13 Reacties
2 jaar geleden
Hey, wat fijn dat je nu eindelijk antwoord hebt! Maar wat heftig joh, hoop inderdaad dat niemand dit herkent. Gaan ze iets aan de vleesboom doen? Of is het nu afwachten tot hij afgestorven is?
Hier zeker niet hetzelfde gelukkig, maar wel een beetje vergelijkbaar. 2 weken geleden is er op een echo gezien dat ik een eierstokcyste heb van 15 bij 9 cm. Op dat moment had ik hier gelukkig geen last van, dus dat was wel even schrikken. Helaas kreeg ik een week geleden toch steeds meer pijn, de afgelopen dagen heb ik continue pijn. Ook erg misselijk daardoor. Voor nu elke 6 uur 1000 mg paracetamol en morgen naar de gynaecoloog. Die zal gaan kijken wanneer en hoe de cyste weggehaald kan worden. Aan de ene kant kijk ik daar erg naar uit, aan de andere kant is het toch een operatie aan m'n buik. Dat vind ik wel heel erg spannend nu tijdens de zwangerschap. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het met de baby gaat, sinds 2 weken geleden geen echo/controle meer gehad helaas.
Ik hoop voor je dat je alweer slaapt, of in ieder geval de pijn weer wat minder is. En wat fijn dat het met jullie zoon goed gaat!
2 jaar geleden
Heel herkenbaar verhaal! In mijn vorige zwangerschap begon ik er met eentje van 1x1 en ben geëindigd met 2 van elk 5 a 7 cm in diameter. Vanaf week 30 meerdere keren in het zh geweest ivm necrotiserende vleesbomen. Gelukkig werd het een paar weken later weer rustig, maar die pijnen zijn hels!! Wat mij erg hielp was met een warme kruik rondjes lopen.
Tot nu toe alleen wat zeurende pijn op die plek gelukkig en blijft de grootte gelijk, maar ik houd mijn hart vast voor wat komen gaat.
Hopelijk slaat de medicatie snel aan en wordt de pijn dragelijker en gaat het uiteindelijk ook weg. 😘
2 jaar geleden
Reactie op Liesebeest
Heel herkenbaar verhaal! In mijn vorige zwangerschap begon ik er met eentje ...
Oooh wat vervelend dat je dit herkent! Echt enorm pijnlijk hè? Had je ook pijnstilling? We zijn vandaag weer bij de gyn geweest en eigenlijk is de afdronk: dit is het gewoon even voor nu. Pijnstilling en afwachten. Is dat jouw ervaring ook?
Hopelijk blijft het je nu bespaart!
2 jaar geleden
Reactie op Lisa1320
Hey, wat fijn dat je nu eindelijk antwoord hebt! Maar wat heftig joh, hoop ...
Oei dat is anders maar zeker ook heel naar! Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een buikoperatie. Maar wat is het alternatief idd.. zoveel pijn is ook niet te handelen. Hoe ging het bij de gyn? En met je baby?
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Oooh wat vervelend dat je dit herkent! Echt enorm pijnlijk hè? Had je ook p ...
Jaa ik slikte maximaal paracetamol en tramadol voor zo nodig. Maar het is echt een helse pijn. Ik heb heel wat nachten met een kruik huilend op de gang heen en weer gelopen, zodat mijn man kon blijven slapen. Gelukkige zakte het na een week of 5/6 toen de baby ging indalen. Kruik gaf ook wat verlichting.
Maar inderdaad het is wat het is. Tijdens zwangerschap doen ze er ivm risico’s niets aan helaas. Bij mij wilde ze na de eerste zwangerschap ook niet opereren ivm grootte en locatie. Risico was te groot ivm schade aan de baarmoederwand met risico op onvruchtbaarheid of een bloeding waarbij de baarmoeder niet te redden valt. De wens voor een 2e was toch groter, dus hebben er uiteindelijk vanaf gezien en zijn voor een 2e gegaan.
Voor nu afwachten of ze weer gaan groeien en/of gaan necrotiseren helaas…
2 jaar geleden
Reactie op Liesebeest
Jaa ik slikte maximaal paracetamol en tramadol voor zo nodig. Maar het is e ...
Och heb zo met je te doen als ik dit lees! En met mezelf als ik deze toekomstschets lees 🥹 ik zit pas in week 15!
Die pijnen zijn echt niet te omschrijven, idd hels!
Kan het zijn dat je deze zwangerschap geen last hebt? Wat zeggen ze daarvan in t ziekenhuis? Heel dapper van je dat je voor de 2e bent gegaan maar begrijp dat je de risico’s van vooraf verwijderen te groot vond. Diep respect dat je dit ervoor over hebt 😘
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Och heb zo met je te doen als ik dit lees! En met mezelf als ik deze toekom ...
Het was bij mij heel veranderlijk en heel erg afhankelijk waar de baby lag en of het er tegenaan aan het schoppen was. Ik hoop heel erg voor je dat het net als bij mij weer wegzakt en je verder kan genieten van je zwangerschap. 😘
Het is koffiedikkijken hoe het nu gaat lopen. Hangt er vanaf of de vleesbomen gaan groeien, of de doorbloeding goed blijft en hoe ze reageren op de baby. Het was een hele moeilijke keuze, maar uiteindelijk was de wens te groot en er is geen garantie dat de pijn terugkomt. We gaan zien hoe het gaat lopen. Voorlopig alleen af en toe zeurend gevoel. 🤞🏻
Je bent niet alleen. We slaan ons er doorheen. Je mag me ook altijd even privé berichtje sturen om te kletsen of het van je af te praten. 😘
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Oei dat is anders maar zeker ook heel naar! Kan me voorstellen dat je niet ...
