8 Reacties
vorig jaar
Hier hielp t om goed vet te houden met lanoline, half uur voor t voeden weken met een nat watje en uiteindelijk op dag drie heb ik hem doorgeprikt en toen nog een paar dagen doorgegaan met bovenstaande en bleef hij weg.
Hopelijk ben je er snel vanaf, want t doet echt zo veel pijn, I feel you!
vorig jaar
Ooo dat is zo pijnlijk! Toen ik dit had, was ik dicht bij stoppen. Bij mij heeft goed week houden met natte watjes en lanoline icm doorprikken geholpen. Ik ben daarnaast ook lecithine gaan slikken op advies van lactatiekundige en ik probeer zo goed mogelijk op verzoek te voeden en niet meer of minder te kolven dan mijn dochter precies drinkt.
vorig jaar
Misschien ook een andere voedingspositie proberen, zodat de blaar misschien wat ontlast wordt?
vorig jaar
Ik had het ooit en bij mij zat er ook pus onder
Opgegeven moment heb ik het uitgeknepen( ja pijnlijk) en goed schoongespoeld..
Daarna bleef het weg.
Doet echt zeer he.
vorig jaar
Ik heb ook heel lang een melkblaar gehad. Het beste werkte bij mij (op advies lactatiekundige) een paar dagen triamcinoloncreme 2x per dag. Daar ging hij dan weer van open. Kreeg hem niet helemaal weg, maar op deze manier had ik in ieder geval geen verstopte kanaaltjes meer. Succes!
vorig jaar
Bij onze oudste hiervan last gehad. Purelan smeren hielp en door blijven kolven uiteraard. Af en toe een warme luier op de zere tepel gaf verlichting toen. Allemaal adviezen van de lactatiedeskundige die geholpen hebben bij mij. Heel veel sterkte en neem indien nodig paracetamol want het is behoorlijk pijnlijk.
vorig jaar
Ik heb dit ook gehad in het begin aan 1 borst, echt een snijdende pijn! Ik heb het meerdere keren met een steriele naald moeten doorprikken en “uitpulken” (sorry klinkt vies haha). En ik hou die borst nu meestal vast bij het voeden zodat het niet meer gebeurd door scheef aanhappen