13 Reacties
2 jaar geleden
Ik slik ook magnesium, volgens mijn verloskundige was dat geen probleem. Misschien even overleggen qua dosering, gezien je ook al multivitamine slikt. Maar voor je kindje lijkt het me geen probleem. Nu is het een pil extra, maar als er een hogere dosering magnesium in je multivitamine had gezeten had je er waarschijnlijk geen zorgen om gemaakt. En de baby houdt het aantal pillen niet bij gelukkig😉 (grapje uiteraard)
2 jaar geleden
Hier slik ik al bijna 3 a 4 maanden heeeeel veel.
Mama multi omega 3, ijzer, calcium, magnesium, vit d extra, vit b12 en ook nog bloedverdunners aperine pillen tegen zwangerschapsvergiftiging.
Verloskundige weet van dit alles en alle bloedwaardes waren netjes!
Dus magnesium savonds bij slikken voor het slapen tegen rusteloze benen kan geen kwaad.
🥰uiteraard als je het zelf niet fijn vind kan je verloskundige bellen en vragen wat zij er van vind
2 jaar geleden
Mijn verloskundige zei een zwangere mag 200 gram magnesium per dag. Ik slik naast Multi nog magnesium ivm rusteloze benen.
2 jaar geleden
Hi, ik slik ook magnesium (bisglycinaat) bij van Holland & Barrett. Ivm rusteloze benen ben ik onderzoek gaan doen naar welke vormen beter opnamen (in pil vorm) dan normaal magnesium. Toen kwam ik uiteindelijk op deze uit. Ik nam het eerst in de ochtend samen met m'n multi vitamine, algenolie en vitamine D ivm tekort, maar merkte dat ik er toch weer last van kreeg. Sinds deze week neem ik magnesium savonds in en dat werkt 😄
2 jaar geleden
Reactie op Merelanne
Volgens mijn verloskundige plas je een te veel aan Magnesium gewoon uit dus ...
Ik heb in het verleden een magnesium vergiftiging gehad. Ik had toen alles van het vergiftigingslijstje behalve een hartstilstand. Een overschot plas je bij mijn weten dus niet altijd uit! Mijn tip is dus om in ieder geval altijd goed de dosering in de gaten te houden.