17 Reacties

4 maanden geleden

Misschien kan je proberen een katoenen wasbare luier inlegger te gebruiken? Dan is het denk ik iets minder broeierig en zachter voor de huid

4 maanden geleden

Wij hadden ook zoiets en bleek toen ook schimmel te zijn. Met anti schimmel creme was het gelukkig snel weg! Sindsdien dep ik zijn billen na gebruik beetje droog. En we gebruiken nu de Kruidvat Sensitive doekjes. Die zijn veel zachter dan de Pamper doekjes die we eerst gebruikte. Weet niet hoe de waterdoekjes van Kruidvat zijn natuurlijk.

4 maanden geleden

Onze dochter had dit ooo met Kruidvat… sorry voor de kruidvatfans maar ze ademen in sommige gevallen gewoon niet genoeg. Wij hebben nu soms er. Licht rood billetje maar amper iets. Wij gebruiken overigens ook bepanthen zalf. En smeren die ook als ze geen een rood vlekje heeft.

4 maanden geleden

Reactie op Lvdpol1991

Onze dochter had dit ooo met Kruidvat… sorry voor de kruidvatfans maar ze a ...
En dan heb ik het over de luiers!!

4 maanden geleden

https://hemnature.com/products/incia-verzorgende-en-hydraterende-gel-voor-de-droge-huid?variant=38066629673156&gclid=CjwKCAjwyJqzBhBaEiwAWDRJVKpakgvrhpiYsxtDVCIQFAlmdu9sZ1-5OzIp8APKFcR9qytSfGc-cBoCaA4QAvD_BwE Dit is echt top spul. Had een open wondje op z'n billen, nergens last meer van en heelde heel snel. Gewoon bij elke beurt erop smeren.

4 maanden geleden

Bij ons werkte sudocrem averechts. Wij smeren nu vaseline op de billetjes en nergens meer last van!

4 maanden geleden

Als onze zoon zijn billetjes iets rood zien doen wr direct bepanthen erop, Bij de volgende verschoning is het dan al niet meer rood

4 maanden geleden

Ach, wat sneu zeg. Klinkt alsof je alles al goed doet. Mijn dochtertje had een beginnende variant hiervan en krijste enorm bij het verschonen. Wij gebruikten overigens ook kruidvat luiers, de pure and soft variant. Nu de andere variant van de kruidvat, die doen het veel beter. Bij mijn dochter kwam het overigens door spruw. Na 2 dagen micanozol gesmeerd te hebben zijn de billetjes weer helemaal geheeld. Ik moet nog wel door met smeren op mijn tegels. Geef je borstvoeding?

4 maanden geleden

Misschien zinkzalf voorzichtig inkloppen? Heel dun je moet het rode er nog doorheen zien en het liefst hou je het dan zo droog mogelijk en dan idd een katoenen luier erover. Misschien anders als je kleintje af en toe op zo een absorberend matje leggen zonder luier aan ? En als het aanhoudt kijken of het inderdaad geen schimmel is

4 maanden geleden

Wij hebben zinkolie gebruikt van dr swaab. De open wondjes waren al na 2 dagen smeren weg

4 maanden geleden

Geen idee of het helpt maar ik gebruik wasbare billendoekjes van de Kruidvat. Ze zijn zacht en zo worden de billen niet extra vochtig voor ze weer een luier omkrijgt. Mocht er iets wat moeilijker te verwijderen zijn, dan doe ik klein beetje ongeparfumeerde olie erop. Na gebruik direct in emmer met biotex (staat naast commode) en dan in de was.

4 maanden geleden

O zo zielig hè! Sudocreme etc zit parfum in, dat is wss sowieso niet handig. Bij sommige werkt het perfect, maar bij gevoelige huidjes vaak niet. Mijn zoontje heeft dit ook gehad, uiteindelijk Medela tepelzalf gaan smeren (tepels zitten ook in een broeierige ruimte) het was binnen een dag dicht en bijna weg. Sindsdien gebruiken we dit voor alle wondjes, werkt hier super goed.

4 maanden geleden

Mijn zoontje had/ heeft dit ook. Op advies van huisarts gestopt met sudocreme (dit veeg je er te makkelijk af) en (witte) vaseline (of lanolin) gaan smeren naast adviezen van met lauwwarm water spoelen en goed droogdeppen. Dit werkte in een middag al zoveel! Succes!

4 maanden geleden

Wij smeren weleda billenbalsem. Hebben precies diezelfde uitslag meegemaakt, zo zielig voor je kleintje. De balsem werkt echt super. Verschonen met nat hydrofiel washandje, droogdeppen, ruim creme aanbrengen. Na ongeveer 3 dagen zagen wij verbetering en na een week was de uitslag weg. Succes!

4 maanden geleden

Ook hier zinkolie van dr swaab!!! Bepanthen, sudocrene en weleda deden hier niks. Bij ons kwam het door de billendoekjes en ze kan alleen tegen de waterwipes.

4 maanden geleden

Hi! Ik heb de foto bij je berichtje weggehaald. Het forum is een openbare plek en iedereen op het internet kan dus meekijken. We willen graag voorkomen dat mensen met slechte bedoelingen op het forum op zoek gaan naar foto's waar kindjes bloot op staan. We verwijderen ze daarom altijd. Liefs, Micky

4 maanden geleden

Kan ook Weleda tepelcreme aanraden, werkt ook super voor billetjes