14 Reacties
4 maanden geleden
Wat super naar voor je.. 😔 Heb je een lactatiekundige benaderd? En de financiële mogelijkheid er eentje te benaderen? Ik denk dat zij vanuit hun expertise je het beste kunnen helpen namelijk. Als jij zegt dat je tepelhof zo'n pijn doet lijkt het mij dat je een verkleiner moet hebben in je kolf. Je tepel lijkt ook vrij klein op de foto namelijk. Een lactatiekundige kan je adviseren welke maat je nodig hebt, maar je kan het evt ook zelf opmeten. Ik heb ook kleine tepels en gebruik in mijn Youha ook een verkleiner van 21mm.
Succes 🍀
4 maanden geleden
Ik zie dat iemand anders juist groter denkt, vandaar m'n advies... Benader een lactatiekundige 😙
4 maanden geleden
Wellicht heel apart om te zeggen maar jouw tepels lijken precies op die van mij.. ik heb ook van die kleine tepels.. en als die kleine niet goed aanhapt of als het borstschild niet goed zit krijg ik ook zo'n gezwollen "ring" onder de tepel.
Ik sluit me bij de anderen aan dat het het beste is om een lactatiekundige te benaderen.
Maar mocht je dat niet willen of wellicht is het te prijzig. Deze deed wonderen bij mij: https://www.borstkolfwinkel.nl/baby-motion-borstschild.html ik weet niet of die op jouw kolfapparaat past.
Baby Motion borstschilden zijn helemaal van een flexibel materiaal en komen in veel kleinere maten. Ik krijg er nauwelijks wat uit met "plastic/hard materiaal" zoals die van Medela. Ook niet met het S-formaat.
En koop/leen dan ook zo'n ding: https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=schuifmaat en wordt heel goed in het opmeten van je eigen tepels. Het is het beste als je man dit doet voor het kolven. Er staan allemaal tutorials online. Volgens mij tel je er 2 mm bij op en dan heb je je precieze maat.
Tot zover want er begint er hier 1 te huilen..
4 maanden geleden
Reactie op Antepli27
Ik heb een Lactatiekundige ingeschakeld en die gaf aan maat 21mm bij mij, m ...
Goed dat je al iemand hebt benaderd! Vervelend dat het nog niet werkt zoals je zou willen. Heeft de lactatiekundige ook meegekeken met een kolfsessie? Wellicht is dat nog een optie?
Vervelend voor je hoor.. Zou zo jammer zijn als je hierom zou moeten stoppen! En het zelf vooral niet fijn vindt. Je doet het hoe dan ook goed lieve mama!! 💛
4 maanden geleden
Reactie op Antepli27
Ik heb een Lactatiekundige ingeschakeld en die gaf aan maat 21mm bij mij, m ...
O zie nou je bericht pas. De 21 mm van medela doet nauwelijks wat bij mij. (Dat is de S)
Ik ben zo dom geweest om voor mijn bevalling alles al op te meten en aan te schaffen dus nu is de 17mm baby motion net te klein. (Mijn tepels zijn 17mm dus ik moet de 19 mm hebben, ga ik bestellen.) Maar toch kolf ik vrijwel pijnloos tussen de 125 en 175 mm per keer van 1 borst met de 17mm. Met die van medela nog geen 20 of 30 ml. Volgens mij voegen die silicone modellen ook een ander soort zuiging toe, moet je maar even bij de borstkolfwinkel lezen.
4 maanden geleden
Heb je de mogelijkheid om een lactatiekundige te laten komen?? Die kan waarschijnlijk veel beter advies geven dan andere vrouwen die bv geven...
Geef je ook live bv? Dat is beter voor je productie en bij een goede aanhap veel minder pijnlijk dan kolven met een kolf die niet goed zit...
Heel veel sterkte en succes!
4 maanden geleden
Ik heb ook de wowmom kolf en herken wel wat je zegt. Maar als ik ervoor zorg dat de tepel er goed inzit en de kolf op nummer 2/3 zet dat gaat het bij mij prima.
Anders kun je altijd bij een thuiszorg winkel een medela kolf huren.
4 maanden geleden
Ik heb deze kolf vorige week ook aangeschaft via een lactatiekundige. Ook kleine tepels dacht 14/15 diameter. En dan adviseren ze een paar mm grotere 'verkleiner' te nemen. Ik heb dus nu de 17mm. Deze zat niet standaard in de doos. Ook kreeg ik advies dat je tepel er echt recht in moet want anders met het 'zuigen' zit je tepel er niet goed voor een krijg je last. Dus merk je dat even opnieuw aanleggen.
4 maanden geleden
Ik heb de Medela freestyle 24 mm. 17lijkt me heel klein...maar geen ervaringsdeskundige hier.
Als je elke dag tussen 10 en 50 cc kolft na de voeding is dat heel normaal! Heb ik ook. Ik kolf in de ochtend na de voeding af.
4 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Ik heb de Medela freestyle 24 mm. 17lijkt me heel klein...maar geen ervarin ...
Maar als je volledig afkolft zou het meer moeten zijn. Ik heb 1 keer 80 cc uit 1 borst gehaald zonder voeding. En indd anders even lactatie deskundige benaderen. Dit kan ook via het cb misschien of via je verloskundige praktijk....
4 maanden geleden
Zelf heb ik laatst een kolfconsult gedaan. Ik heb dit als erg prettig ervaren. Ik heb allerlei verschillende kolven geprobeerd en merkte dat sommige merken, ondanks de juiste maat, soms pijnlijk waren. Met sommige kolfapparaten kreeg ik er ook bijna geen melk uit, terwijl een ander merk wel super fijn zat en waar ik wel veel melk mee uit kreeg! Zou het bij jou dus aan de kolf kunnen liggen?