat wel weg, kan alleen wel een jaar (of meer) duren. Pijn heb ik er niet meer aan. Gezien de pijn die je beschrijft, zou je misschien eens met een fysiotherapeut kunnen bespreken of zij iets voor je kunnen betekenen? Maar ook iets om met je behandelend arts nog eens na te bespreken? Wellicht herkennen ze deze situatie uit eerdere spoedoperaties, en weten ze wat de oplossing is.