20 Reacties
één maand geleden
Ik herken het niet maar wilde wel reageren dat ik snap dat je het erg vindt. Het is ook zo iets moois. Ik weet niet hoeveel flesjes jullie baby kreeg maar, Soms wennen baby's ook sneller aan de fles omdat dat makkelijker is Qua drinken.
Ik hoop dat je het toch ergens een plekje kan geven ♥️
één maand geleden
onze dochter kon moeilijk van de borst drinken. Slechte drinttechniek en tevens doordat ze onder de lampen moest moest ze ook aan de fles. Ik snap het gevoel van falen. Maar doen wat het beste is voor je kindje/wat je kindje nodig heeft is nooit falen. Dat is juist een teken van goed moederschap.
Je hebt hem tot zover het beste kunnen geven, daar mag je al ontzettend trots op zijn.
één maand geleden
Herkenbaar ! Hier een dochter die vanaf het begin enorm slecht aanhapte en m'n tegels ook kapot maakte daarbij. Zoveel onrust en loslaten en huilen. Gelukkig is op een gegeven moment de knop om gegaan en drinkt ze nu wel (s nachts nog steeds beter want ze is enorm afgeleid overdags) maar wat een tranen kon ik die eerste maanden daarom laten. Het was zo magisch om haar te mogen voeden en zo dicht tegen me aan te hebben, m'n hart brak op momenten dat ik dacht ik trek het niet meer. En inderdaad het denken dat ze me niet zou willen was nog het ergste. Dus zeker niet overdrijven hoor! Je teleurstelling is heel normaal en een dikke knuffel ❤️
één maand geleden
Mogelijk is dit een fase. Mijn zoontje (van inmiddels 3) heeft een maand lang ook de borst geweigerd, tranen bij hem en bij mij. Vaak opnieuw geprobeerd en dan toch kolven maar. Na veel geduld is het uiteindelijk weer gelukt en heb ik hem 1 jaar en 3maanden kunnen voeden. Toen was het voor hem echt klaar (voor mij toen eigenlijk ook). Mocht je wat extra vertrouwen nodig hebben vraag een lactatiekundige. Maar je bent absoluut genoeg! Soms kan bijv. Een menstruatie er aan te grondslag liggen of een ontwikkelingsfase.
één maand geleden
Ik heb ook eerdere post van je hierover gelezen. Wat ontzettend jammer dat al je moeite niet is gelukt! Maar je faalt echt niet! Je doet alles wat in je mogelijkheden ligt. Maar dat het verdrietig is kan ik mij voorstellen. Misschien ook omdat je er geen afscheid van hebt kunnen nemen de laatste keer. Heel veel succes en je bent echt wel een goede moeder, ook zonder bv.
één maand geleden
Reactie op seherr95
Wat fijn dat het goed gekomen is! Is de knop vanzelf om geslagen of bleef j ...
Een beetje van beide ! Het hielp om eerder voeding te geven dan dat ze erom vroeg want dan was de nood niet zo hoog. En andersom ging het ook opeens beter. Wel moet ik erbij zeggen dat ik misschien wel 2 maanden lang enkel gevoed heb op bed liggend (dit werkte heel goed om afleiding te voorkomen) , in haar kamer op de stoel en als is die mogelijkheden niet had met een dekentje over haar heen zodat ze niet afgeleid kon raken. En toen is het geleidelijk beter geworden. Maar het is echt een strijd geweest, ik heb regelmatig willen opgeven. Dus eigenlijk helemaal niet zo vanzelf als ik dit teruglees 😅.
één maand geleden
Herkenning hier. Bij mij gebeurde dit al met vier weken. Alles geprobeerd maar wilde niet baten. Heb tot 3,5e maand fulltime gekolft, toen afgebouwd en over op kv. Met pijn in het hart, veel tranen om gelaten. Ik heb nog een vriezer la vol moedermelk maar meneer blieft dat ook niet 😅 Nu ik een maand gestopt ben met kolven heb ik het wat meer een plek kunnen geven en kunnen accepteren. Het wordt beter met de tijd, maar blijf er wel van balen hoe het is gelopen... 🥲
één maand geleden
Lieve mama, je hebt zeker niet gefaald! Het is al heel knap van je dat je het al die tijd niet hebt opgegeven en toch bent doorgegaan!
Ik begrijp je heel goed, mijn dochter heeft 2,3/3 maand de borst geweigerd omdat de fles makkelijker voor haar was. Al die tijd heb ik fulltime gekolfd, dat is echt super zwaar!
