8 Reacties
2 maanden geleden
Je hebt rolkussens voor babies. Daarin liggend kunnen ze niet omrollen. Die zou ik aanschaffen als ik jou was! Hebben wij ook
2 maanden geleden
Wat betreft het stoten: een baby kan zichzelf echt niet op die manier iets aandoen of stukmaken bij zichzelf. De kinderarts heeft toen mijn baby 6 weken oud was verteld dat een baby met zijn eigen kracht, zichzelf nooit schade kan geven. Dus ik zou mij er geen zorgen over maken. Mijn baby is een paar weken terug omhoog gestoten in bed en met zijn hoofdje tegen de spijlen geknald. Toen ik ervan wakker werd lag hij pokpok met z’n hoofd heen en weer te bewegen tegen de spijlen aan. Hij is toen nagekeken door een huisarts maar die zei toen, net zoals een kinderarts, dat een baby echt niet genoeg kracht heeft om zichzelf schade te geven. Als je echt twijfelt kun je altijd contact opnemen met de HAP, maar ik denk echt dat dat niet nodig is.
Wat betreft het omrollen; ik heb geen tips. Mijn baby begint ook met omrollen te oefenen en ik mag het nog allemaal gaan meemaken. Ik zou geen omrol kussens oid gebruiken voor in de nacht. De kinderfysiotherapeut van mijn zoontje raadde dit laatst nog af om te doen en dit is niet veilig in de nacht. Wel heb je een bepaalde deken die je kunt gebruiken, volgens mij mag dat veilig gebruikt worden in de nacht maar ik zou dat persoonlijk eerst navragen aan iemand die daar kennis van heeft. Ik heb het hierover: https://feddekees.nl/products/nunki-inbaker-lakentje?variant=39738487734385¤cy=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&keyword=&source=google&gad_source=1&gbraid=0AAAAAC7SdnkzV4ihD0bC7puxU7sSj7bZR&gclid=CjwKCAjw5qC2BhB8EiwAvqa41j87S8iJ033u__0MmhZImv7Tr7lAPeqXrAKbkEInoOZ1mywiDppdExoCragQAvD_BwE
Succes met je baby. En ik zou mij echt geen zorgen maken over dat stoten. Het zal niet lekker geweest zijn misschien voor hem, maar het zal geen schade aangericht hebben! 🩶
2 maanden geleden
Mocht je kindje zich steeds blijven stoten aan zijn bedje en daardoor zichzelf steeds wakker maken: dan zou je eventueel het ledikantje kunnen omruilen voor een campingbedje. Het staat minder mooi, maar voor mijn zoontje was het de oplossing. Die maakte zichzelf ook steeds wakker door zich te bezeren aan het ledikantje
2 maanden geleden
Ik krijg altijd de kriebels als ik weer de dekens van Fedde en Kees zie. Mijn nichtje is namelijk onder de denkens beland… gelukkig was mijn zus er optijd bij. Maar ik zou echt alle dekentjes uit bed halen. En dat stoten hoort er beetje bij, doet mijn dochtertje ook niks aan te doen. Lijkt er zelf geen last van te hebben
2 maanden geleden
Wij hebben ze slaapwikkel van Snoozz aangeschaft en bevalt super goed! Hier rolde ze ook meermaals op haar buik in de nacht en raakte dan overstuur.
2 maanden geleden
Dat rollen is heel irritant, wij zitten daar nu ook in. Slaapt hij nog naast jullie? Dan heb je er al wat meer zicht op. Je moet er even door heen, over een paar weken kan hij waarschijnlijk gewoon rustig op zijn buik liggen met zijn gezichtje opzij en vanaf dan ‘mag’ buikslapen.
Hier geef ik bv en slaapt ze nu lekker naast mij in bed, dan is ze veel rustig en gaat ze niet de hele tijd rollen. Overdag houden we de monitor extra goed in de gaten…
2 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Dat rollen is heel irritant, wij zitten daar nu ook in. Slaapt hij nog naas ...
Ja en hoe. Nee hij slaapt al sinds week 8 niet meer naast ons omdat ik dan echt geen oog dicht deed door alle geluidjes. Nu krijg ik nog enigzins slaap. Het gaat gelukkig nu al beter. We zijn overdag lekker veel aan het oefenen en probeer hem nu ook te leren om terug te draaien zodat hem dat straks ook lukt.