11 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het opgezocht op de facebook pagina' borstvoeding vraag 'n lactatiekundige. Daar wordt als antwoord gegeven dat je gewoon kan blijven voeden. Deze antwoorden zijn van geregistreerde lactatiekundige dus ik denk betrouwbaar 😊

3 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik heb het opgezocht op de facebook pagina' borstvoeding vraag 'n lactatiek ...
Super dankje. Op internet vond ik namelijk dat ik een week niet mocht voeden. Ik vraag het sws nog even bij de apotheek

3 maanden geleden

Facebook pagina https://www.facebook.com/share/p/4Kz6FVbSHsySqX9N/

3 maanden geleden

Reactie op MamaJ2022

Super dankje. Op internet vond ik namelijk dat ik een week niet mocht voede ...
Wij hebben hetzelfde wel eens meegemaakt. De apotheek zei 3 dagen geen borstvoeding te geven aan de baby en in de bijsluiter stond 1 week.

3 maanden geleden

Het ligt aan welke pil je neemt, de EllaOne bijvoorbeeld, mag je inderdaad een week niet voeden. Maar de norlevo/levonorgestrel is dan weer geen probleem en kun je gewoon blijven voeden. Dat is tenminste wat het farmacotherapeutisch kompas aangeeft. Zou het vooral even navragen inderdaad.

3 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Het ligt aan welke pil je neemt, de EllaOne bijvoorbeeld, mag je inderdaad ...
Die moet je dus in italie op recept krijgen. Ik weet niet hoe ik dat moet fixen

3 maanden geleden

Reactie op MamaJ2022

Die moet je dus in italie op recept krijgen. Ik weet niet hoe ik dat moet f ...
Even contact opnemen met een (huis)arts daar. Net zoals je bij ziekte o.i.d. zou doen. Desnoods je verzekering raadplegen voor advies? Wat een lastige situatie!

3 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Even contact opnemen met een (huis)arts daar. Net zoals je bij ziekte o.i.d ...
Ja, echt niet prettig, onze ha is al dicht. En het is tijd sensitief natuurlijk 😅

3 maanden geleden

Reactie op MamaJ2022

Ja, echt niet prettig, onze ha is al dicht. En het is tijd sensitief natuur ...
Jullie huisarts in nederland? Of die in Italië? Zit je op een camping/hotel o.i.d.? Vaak hebben ze wel een arts daar in de buurt naar wie ze gasten doorverwijzen. Dat zou ik even vragen en dan op je beste engels/Italiaans de situatie uitleggen. Gok dat ze dan zo een recept uitschrijven. En hopen dat ze inderdaad nog open zijn

3 maanden geleden

Ik zou je zorgverzekering of reisverzekering bellen, die zijn altijd bereikbaar volgens mij. Ik heb op die manier vanuit Thailand ook eens heel goed medisch advies gehad van m'n Nederlandse verzekering over een dringende medische kwestie. Heel veel succes!

3 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Jullie huisarts in nederland? Of die in Italië? Zit je op een camping/hotel ...
Alles was helaas dicht, ik probeer het morgenochtend vroeg nog een keer, dan is het alsnog binnen 24 uur.