5 Reacties
2 maanden geleden
Nee heel herkenbaar! Ik moet over 3 weken weer beginnen en ik heb totaal geen zin om mijn baby los te laten😅.
Ik heb hele wisselende ervaringen. Bij mijn eerste kindje keek ik er vreselijk tegenop, hetgeen ook wel een beetje gerechtvaardigd was. Hij had helaas een lastige start doordat hij super eenkenning was door de corona-periode (geboren 31-1-2020). Ik was toen ook steeds heel zenuwachtig en voelde me echt rot de eerste weken als ik hem afzette. Bij mijn tweede kindje was dat veel minder en had ik er meer vertrouwen in dat het daar goed kwam. Daardoor voelde het makkelijker en mijn dochter was een heel zorgeloze baby , die haar mannetje stond.
Nu gaat het om mijn derde kindje en vind ik het vooral lastig om hem los te laten omdat de tijd voor mijn gevoel zo hard gaat. Ik wil graag dat hij mijn kleine baby blijft ☺️🙈.
Qua dagstart doe je gewoon wat je altijd doet, de opvang neemt het dagritme van jullie over qua flesjes en slaapjes. Dus bij ons was dat: opstaan, fles/borstvoeding, aankleden en daarna naar de opvang. Meestal geef je bij de opvang aan wat jullie schema ongeveer is en daar houden zij zich zo goed mogelijk aan. Ik zou me verder absoluut niet druk maken om het niet zelf gaan slapen etc. Op de opvang creëren ze heel snel een eigen routine waar kinderen verrassend goed in mee draaien. Zij hebben bij ons ook echt geholpen bij het afbouwen met inbakeren en zelfstandig slapen.
2 maanden geleden
Vandaag was mijn eerste dag werken, voor onze dochter eerste hele dag opvang.
Ik ben ook best strikt met haar slaap en ze valt niet makkelijk ergens anders in slaap dus ik zag hier heel erg tegenop,vooral het slaapgedeelte.
Ik moest ook even vogelen vanmorgen hoe en wat handig is.
Ik weet dat het niet heel prettig is als je je kind naar de opvang brengt en hij zijn flesje nog moet, omdat het in het eerste stukje van de dag druk is met kindjes die gebracht worden en het voor de leidsters fijn is als ze daar de tijd voor hebben. Ik heb vanmorgen dus vlak voor we gingen nog even een fles gegeven want ze mocht bijna. Misschien verschilt het per opvang hoor, ik zou het gewoon eens navragen.
Gedurende de dag zat ik constant de ouder-app te refreshen om te kijken of er nou al iets in stond 😅. Verder vond ik het lekkerder dan ik dacht om weer aan het werk te zijn, want je moet daar ook met je hoofd bij zijn dus mij hielp dat niet continue gestrest te zijn over hoe de dag zou lopen
Uiteindelijk heeft ze hele korte slaapjes gehad, dus mijn grootste angst kwam uit..
Maar op dat moment kun je er toch niks aan doen en is het wat het is..
Uit m'n werk naar de opvang geracet om haar op te halen 😂. Even in bed gelegd daar heeft ze een half uurtje geslapen.
Wat later nog gedoucht en een fles en ze ligt nu een half uurtje op bed, uitgeteld.
Ik heb geen idee hoe de nacht gaat verlopen, maar daar kom je maar op 1 manier achter.
Ik heb hier weken tegenop gezien en mijn ervaring is dat het dan vaak toch minder erg uitpakt dan je denkt.
Zo, heel verhaal maar ik hoop dat het misschien een beetje gerust stelt 😋
2 maanden geleden
Ik heb vandaag ook mijn eerst werkdag weer gehad! Had mijn wekker om 6uur gezet zodat ik voor de oudste twee alles klaar had staan als ze uit bed kwamen. Daarna mezelf klaar gemaakt en om zeven uur werd mn zoontje wakker (precies zoals gehoopt) zodat ik kon voeden en daarna gelijk kon gaan, dus de dag startte goed!
Mijn zoontje slaapt meestal ook erg korte dutjes normaal dus ik maakte me ook druk. Nu zijn zijn slaapjes daar zo anders gegaan waardoor er een totaal ander ritme was vandaag maar uiteindeijk helemaal niet erg! Hij heeft vanochtend een kort dutje gedaan en daarna twee dutjes van 2 uur!!! Dat heeft hij thuis nog nooit gedaan. Hij was super vrolijk toen ik hem ophaalde en mijn werkdag was super leuk! Dus ik kijk er heel goed op terug en heb wel weer zin in de volgende werkdag! Viel me echt alles mee....
2 maanden geleden
Die van mij gaat ook volgende week voor het eerst hele dagen naar de opvang. Ze is dan ook 14 weken en gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma. Maar nee ik vind het ook helemaal niets. Ik heb er voor nu al spijt van dat ik er niet een maand vakantie achteraan heb geplakt.
Dus snap jou heel goed.. maar goed we moeten het maar gewoon gaan proberen😅