8 Reacties
4 maanden geleden
Geen idee of dit is wat je wilt dus als dat niet zo is sorry.
Maar als ik met mijn oudste onder de douche moest als alleen thuis was (explosie luier 🫣) dan legde ik haar goed ingewikkeld in de handdoek in babynestje die ik dan op de grond had of in leeg badje met een dekentje erin. Dan kon ik mezelf snel even afdrogen en badjas aan en dan verder met afdrogen aankleden etc. Met de jongste gelukkig nog niet nodig geweest haha maar mocht het douchen echt nodig zijn voor een rustige avond/nacht zou je dat misschien kunnen proberen
4 maanden geleden
Reactie op Nathaliiieee
Geen idee of dit is wat je wilt dus als dat niet zo is sorry.
Maar als ik m ...
Oh dankjewel voor de tip!!
Heel vaak komt het niet voor dat hij ‘s avonds weg is, maar dit kan dan wel helpen!!
4 maanden geleden
Zeker niet. Misschien 1 keer per week 😅 Haar zus vond het vreselijk daarom heb ik het wat afgehouden, maar ze blijkt het wel lekker te vinden. Echter is ze erna zo moe dat ze niet zo effectief drinkt. Frequentie ophogen doe ik pas als ze er meer lol in ziet en als ze echt vies wordt.
Ik was haar iedere dag met een washandje en heb nog nooit zeep gebruikt.
Samen douchen (zonder hulp aanwezig) pak ik ook aan zoals hierboven beschreven. Werkt prima! Lukt jou vast ook 😊
4 maanden geleden
Ons eerste zoontje deed ik ook vrijwel elke dag in badje. Zeep of shampoo gebruik ik vrijwel nooit, alleen water is voldoende voor die huidjes. Ons tweede zoontje is nu 7 weken, maar doe ik veel minder in bad. Ik denk 2 tot 3x per week. Dit heeft meer met tijdgebrek te maken dan met iets anders. Als het voor jullie goed werkt zo, dan lekker doen!
4 maanden geleden
Ja hier! Ons ventje gaat elke dag in bad. Hoort erbij vind ik als hij later ouder is gaat hij ook elke dag moeten douchen dus gelijk mee beginnen dan went hij er aan. Wij doen wel elke dag met zeep en lekker bad olie. Als hij uit bad komt lekker insmeren met babyolie of lotion. Merk ook dat hij weet dat het bij zn avond routine hoort. Hij gaat elke dag rond dezelfde tijd in bad, krijg dan nog borstvoeding als hij daar behoefte aan heeft en gaat daarna slapen. Hij word nog niet echt vies nee maar douchen en in bad hoort bij de dagelijkse routine vind ik.
4 maanden geleden
Hier gaat ze 2x per week in bad of onder de douche. En tussendoor nog een keer als het nodig is of handig is, bijvoorbeeld met een explosie luier poep.
We wassen haar wel elke dag even met een washandje.
Wij hebben kindjes met een gevoelige huid en reflux klachten, dus ik was ze liever niet te vaak.