13 Reacties
2 jaar geleden
Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar als assistente van de apotheek ken ik dit vooral als veel voorkomende bijwerkingen! Het advies is ook om de eerste week bijv niet auto te rijden ivm duizeligheid en sufheid, daarna zou het beter kunnen gaan. Wat je opnoemt qua klachten zijn echt typische bijwerkingen!
2 jaar geleden
Ik slik ook methyldopa. In het begin ook 3x 500 en idd erg vermoeiend en warrig. Het werd na 3 dagen wel minder. Het voelde voor mij niet oke. Nu slik ik 1x 250 mg. Bloeddruk is goed en nergens last van.
Ik zou het wel aangeven dat je behoorlijk last hebt van bijwerkingen. En misschien verlagen ze de dosering.
2 jaar geleden
Ik slik het nu 2,5 week ook ivm hoge bloeddruk. Ik was ook heel warrig en het wordt beter bij mij.
Ik durf in de middag/avond nog niet te rijden maar de ochtenden gaan prima. Dus ik heb wel goede hoop dat het de komende weken nog beter gaat
2 jaar geleden
Is idd een bekende bijwerking van dit middel.. het word vaak beter in de loop vd tijd als ke lichaam er aan gewend is..
2 jaar geleden
Ik slik 3x 250mg. Maar had er paar dagen last van. Nu ben ik vooral moe door de zwangerschap zelf. Laat ze niet te snel een hoge dosis geven! Ik heb een wittejassen syndroom en was bij de assistente 8 van de 10x te hoog. Een vervangend gyn wilde meteen me dosis verdubbelen. Heb geweigerd en aangegeven dit met half uur meting niet te hebben.... Met half uur meting was hij heel netjes. Ik vind dat ze te snel teveel medicatie geven
2 jaar geleden
Bij mij namen de bijwerkingen na 1-2 weken echt onwijs af! Maar de eerste week kon ik ook nauwelijks functioneren, als ik in de ochtend opstond moest ik echt letterlijk meteen weer gaan liggen. Nu gaat het al maanden helemaal prima!
2 jaar geleden
Ik ben 3 weken geleden begonnen met 3x daags 250 mg, ook dezelfde klachten, dit nam eindelijk iets af maar sinds van de week is helaas de dosering opgehoogd naar 3x daags 500, nu ook weer meer last van vermoeidheid, hoop dat dit weer wat afneemt en de dosering niet weer aankomende week verhoogd hoeft te worden..
2 jaar geleden
Reactie op SenG
Bedankt voor de reacties. Toch ziekenhuis gebeld en dosis is inmiddels verl ...
Ja! Vaatwasser of een rondje met de hond was ok茅. Maar schoonmaken, koken en boodschappen doen willen ze niet. Heel handig met nesteldrang馃槄