13 Reacties

4 maanden geleden

Helaas geen ervaring met Luvion. Maar wat bij ons wel helpt is het masseren van de anus en als we het idee hebben dat onze zoon ook verstopt zit doen we in een paar flessen een klein beetje olijfolie op advies van de verloskundige.

4 maanden geleden

Hier heb ik het idee dat probiotica goed helpt. Zoon heeft wel krampjes, maar doorgaans een stuk minder dan mijn dochter had (die kreeg geen probiotica) en ook een stuk minder dan leeftijdsgenootjes. En sinds we geen Kruidvat vitamine D meer gebruiken merk ik ook verschil!

4 maanden geleden

Ik heb ergens gelezen dat Luvion Gassi darmpjes kunnen beschadigen. Geen idee of dat waar is.

4 maanden geleden

Hier heb ik het idee dat probiotica goed helpt. Zoon heeft wel krampjes, ma ...
Had ik ook iets over gelezen. We zijn net overgegaan op Laveen ipv Kruidvat, hopelijk helpt het onze kleine ook! En wat voor probiotica gebruik je?

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik heb ergens gelezen dat Luvion Gassi darmpjes kunnen beschadigen. Geen id ...
Dank je voor de heads up. Dat is heftig als dat zo is inderdaad...

4 maanden geleden

Wij gebruiken de gassi alleen als het écht niet anders kan. Is tot nu toe 1 x gebeurd (baby is 5 weken). Het helpt wel moet ik eerlijk zeggen. Er komt meteen lucht uit het openingetje waardoor ze wat relaxter worden. Eerst buikje goed masseren, met de beentjes fietsen en iets van billencreme oid gebruiken. Wij hebben de gassi (wij gebruikten trouwens de Windy, van het merk Frida) ontdekt bij ons zoontje, die had koemelkallergie en daardoor extreme krampen en harde ontlasting. Toen gebruikten we het wel vaker. Hij is nu 20 maanden :)

4 maanden geleden

Wij gebruiken het en het helpt ontzettend goed! Daarnaast gebruiken we ook probiotica en probeer ik hem te masseren. @jessara weet je nog waar je dit gelezen hebt? Ik kan er helemaal niets over vinden als ik Google maar ik ben wel benieuwd naar het artikel.

4 maanden geleden

Persen is ook iets wat een baby doet om het lichaam te ontdekken of soms gewoon onbewust. Persen en persgeluiden wijzen echt niet altijd op krampen of andere klachten. Kijk ook naar andere signalen van je baby, wellicht vallen de klachten wel mee. Verder zou ik geen gassie gebruiken. Constant iets in de anus doen, ookal is het zacht kan irritatie en kleine scheurtjes geven die poepen juist weer pijnlijk maken.

4 maanden geleden

Reactie op T8998

Had ik ook iets over gelezen. We zijn net overgegaan op Laveen ipv Kruidvat ...
Ik gebruik orthiflor start, het duurt bij probiotica wel even voor je verschil merkt, maar stel je begint morgen (ik bestel het op bol) dan werkt het bij de piek (6 weken) al wel!

4 maanden geleden

Reactie op Suus31

Wij gebruiken het en het helpt ontzettend goed! Daarnaast gebruiken we ook ...
Als je zoekt op Windi kan je veel meer artikelen vinden waarin mensen waarschuwen op schade en dat je uiteindelijk verder van huis bent door je baby steeds te helpen ipv laten leren!

4 maanden geleden

Een update: het overstappen naar de Laveen vitamine D druppels ipv de Kruidvat druppels deed het hem!

4 maanden geleden

Ik gebruik gassi afentoe, als ze echt last heeft. Helpt wel! Je hoort de lucht erdoorheen ontsnappen