15 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou dan proberen 10ml meer te geven en zien hoe ze reageert. Soms zijn het die die paar slokjes die het doen 😄. Moedermelk mag volgens mij altijd op verzoek.
4 maanden geleden
Mijn dochter van morgen 5 weken drinkt in de avond flesjes van (120 aangeboden) maar drinkt hiervan 90-100 op.
4 maanden geleden
Kan gewoon kleine beetjes geven op verzoek, ik voed overdag live en ‘s avonds met fles maar alles op verzoek
4 maanden geleden
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles
Hier staat berekening hoeveel melk je kleintje nodig heeft. Als je fulltime kolft & fles geeft zou ik zeker overdag om de 2-3u flesje geven .
Wij geven minimaal 1x p.d. flesje om te oefenen, en gebruiken de kleinste speen (P van dr.brown) en voeden therapeutisch (staat volgens mij ook uitgelegd op website van LLL).
Ze is nu 7 weken, en doet minimaal 20minuten over 70ml en is dan ook voldaan
4 maanden geleden
Ik geef op verzoek afgekolfde moedermelk. Mijn arts gaf aan dat ze dit onbeperkt mogen krijgen.. je kunt dit niet te veel geven. Mijn kleine is ook 5.2 en drinkt soms 80 en soms 130. Ik zorg dat ik van het gekolfde altijd een flesje van ongeveer 120 eruit houd en de rest zet ik in de koelkast of vriezer
4 maanden geleden
Reactie op svsan
Ik geef op verzoek afgekolfde moedermelk. Mijn arts gaf aan dat ze dit onbe ...
Ik doe hetzelfde indd. Op verzoek en dat is meestal om de 2 tot 4uur. En dan vaak een flesje van 90 a 120 klaar staan. Soms drinkt ze alles en soms laat ze wat staan. Ze is 5.5week en krijgt gekolfde melk. Als ik snachts veel productie heb, bijv 200cc dan maak ik 2 flesjes van 100cc. 1 in de koeling en 1 voor de volgende keer dat ze zich meldt dus op kamertemperatuur.
4 maanden geleden
Mijn kleintje is nu ruim 2 weken en ik kolf volledig. Aanleggen was drama. Sinds twee dagen doen we voeden op verzoek, omdat we merkten dat ze oververmoeid wakker werd als we haar stipt elke 3 uur wakker maakten. Ze komt uit zichzelf elke 3-4 uur en drinkt dan haar flesjes van 65ml wel leeg met flinke zuigbehoefte nadien. Eerder deden we 70ml maar daar ging ze van teruggeven. Groeide goed, dus even terug naar 65ml. We gaan vanaf morgen weer 70 proberen.
4 maanden geleden
Oh en ik houd nu alles bij in de app Baby tracker omdat ik het nu niet meer kon onthouden allemaal 😅