Waar kunnen jullie tegenwoordig nog zo lekker van in de mom rage schieten ? Ik merk dat ik af en toe echt zin heb om in vechtmodus te gaan, schrik er soms helemaal van.
Triggers nu:
- Als m'n hond aan de riem trekt als we samen met de wandelwagen lopen (heerlijk zo een puberende hond met een baby)
- Als mensen ergens in een rij voordringen (oh god word ik er zo een)
- Als m'n partner niet direct begrijpt wat ik bedoel (die man probeert zo hard te begrijpen wat ik brabbel, zwangerschap en de post partum periode hebben mijn taalvaardigheid behoorlijk aangetast haha)
- als de wandelwagen blijft haken als m'n kindje net slaapt op zo een scheve stoeptegel
En zo nog wel tienduizend voorbeelden met gedachtes waar menig psycholoog lekker op los kan gaan. Zo van was er maar eens iemand die echt een goede reden tot geweld geeft want ik heb zo een zin om iemand een dreun te verkopen soms.... wat een heftig gevoel is dat zeg.
Je moet mij zien met fatbikes die langs mn peuter of kinderwagen scheuren. Ook gewoon op t winkelcentrum of in t park waar je denkt dat je je kind met een gerust hart los kan laten lopen. Ik trek er nog eens een van zn fiets en gooi hem in de fontein, echt waar. 🫢
Herkenbaar!
Mijn trigger is ook voordringen in de rij.
Verder kan ik er slecht tegen en trek ook altijd mijn mond open als ouders gevaarlijke dingen doen met kinderen(niet uitkijken met oversteken met auto's op gevaarlijke plekken, andere mensen omver fietsen, wandelen los van kindje over zeer druk fietspad).
En verwaarlozing van kinderen.
Als ik ergens met m’n baby loop en iemand toetert (laatst iemand op een scootmobiel) of een auto waardoor baby helemaal in de schrik zit. Daaaar werd ik een partij agressief van (dat werd ik eerlijk gezegd ook al zelf vóór deze baby bedenk ik me nu😂)