6 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Annie1979
Ons zoontje is rond 7:00 uur wakker. Rond 12:30 tot 14:30 uur en soms 15:00 ...
Misschien moet ik toch proberen om beetje bij beetje dan haar eerder wakker te maken en eerder neer te leggen.. als ik dat van jou zo lees, lijkt dat me een fijner ritme dan wat ik nu heb..
2 dagen geleden
Mijn zoontje heeft ook zo weinig slaap nodig. Als hij overdag langer dan een uur slaapt of z’n dutje wakker wordt na 12:30, dan gaat hij in de avond ook pas na 22-23 slapen. Op de nacht slaapt hij dan 9-10 uur max. Dit is inmiddels bijna een jaar zo dus ik ben het nu wel gewend, maar in het begin dacht ik echt kinddddd moet je niet slapen?
Hij doet het nog het best als hij overdag een kort auto dutje doet (wel vroeg op de dag). Dan gaat hij netjes 20 uur slapen en maakt hij een nacht van 11-12 uur. Zonder dutje redt hij nog niet, dus ik wacht geduldig tot hij zn dutje skipt en dan wordt het vast beter ook met de tijd voor mezelf. Ik heb helaas geen tips maar wel veel herkenning dus.
2 dagen geleden
Reactie op Annie1979
Ons zoontje is rond 7:00 uur wakker. Rond 12:30 tot 14:30 uur en soms 15:00 ...
Hier ook ongeveer dit ritme. Onze dochter is vaak 's ochtends iets later wakker omdat ze 's nachts vaak niet doorslaapt.
Op het moment zijn we wel wat zoekende. Een slaapje van 2 uur, lijkt te lang omdat ze 's avonds dan niet makkelijk in slaap komt. Ook als ze na 15.00 uur wakker wordt, komt ze om 20.00 uur niet in slaap.
Het blijft een zoektocht. Succes hoor!
2 dagen geleden
Reactie op MamaJ2022
Misschien moet ik toch proberen om beetje bij beetje dan haar eerder wakker ...
Dat zou ik zeker doen! Werk je niet dat 8:30 geen probleem is? Hier is m'n zoontje al om uiterlijk 8u op de opvang.
Hier is ons ritme (in goede tijden):
Dutje van 12:30 tot ongeveer 14:30
Naar bed tussen 19:00 en 20:00 afhankelijk van hoe laat wakker uit dutje
Wakker tussen 6:00 en 7:00
gisteren
Hier ook op tijd wakker, ook omdat zij dan naar de opvang gaat en haar broer naar school en wij aan het werk.
Tussen 06.30 en 07.00 wakker. Rond 12.30 op bed tot 14.00/14.30 en dan slaapt ze savonds rond 19.00.
Zij een goed ritme, wij savonds tijd voor ons zelf.