8 Reacties

vor 4 Monaten

Zelf goed drinken. In de avond is het hormoon (ben de naam even kwijt) het laagst dus hebben veel vrouwen een mindere melk productie. Wat je kunt doen is power kolven. Zoek maar eens op hoe dat moet. Duurt (bij mij) altijd wel aantal dagen voor ik verhoogde productie merk. Tot die tijd zou ik gewoon je flesje opgevangen melk geven. En dan wel kolven wanneer hij drinkt. Radler of alcohol vrij bier drinken helpt bij mij ook 😅😅😅

vor 4 Monaten

Kokoswater werkt ook goed!

vor 4 Monaten

Je zou na de ochtendvoeding kunnen kolven, je melkproductie is dan het hoogst. Dat dan in de avond geven nadat hij aan de borst is geweest (of niet). Verder powerkolven. Mijn dochter had rond 4 weken ook even dat ze de borst weigerde, ze werd heel onrustig. Ik ben toen gaan kolven alleen las ik later dat veel baby’s dat hebben. Het had mij toen ook onzeker gemaakt.

vor 4 Monaten

Reactie op Medska

Je zou na de ochtendvoeding kunnen kolven, je melkproductie is dan het hoog ...
Ja, dat heb ik nu gedaan maar ik wil niet elke dag moeten blijven kolven :(. Ik weet alleen niet of het gaat om de gehele productie over de dag, of dat als ik in de avond meer productie wil, ik ook echt op dat moment juist moet powerkolven. Ik ga het maar voor een paar dagen proberen rond 22/23:00 uur 😪

vor 4 Monaten

Reactie op 1992mamma

Zelf goed drinken. In de avond is het hormoon (ben de naam even kwijt) het ...
Ohhh ohh dat wist ik niet! En inderdaad, ik vind tot nu toe 20mi kolven, 10 rust, 10 kolven etc. Hopelijk is het effectief, en ik zal het inderdaad een tijdje vol moeten houden dan🤞🤞 Ik vind een fles geven prima maar de optie van live bv heeft toch mijn voorkeur…

vor 4 Monaten

Reactie op Babymei24

Ja, dat heb ik nu gedaan maar ik wil niet elke dag moeten blijven kolven :( ...
Nee voor powerkolven om je productie omhoog te krijgen hoef je niet op dat tijdstip te kolven. Wel is het handig om op vaste tijden te gaan powerkolven. Powerkolven doe je in principe 2/3 dagen.

vor 4 Monaten

Qua kolven kwam ik er ook niet uit met een elektrische maar werkt een handkolf erg goed voor mij: kan je zelf een beetje oefenen met welke druk en snelheid je effectief kolft. Misschien voor jou ook een idee? Qua drinken herken ik dit verder heel erg, en nu ik vaker de fles geef op dit soort momenten merk ik dat hij ook op andere momenten liever de fles wil dan de borst. Eigenlijk gaat de borst alleen goed alleen aan het begin van de voeding en als de borst iets leger en hij meer moeite moet doen raakt hij gefrustreerd. Hij drinkt nu alleen ‘s nachts nog uit de borst, overdag is het geen doen. Helaas want kolven en flesjes geven voelt als dubbel zoveel werk.

vor 4 Monaten

Reactie op Hebe23

Qua kolven kwam ik er ook niet uit met een elektrische maar werkt een handk ...
Dat is lastig ja :( gelukkig drinkt hij hier wel de meeste momenten van de borst. Het was dan ook na 3 dagen bij-kolven opgelost en weer op peil in de avond! Toch wil hij merk ik ook, op dat moment liever de fles, maar sat komt nu wel mooi uit want die kan papa dan geven 😝 Merk wel gelukkig dat mijn borsten weer genoeg vol zitten in de avond, ben van 100ml naar weer 180 ml uit twee borsten!