16 Reacties
4 maanden geleden
Dat is hier ook zo inmiddels al 5 weken andere voeding etc alles al geprobeerd
4 maanden geleden
Hier is het ook sinds 5 a 6 weken dat het drama is in de avonden. We zijn vaak van 19 tot 23 bezig om haar in diepe slaap te krijgen. Ben echt de wanhoop nabij want ze is echt wel moe maar wordt steeds wakker. En wij zijn ook erg moe 😅
4 maanden geleden
Ik denk dat je dit allemaal al eens hebt geprobeerd, maar ik denk aan:
- slaapt hij overdag voldoende of is hij oververmoeid?
- krijgt hij overdag teveel prikkels binnen?
- heb je al eens geprobeerd om niet een hele bad en massage ritueel te doen, maar gewoon pyjama aan en in bed?
- 4s methode toepassen
- inbakeren
- juist niet teveel sussen maar gewoon laten huilen terwijl je er bij zit. Misschien is het sussen teveel prikkels
- draagdoek
- later het bedritueel doen en baby nog even lekker bij je houden op de bank
- in bed laten leggen door je partner
- in slaap proberen te voeden door voeding het laatste stapje te maken
4 maanden geleden
Reactie op Jessara
Ik denk dat je dit allemaal al eens hebt geprobeerd, maar ik denk aan:
- s ...
Ik heb bijna van alles geprobeerd inbakeren werkt goed dat vindt hij lekker draagzak heb ik geprobeerd helpt gwn niet partner ook in bed gelegd ook nit rond lopen in huis op bank zitten gwn een pyjama aan doen ook
Ik drink heel weinig prikkels ik probeer zoveel mogelijk aan mijn eten en drinken te opletten ik drinkt overdag gwn wat lekker munt thee of anijs thee
Elke dag is het anders bij hem met slapen in overdag soms slaapt hij hele overdag maar 2 uurtjes ik wandel ook met hem overdag gordijnen zijn ook open avond is meest rustig en donker om een fijne slaapritme voor hem te maken rustige liedjes helpt ook het is echt een drama en wanneer hij met huilen begint wordt het steeds harder en begint hij donker rood tot blauw te worden en dan pak ik hem gwn
4 maanden geleden
Reactie op rachelle17040
Dat is hier ook zo inmiddels al 5 weken andere voeding etc alles al geprobe ...
Ik vond hem meer rustiger in het begin hij sliep lekker door overdag en in avond werd hij wakker wanneer hij honger had
4 maanden geleden
Reactie op Rbmg
Krijgt hij borstvoeding? Misschien wilt hij clusteren ?
Ja dat heeft hij wel en hij heeft een heel erg zuigbehoefte en wilt geen speen 🥲
4 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Hier is het ook sinds 5 a 6 weken dat het drama is in de avonden. We zijn v ...
Misschien buikkrampen? Had je infacol geprobeerd? Dat helpt best goed tegen vast zitten gas en buikkrampen
4 maanden geleden
Reactie op Yassmin Younes
Ja dat heeft hij wel en hij heeft een heel erg zuigbehoefte en wilt geen sp ...
Ahh ja herkenbaar, mij dochter had dit laatst ook weer een week rond de 8 weken. Van 4 tot 8 wilde ze alleen maar aan de borst en anders onrustig/huilen. Is toegeven en lekker aanleggen(als je live geeft dan, anders weet ik het behalve een speen ook niet zo goed)
4 maanden geleden
Veel baby's van deze leeftijd zijn 's avonds heel onrustig, dat is (helaas) normaal babygedrag.
Ik denk dat Jessara al hele goede tips heeft gegeven. 😊
Waar ik vooral aan denk en wat bij onze dochter voorlopig goed werkt is: een latere bedtijd (hier tussen 21u en 22u), een kort bedritueel (enkel luier verschonen, pyjama aan en voeden), white noise en donkere slaapkamer (zorgen voor zo weinig mogelijk prikkels tijdens het bedritueel).
Het vervroegen van de bedtijd en uitbreiden van het bedritueel komt vanzelf wel eens ze wat ouder zijn.
4 maanden geleden
Reactie op Yassmin Younes
Misschien buikkrampen? Had je infacol geprobeerd? Dat helpt best goed tegen ...
Infacol gebruiken we al sinds ze twee weken is. Het zijn geen krampen maar ze lijkt gewoon niet te willen/kunnen slapen. We gaan deze week onze kamer nog donker maken dus hopelijk gaat dat wat uitmaken
4 maanden geleden
Mijn dochter slaapt heul goed, dus ik klaag niet, maarrrrr ze is tussen 15/16:00u en 20:00/21:00u vaak wakker. Dan is ze met ons in de woonkamer. En eigenlijk accepteer ik dat gewoon. Dan gaan we nog een beetje ‘tummy time’ doen en mijn vriend geeft vaak ‘rondleidingen’ door het huis 😂 (kijk dit is de koelkast, en dan geeft hij een tomaatje in haar hand mee ofzo).
Vanaf 21:00u gaan wij het volgende proces in:
- Om de dag in bad
- Pyjama aan en slaapzak
- Flesje melk (Omneo) + boeren
- Naar de co-sleeper brengen
- Boekje lezen en plaatjes kijken (vindt ze echt heel leuk, gaat ze helemaal lachen)
- Speen in
- Kus geven
- Licht uit (ze ligt helemaal in een donkere kamer).
Soms gaat ze nog 1 of 2 keer even miepen, omdat ze haar speen kwijt is, die geef ik terug, aai over haar bolletje, maar daarna slaapt ze. Ze is nu 12 weken. We laten haar wel echt in haar co sleeper liggen, we halen haar niet weer terug naar de slaapkamer.
4 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Infacol gebruiken we al sinds ze twee weken is. Het zijn geen krampen maar ...
Hoop ik ook sommige baby’s willen wat rust hebben en ook wat donkere plekken
4 maanden geleden
Reactie op Renaissance
Mijn dochter slaapt heul goed, dus ik klaag niet, maarrrrr ze is tussen 15/ ...
Ohh wat fijn ik hoop dat deze tips bij mijn zoon gaan werken 😂