14 Reacties

2 maanden geleden

Ha lieve mensen, ik hoop op herkenning en tips. Kan iemand mij die geven?

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, maar zit in sprong 4 denk dat het daar mee te maken heeft 🫣

2 maanden geleden

Na hoeveel minuten wordt hij wakker dan??

2 maanden geleden

Hier ook een paar avonden, het enige wat hielp was z’n speen telkens weer terug in z’n mond. Na een paar avonden sliep ie weer rustig door.

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Ha lieve mensen, ik hoop op herkenning en tips. Kan iemand mij die geven?
Sprong? Slaapregressie? Ik pak mijn zoontje dan op en wieg hem weer in slaap. Vaak slaapt hij dan weer door. Las dat je ze dan weer “op weg” moest helpen.

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Na hoeveel minuten wordt hij wakker dan??
Meestal na 10 of 20 min!

2 maanden geleden

Reactie op Verica Markovic

Sprong? Slaapregressie? Ik pak mijn zoontje dan op en wieg hem weer in slaa ...
Oh dit vind ik mooi gezegd. Wij wiegen hem dan ook tot hij weer verder slaapt. Mooi gezegd, weer "verder helpen"

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Oh dit vind ik mooi gezegd. Wij wiegen hem dan ook tot hij weer verder slaa ...
Als jullie hem/haar wiegen en dan weer in bed leggen wordt de baby dan niet wakker? Dat had ik laatst ‘s nachts…. Toen dacht ik “dit is de oplossing ook niet”..

2 maanden geleden

Lastig he? Onze baby heeft dat ook weleens. Ik hoi nu vaak aan voor mezelf dan ‘in slaap vallen’ echt 20 minuten duurt. Dus ook met in slaap voeden, als hij eenmaal de tepel loslaat en in slaapt ‘lijkt’ dan hou ik meestal alsnog die 20 minuten aan om te weten dat hij in zijn diepe slaap is echt. Maar hier overdag ook telkens slaapjes van 30/45 minuten. Wel een hele vrolijke baby!

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Meestal na 10 of 20 min!
Ah ja 10 minuten is wel kort. Bij ons slaapt ze meestal ergens tussen de 30-50 minuten overdag. Maar inderdaad kan het wel tot 20 minuten duren voordat ze in slaap vallen. Maar bij mij gaat ze dan gewoon echt heel hard huilen op een gegeven moment als ze niet moe genoeg is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar wel op weg help door te wiegen. Dan wordt ze wel weer wakker als ik haar in bed leg, maar slaapt ze vervolgens wel zelf weer in. ‘s nachts doet ze wel gedurende ongeveer 5 uur zelf de cyclussen aan elkaar koppelen, maar daarna heeft ze weer hulp nodig van de speen. Kan daarna weer verder slapen, meestal 1-2 cyclussen. Tegen die tijd is het bij ons alweer 6-7 uur. Ze gaat bij ons pas ergens tussen 20-21 uur de nacht in met een voeding nog rond half 11. Daarna gaan die 5 uurtjes in. Helaas niet echt tips, maar ik heb ook perioden gehad dat ze echt maar 20 minuten sliep en dan ook echt niet meer verder wilde slapen. Het enige wat ik heb gedaan is consequent een slaaproutine vasthouden.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Als jullie hem/haar wiegen en dan weer in bed leggen wordt de baby dan niet ...
Is er niet iets anders wat hij kan associëren met slaap? Speentje die je terug kan geven bijvoorbeeld? Bij ons had ze wiegen ook heel erg geassocieerd met slapen. Het lijkt wel alsof ik dat steeds minder lang hoef te doen. Alleen het speentje is dus wel een ding soms, maar hoop dat ik haar kan leren dat ding straks zelf te pakken 🤪

2 maanden geleden

Misschien oververmoeid? Dat was hier het geval namelijk, goed kijken naar de wakker tijd van de leeftijd kan helpen, ons zoontje word hier overdag ook vaker wakker na z’n cyclus van 40 min, en dan is die wel rustiger en makkelijker in slaap te brengen

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Is er niet iets anders wat hij kan associëren met slaap? Speentje die je te ...
Ja, wij doen het idd met het speentje! Dat leren we straks wel af 😏

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ja, wij doen het idd met het speentje! Dat leren we straks wel af 😏
Precies mijn gedachte!