12 Reacties
25 dagen geleden
1 kilogram in 2 weken tijd is écht heel erg netjes. Het lichaam is niet instaat om kilogrammen vet in een paar weken te verliezen.
Ik heb als fitness- en voedingscoach gewerkt en ik heb mijn cliënten altijd geleerd dat geleidelijk afvallen effectiever is, dan te snel afvallen. 1 kilogram in 2 weken is in mijn ogen al veel, niet teveel, maar wel super netjes. Je zult merken dat als je dit op dit tempo volhoudt, je het makkelijker gaat vinden om het gewicht eraf te houden dan wanneer je extreem bezig gaat zijn om het zo snel mogelijk kwijt te zijn. Je zult ook merken dat je andere weken minder afgevallen bent dan die 500 gram die je nu per week verloren bent. Ook dat is normaal. Streef naar geleidelijke progressie, niet naar zo snel mogelijk bij die eindstreep te zijn.
Ik vind dit al super goed van jou. Wees daar trots op. ❤️
25 dagen geleden
Reactie op ikwordmoederx
1 kilogram in 2 weken tijd is écht heel erg netjes. Het lichaam is niet ins ...
Ja, precies dit! Ik val nu ook ongeveer een halve kilo per week af. Dat is precies goed. Dit heb ik gedaan door een paar simpele aanpassingen in mijn eetgewoontes en elke dag een lang stuk wandelen met mijn baby. Ik eet nog steeds lekkere dingen maar wel bewuster.
Tipje: weeg je eten eens en houd het bij in een app zoals Myfitnesspal. Dit geeft je heel veel inzicht in wat je zoal eet op een dag en hoeveel kcal erin zitten. Als je dit een week of twee doet heb je een veel betere kijk op wat je nou eigenlijk in je mond stopt en wat je dus kunt aanpassen. Vaak is dit dan heel makkelijk te realiseren ☺️ succes!
24 dagen geleden
Bij mij hielp het om in het begin de calorieën te tellen (hier heb ik hulp bij gehad) daardoor kon ik gewoon lekker dingen blijven eten en onbewust mijn eetpatroon van teveel eten/niet consequent eten omgooien. Moet zeggen dat het niet super snel gaat, maar het ging bij mij om 6 kilo (ben veel ziek geweest in de zwangerschap)
24 dagen geleden
Reactie op jdyjngrdn
Geef je borstvoeding? Dan schijnt het te kunnen dat je nog extra gewicht aa ...
Precies dit. Ik heb dit bij mijn vorige 2 zwangerschappen en borstvoedingsperiodes ook gehad. Na 9 maanden tot een jaar gingen de kilo's er "opeens" een stuk makkelijker af.
Ik ben nu zelfs na de bevalling kilo's aangekomen (in de zwangerschap nauwelijks aangekomen dit keer in tegenstelling tot de vorige keren), terwijl ik let op mijn eetpatroon en meer kan bewegen dan na mijn vorige bevallingen. Ik zat 3 weken postpartum gewoon richting hetzelfde gewicht als na zwangerschap 1 en 2. Denk dat ik zelf een soort postpartum gewicht heb. En ik weet dus uit ervaring dat het ook weer terug veert bij een gezonde leefstijl.
23 dagen geleden
Hier van 59kg voor zwangerschap naar 85 +(?!!!????) in de zwangerschap en op het eind alle weegschalen ontweken 😅 naar nu blijven hangen op 71kg na 21 weken na ontvangst van ons prachtige cadeau dus vind het niet zo heeel erg erg. Ik hoop ook op de 9 maanden af. Ik let op mn eten en sport niet, doe wel elke dag een loopje met minstens 3000 stappen. Maargoed dat helpt dus geen reet 😂😭. Ennn zoals eerder gezegd hier, 1 kg per 2 weken eraf is supergoed! Zo ga je ook niet jojoën 👍🏻 volhouden maar, go mama!