Lief dat je het vraagt! Helaas niet zo'n fijne afspraak. Gynaecoloog had heel veel haast, heeft 2 minuten een echo gemaakt en geconstateerd dat het goed gaat met de baby. De cyste zat er nog en was nog even groot, maar gevuld met vocht dus ze maakte zich geen zorgen. Gaf aan dat ik moest bellen als ik opeens extreme buikpijn zou krijgen met overgeven enzo. En dat was het, werd zo de kamer weer uitgebonjourd. Geen gesprek over de pijnklachten of eventuele operatie. Medisch gezien vormt de cyste geen gevaar voor mij of de baby dus ze wil er niks aan doen. Hoef ook niet weer terug te komen. Dus niet zo blij mee, maar goed.
Hoe is het nu met jou? Is de pijn al wat minder?
2 jaar geleden
Reactie op Liesebeest
Het was bij mij heel veranderlijk en heel erg afhankelijk waar de baby lag ...
Begrijp ik ja. Wat spannend om zo af te moeten wachten. Kan me voorstellen dat het zo ook niet helemaal onbezorgd is voor jou. Zeurend is goed! Hoe ver Ben je nu?
Ohh ik hoop ook zo dat ik hier straks wat meer mijn weg in vind. Ben het plezier en genieten eventjes kwijt. Ik voel de baby met 15 weken natuurlijk ook zo goed als niet, dus ben daar nu ook heel onzeker over. Vandaag is emotioneel niet zo’n goede dag, terwijl het fysiek aardig goed te doen is (misschien daardoor juist eindelijk kwam ruimte voor mijn emoties).
Super lief, ik zal je alvast even toevoegen zo. Bedankt iig zover voor je ervaringen en steun 😘
2 jaar geleden
Reactie op Lisa1320
Lief dat je het vraagt! Helaas niet zo'n fijne afspraak. Gynaecoloog had he ...
Hè verdorie wat kan dat ziekenhuis toch teleurstellen hè? Ik heb eenzelfde ervaring (gelukkig maar 1), waarin ik me ook “afgewerkt” voelde. Niet gehoord of gezien maar gewoon van het lijstje even snel tussendoor. Heel erg naar voor je dat je die ervaring nu ook had, met zoiets belangrijks. Maar geen pijn nu bij jou? Dan idd maar afwachten…
Dat is mijn verhaal nu ook. Afwachten. Slik de tramadol icm paracetamol nu 4 dagen en de spiegel is aardig opgebouwd. Alleen snachts heb ik soms nog aardig wat pijn maar overdag gaat het wel. Vind het wel heftig om zulke pittige pijnstilling tijdens de zwangerschap te moeten nemen. Geeft me geen prettig gevoel voor ons knulletje. Maar hopen dat hij er niets aan overhoudt. Er is alleen echt niets anders te doen dus dit is ook the only way. Dus dan moet het maar. En nu is het aankijken wat er gebeurt, met de nodige controles in het vooruitzicht. Vandaag had ik het even moeilijk met alle aandacht voor mij en die stomme vleesboom en het weinige beetje dat er nog naar de baby ging. Het echo apparaat gaat er vaker per ongeluk overheen dan dat er bewust even gekeken wordt naar het ventje. Vind ik zo naar. Zelf heb ik het nodig om even lang naar hem te kijken en lekker te zien bewegen en doen. Helaas begrijpt mijn vriend niet zo goed dat ik “steeds bevestiging “ nodig heb. Al snapt hij wel dat de recente gebeurtenissen me onzeker maken. Voel me daarin dus nog niet helemaal gesteund. Puntje van verbetering (en gesprek).
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Begrijp ik ja. Wat spannend om zo af te moeten wachten. Kan me voorstellen ...
Spannend is het zeker! Voel me soms net een tikkende tijdbom. De kans is groot dat het gaat opvlammen, wanneer is de vraag…
Ik ben nu 12+5.
Meer dan erover blijven praten, goed voor jezelf zorgen en de nodige rust pakken kunnen we helaas niet doen. Fijn dat de medicatie nu beetje hun werk gaan doen. Hopelijk worden de nachten dan ook langzaamaan beter.
2 jaar geleden
Reactie op Liesebeest
Spannend is het zeker! Voel me soms net een tikkende tijdbom. De kans is gr ...
Hi Liesebeest, hoe is het met jou?
Hier ben ik helaas nog een keer aan de beurt. Gelukkig minder heftig vooralsnog dan vorige keer en nu gelegenheid meteen met de tramadol te beginnen (al kijk ik nu al tegen het afkicken op). Komt het jou bekend voor dat je baarmoeder mee gaat doen met de pijnscheuten? Ik heb nu ongeveer elke 5min een samentrekkende baarmoeder. Voelt heel naar. Eea is nagekeken in het ziekenhuis en onschuldig bevonden. Maar onprettig is het wel. Benieuwd of je dit herkent (vorige keer had ik dit niet).
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Hi Liesebeest, hoe is het met jou?
Hier ben ik helaas nog een keer aan de ...
Balen zeg! Hopelijk wordt de pijn snel meer dragelijk door de tramadol. Wel heel fijn dat ze in het ziekenhuis alles bekeken hebben en er verder gelukkig niets aan de hand is.
Ik heb het vooral ervaren alsof er hele heftige kramp (net of iemand de baarmoeder samenkneep) in schiet wat een tijdje duurde voor het eruit trok. Niet dat er een bepaalde tijdsduur tussen zat.
Met mij gaat het gelukkig goed. Nog weinig pijn gehad en ze liggen naar achteren. Dus ze kunnen helaas niet meer meten of ze groeien of dat er wat anders mee gebeurd. Heel benieuwd hoe het verder gaat.