10 Reacties
VRIEND
één maand geleden
Het algemene advies is om olie (olijf, maïs, zonnebloem,...) of margarine toe te voegen! Je baby heeft dit namelijk nodig voor zijn of haar hersenontwikkeling! Dus ja, doen! Helpt ook nog eens om makkelijker stoelgang te maken bovendien.
Opwarmen doen wij niet, baby vindt de hapjes lekkerder op kamertemperatuur. Maar als we opwarmen doen we au bain marie of microgolf.
één maand geleden
Wij zijn vorige week begonnen met groentehapjes aanbieden.
zonder olijfolie erbij gevoegd , gaat hier prima met de ontlasting eerlijk gezegd.. zou vooral ook een beetje je eigen gevoel volgen.
Wat betreft wanneer je het aanbied? wij doen het tussen 2 flesjes in , dus krijgt normaal hier om 15:00 en om 19:00 voeding en wij bieden dan om 17:00 het groentehapje aan☺️
één maand geleden
Ik hoor vaak als advies om het in het begin in de ochtend aan te bieden. De darmpjes moeten nog wennen en dan kun je in de gaten houden hoe ze er op reageren. Stel dat er toch krampjes komen, dan is dat in elk geval overdag en niet ‘s nachts. En verder inderdaad op een moment dat ze geen honger hebben of moe zijn. Het is nog oefenen.
Ik ga ook deze week beginnen met hapjes, lijkt me heel erg leuk om te doen. Ik ga er wel olijfolie bij doen, omdat het toch geadviseerd wordt voor de ontwikkeling van de hersenen. En au bain marie opwarmen.
één maand geleden
Ik heb groenten puur gedaan eerst. Ging goed!
Wel aan aangekomen bij het pindakaas aanbieden (ik doe ook mamma roos, ongeveer)
Gezien dat ook vet is ga ik er eens wat olie bij doen ook
Ik warm de hapjes (uit ijsblokjes) op in een pan. Het eerste hapje is even goed blazen maar de rest is eigenlijk super snel alweer afgekoeld