Het ligt niet aan jou/mij/mama’s, maar aan de baby, die kiest wat het makkelijkst is in ons geval.
Na veel moeite en hulp van lactatiekundige heb ik mijn kind weer aan de borst kunnen krijgen. Hopelijk lukt het jou ook! Als je wil mag je een prive berichtje sturen. Hopelijk lukt het jou ook weer!
En zo niet, wees mega trots op de borstvoeding die je tot nu toe hebt gegeven!
één maand geleden
Reactie op ss00
Lieve mama, je hebt zeker niet gefaald! Het is al heel knap van je dat je h ...
Hi ss00, hier nu in eenzelfde situatie en hoor graag hoe het je uiteindelijk is gelukt om haar weer terug aan de borst te krijgen! Ik “durf” nu niet zo goed meer te proberen, vond dat afwijs moment altijd wel intens hoe erg je hem ook verwacht 🥲
één maand geleden
Reactie op camri
Hi ss00, hier nu in eenzelfde situatie en hoor graag hoe het je uiteindelij ...
Dat is ook zo. Ik moest zo vaak huilen bij het “afwijs moment”, dus ik begrijp je heel goed.
Maar het is echt de moeite waard als je blijft doorzetten! Even volhouden mama!
Ik zal hieronder alle tips van de lactatiekundige opnoemen en vervolgens mijn ervaring delen.
1. Heb je je douchegel, deo, parfum oid verandert? Een andere geur kan triggerend zijn voor de baby.
Ik had zelf niet perse een andere deo of parfum, maar mijn zweet stonk enorm door de hormonen. Heb op advies een Loveli deodorant gekocht, zonder een geurtje er aan. Geen idee of dit heeft geholpen, ik heb het maar gedaan.
En heb dezelfe douchegel als mijn man gebruikt, een neutrale geur. Geen parfum gebruikt.
2. De baby voeden wanneer hij nog slaperig/suf is of zelfs slaapt. Dus voordat de baby zich meldt voor een voeding. Dat is bij borstvoeding moeilijk in te schatten, maar probeer eerst de baby te voeden wanneer hij nog slaapt.
Dat heeft bij mij geholpen. Dit was mijn eerste stap om de baby weer aan de borst te krijgen.
2. De baby voeden wanneer hij wakker is, maar zich niet meldt voor voeding. Dus wanneer hij nog rustig en vrolijk is.
Als de baby rustig is dan gaat het wat makkelijker.
3. In combinatie met nr 2: Blijf zelf vooral RUSTIG en RELAXT! Dit is echt heeeel belangrijk. Geloof er van harte in dat je het gaat lukken! Zeg dit hardop en tegen je baby. Jullie zijn een team en gaan jullie best doen om live bv te kunnen geven. Het gaat jullie lukken!! Je bent een powermom!
De baby voelt echt als je stress hebt. Niet stressen!
Ookal is het je 99 keer niet gelukt, de 100ste keer gaat je het lukken!
4: in combinatie met het bovenstaande was dit DE METHODE die mij heeft geholpen!!
Wanneer de baby rustig is en jij relaxt bent:
Ontbloot je borsten, pak je baby horizontaal vast op je armen. Ga staan en begin je baby met wiegen. Breng je baby al wiegend naar je borst toe. Niet stoppen met wiegen!
Wiegen of je lichaam naar rechts en links draaien.
Houdt een ritme vast en blijf wiegen.
Als je baby huilt gewoon doorgaan met wiegen en ritme er in houden.
Als je baby blijft huilen: zorg er voor dat het mondje van de baby boven de tepel/borst uit komt, wel tegen je huid aan. En doorgaan met wiegen. Als je baby iets rustiger wordt dan heel langzaam met het mondje naar je tepel toe en je baby hapt dan vanzelf aan!!
Dit duurde bij mij ongeveer 5 minuten.
Als je baby aanhapt gewoon doorgaan met wiegen.
Probeer dit een paar keer. Het was wel heftig om een paar keer een intens huilende baby op je schoot te hebben, maar uiteindelijk is het gelukt!
Als het wiegen niet werkt, dan kun je dezelfde houding (baby horizontaal) ook doen op een yoga bal bv. Dan ga je niet horizontaal bewegen (wiegen), maar verticaal. Je gaat dan bouncen. Dit kan ook staand, door je knieen gaan en weer recht staan. Op de bank of matras. Maakt niet uit. Als je maar een ritme hebt.
Blijf geduldig en vertrouw jezelf! Het gaat jullie lukken❤️