7 Reacties

4 maanden geleden

Power pumping kun je overwegen. Het is een techniek die door moeders wordt gebruikt om hun melkproductie te verhogen. Het nabootsen van een clusterfeeding-patroon (waarbij een baby in korte tijd veel voedingen vraagt) kan je lichaam stimuleren om meer melk aan te maken. Hier is een overzicht van wat power pumping inhoudt en hoe je het kunt doen: Power pumping houdt in dat je korte periodes van kolven afwisselt met korte pauzes gedurende een uur. Het doel is om de vraag naar melk te verhogen, waardoor je lichaam wordt gestimuleerd om meer melk te produceren. 1. **Tijdstip Kiezen:** Kies een moment waarop je een uur ongestoord kunt kolven. Veel moeders vinden het handig om 's avonds te power pumpen, nadat de baby naar bed is gegaan. 2. **Kolfapparaat:** Gebruik een elektrische dubbelzijdige borstkolf voor efficiëntie. Schema voor Power Pumping: Het klassieke schema voor power pumping ziet er als volgt uit: - Kolf 20 minuten. - Rust 10 minuten. - Kolf 10 minuten. - Rust 10 minuten. - Kolf 10 minuten. Tips voor Succesvol Power Pumping - **Hydratatie:** Zorg ervoor dat je goed gehydrateerd bent. - **Ontspanning:** Probeer te ontspannen tijdens het kolven. Stress kan de melkproductie negatief beïnvloeden. Gebruik bijvoorbeeld een warm kompres of masseer je borsten zachtjes om de melkstroom te bevorderen. - **Regelmaat:** Voer power pumping dagelijks of om de dag uit, gedurende een week of langer, totdat je een toename in melkproductie merkt. - **Geduld:** Het kan enkele dagen tot een week duren voordat je een merkbare toename in melkproductie ziet.

4 maanden geleden

Reactie op greenriri

Power pumping kun je overwegen. Het is een techniek die door moeders wordt ...
Bedankt voor de tip! Welke kolf raad je me aan?

4 maanden geleden

Ik lees mee. Mijn melkproductie is eigenlijk vanaf de geboorte van mijn dochter (vandaag 4 weken oud) niet heel veel geweest maar nu lijkt het echt af te nemen en ik zou graag nog een maand of twee willen borstvoeden dus alle tips zijn welkom!

4 maanden geleden

Reactie op greenriri

Power pumping kun je overwegen. Het is een techniek die door moeders wordt ...
En evt borst onsteking?

4 maanden geleden

Zijn de borst schilden van je kolf de juiste maat? Heb je hulp van een lactatiekundige?

4 maanden geleden

Kolf je ook ‘s nachts? Juiste maat schilden? Dubbelzijdige kolf? Maak je er een ontspannen momentje van, evt knuffelend met je kindje of foto’s kijken oid?

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde gehad. Ik Kolf fulltime en de eerste paar weken met beide borsten gemiddeld tussen de 100 en 160ML per keer en ineens liep het terug naar 60 a 80ML per keer. Daardoor kwam ik bijna tekort voor ons zoontje nu hij 100ML per voeding mag. Gelukkig hadden we nog een voorraadje van de eerste paar weken. Ik ben uiteindelijk fenegriek capsules gaan slikken van boezemvriendjes op advies van de lactatiekundige. En ik heb 3 dagen aan Power pumpen gedaan. Ik dronk daarnaast te weinig water dus ook daar meer op gelet. Nu is mijn productie inmiddels weer iets beter, tussen de 80ML en 120ML per keer.