10 Reacties

8 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik heb maar bedacht dat dit ook een fase is en maak het gekookte eten iets kleiner en meer hapbaar.

8 maanden geleden

Same hier. Snap er niks van! Hij was zo een goede eter 🥲

8 maanden geleden

Mijn oudste zoontje at op dik 2 jaar nog steeds vaker potjes dan mee van tafel. En mee van tafel was droge pasta, zwan worstjes en tomaatjes voor lange tijd. Nu is hij 5 en eet hij heel normaal. Komt goed hoor!

8 maanden geleden

De tip: maak je niet druk, ken jij een volwassene die alleen maar potjes eet? Ze doen wat ze doen op hun eigen tijd.

8 maanden geleden

Potjes mengen met jouw gekookte eten? En dan het potje afbouwen ofzo? 🤪 Kan dat? Haha.. die van mij wil (bijna) alles gemengd hebben met appelmoes (kan wel aandelen gaan kopen). Maar dit houdt vaak in; een lepeltje eten met echt een miniserie appelmoes. Gebruik je kruiden? Misschien moet ie daaraan wennen? Of juist kruiden gaan toevoegen?

8 maanden geleden

Mijn zoontje van 1 eet sind 1 week geen avond eten. Daarvoor at hij als een bouwvakker. Maar nu.na 3 happen word hij boos, draait zijn hoofd weg. Word hysterisch ect ect. Ik heb zo iets van, eten moet leuk blijven.ik ga de strijd niet aan. Als hij niet wil dan niet. Dan krijgt hij voor het slapen gaan extra melk.

8 maanden geleden

Ik zet voor het eten op de salontafel een plant met rauwe groentes en andere gezonde knabbel snacks. Niet geven, niets doen. Dan pakt ze het uiteindelijk wel uit nieuwsgierigheid 🤣

8 maanden geleden

Plank*

8 maanden geleden

Herkenbaar! Ik heb geen tips, we laten hem maar vrij of hij wil eten of niet. Je kunt het toch niet forceren. Zo niet, dan geen avondeten. Hij krijgt wel nog een fles voor het slapengaan, ik ben benieuwd hoe het daarna zal gaan.

7 maanden geleden

Zoals alle andere dingen is eten ook een fase. Of iets ooit nog goed gaat komen is een begrijpelijke gedachte, maar iets te zwaar gewogen voor zo’n kleine hummel die nu van alles doet om simpelweg te ontdekken.