17 Reacties
4 maanden geleden
Ben ik ook benieuwd naar, wil ook gaan proberen onze zoon te gaan laten wennen aan slap op zijn eigen kamer. Wil hiermee in de ochtend gaan beginnen. Net zijn fles gehad, ga hem in zijn eigen kamer en bedje neerleggen en zelf dan even douchen. Ben benieuwd of hij het wat vind.
4 maanden geleden
Ons kindje slaapt de nacht door tot +/- 5.30/06.00 u. Wij geven dan de fles en dan slaapt ze nog 3 uurtjes door tot 8.30/09.00u.
De rest van de dag heeft ze nog geen patroon in haar slaapjes. Wij hebben een erg actieve baby die soms 7 uur lang niet slaapt op een dag omdat ze te graag van alles wil doen en ze zich niet aan haar slaap over geeft.
Maar net als gisteren bijvoorbeeld heeft ze letterlijk heel de dag geslapen. Ik denk dat ze misschien hooguit 2 uurtjes in totaal wakker geweest is gisteren op heel de dag. Er is geen pijl op te trekken.
Ze is bijna 8 weken.
4 maanden geleden
Reactie op svsan
Geef je haar kunstvoeding uit de fles of borstvoeding?
Kunstvoeding !
4 maanden geleden
Ik volg ook, zojuist geprobeerd. 10 min toen wakker. Nog een keer geprobeerd weer 10 min..toen bleek ze weer honger te hebben.
Ik volg mee want wil ook graag oefenen in haar eigen bedje maar merk ook dat zij nog helemaal afhankelijk is van ons als ouders om in te slapen...
4 maanden geleden
Hier ook een kindje van 6 weken en hetzelfde patroon. Ik ben vandaag ook begonnen met proberen. 2 pogingen gedaan. Eerste keer 15 min en tweede keer wilde het niet meer. Toen gevoed en bij mij gelegd en nu ligt hij naast mij op de bank in zijn baby nest te slapen. Ik probeer het in de middag gewoon nog een keertje :-). En als het niet lukt dan is dat maar zo. Morgen weer een dag.
4 maanden geleden
Reactie op mil22
Hier ook een kindje van 6 weken en hetzelfde patroon. Ik ben vandaag ook be ...
Ja heerlijk, fijn die herkenning, ik ben gaan wandelen en ze slaapt nu in de maxicosi. Diekke priem, straks weer even proberen en zo niet morgen weer. Zolang ze maar wel haar slaapjes krijgt.
4 maanden geleden
Hier zoontje van 9 weken (borstvoeding). Sinds z’n 6 weken leg ik hem na de middagvoeding in z’n nestje in de cosleeper. Heel zelden valt hij zelf direct in slaap, maar meestal ga ik ernaast liggen op bed tot hij slaapt. Soms gaat dit heel vlot, andere keren duurt het een uur (hij huilt niet maar is gewoon wakker dan). Eens hij goed slaapt, slaapt hij soms 2u. Als hij na 30 min wakker wordt, volstaat het om z’n speentje terug te steken. Maar ik denk dat we gewoon een goede slaper hebben, want hij slaapt meestal van 21u/22u tot 6u/7u
4 maanden geleden
Hier niet er naar toe gewerkt oid. Vandaag wilde hij niets, ontzettend onrustig en waar hij normaal op mij lekker inslaapt en blijft slapen was dst vandaag ook niks. Nu ligt hij al meer dan een uur in z'n eigen bedje(co-sleeper) heeerlijk te slapen. Wie weet wordt dit een routine
4 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Ons kindje slaapt de nacht door tot +/- 5.30/06.00 u. Wij geven dan de fles ...
Alsof het over onze dochter gaat. Morgen is ze 8 weken en zij heeft precies hetzelfde ritme. Na de voeding van 08.30/9.00 leg ik haar vaak nog even drie kwartier weg om zelf te douchen en ontbijten. Ook had zij gister de hele dag geslapen. Maar de dag ervoor was ze bijna de hele dag wakker (zonder huilen).
Zij slaapt vanaf geboorte snachts gewoon in dr eigen bedje op dr kamertje. En overdag zie ik wel waar ze in slaap valt. Hoe gaan jullie avonden?
Leuk om te lezen dat het precies zo gaat als bij ons.
4 maanden geleden
Reactie op svsan
Ik heb het idee dat ze daar beter van slapen misschien dat ik toch maar de ...
Ik lees het wel eens inderdaad, dat het beter een verzadigend gevoel geeft. Maar op andere sites lees je weer dat dat totaal niet zo is.. ieder kindje is anders natuurlijk.
Mijn kindje ligt ingebakerd. Kan best zijn als we dat over een tijdje niet meer (kunnen) doen dat ze dan wel weer 3 x per nacht komt. We doen in ieder geval, buiten het inbakeren en eigen kamertje, niets speciaals om haar door te laten slapen!
4 maanden geleden
Ik kan nu alleen maar denken: oepsie…. Succes!
Onze oudste sliep ook niet in zijn eigen bedje de eerste weken. Daarna zijn wij maanden bezig geweest om zijn bedje vertrouwt te maken.een vast ritme voor het slapen gaan en doorzetten. Troosten en weer neerleggen. Trauma’s!
Dus bij nummer 2 vanaf de geboorte bij ieder slaapje wat hij deed, neerleggen in bed in zijn eigen kamer. Ik dacht, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren.
Tja leuk bedacht natuurlijk, ook deze meneer accepteerde vandaag op geen enkele wijze z’n bedje en bij mij gaan alle alarmbellen meteen weer af. Pffff hopen dat dit een sprongetje is, want dit vind ik zwaar
4 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Ons kindje slaapt de nacht door tot +/- 5.30/06.00 u. Wij geven dan de fles ...
Onze baby van 4 weken heeft precies hetzelfde. Ook meestal wakker rond 7 en dan slapen tot 9. En dan soms weer slapen of juist hele lange stukken wakker. Soms veel dutjes, op ons, soms heel diep overal kunnen slapen.
4 maanden geleden
Wij volgen eigenlijk smiddags dezelfde routine als savonds. We geven de fles, verschonen halverwege en doen zijn slaapzak aan, dan de rest van de fles en leggen hem dan in bed. Soms is hij eerst half uur wakker en wat geluidjes aan het maken (niet huilen) en valt dan in slaap, meestal slaapt ligt hij smiddags wel 3/4 uur lang in zijn bedje.