14 Reacties

4 maanden geleden

Jaa ik ben nu zelf bijna 4 weken verder, en heb dat zeker ook. Slik je nog bepaalde medicatie

4 maanden geleden

Hoi, Ik ben nu 8 weken onderweg en ook voelt het nog steeds als een grote blauwe plek. Mijn buik is ook sinds een week blauwig.. Ik heb binnenkort een afspraak voor een c-section behandeling waarbij ze het litteken gaan masseren met cups en ook het omliggende gebied. Ik hoop dat dit gaat helpen!

4 maanden geleden

Ik herken het als ik teveel gedaan heb. Dacht na 5 weken dat ik wel even het hele huis kon stofzuigen maar die avond een grote blauw/rode plek boven het litteken. Nu (8 weken na de keizersnede) merk ik het alleen nog als ik mijn buikspieren teveel gebruikt heb. Voelt dan vooral als erge spierpijn.

4 maanden geleden

Reactie op MarijkV

Hoi, Ik ben nu 8 weken onderweg en ook voelt het nog steeds als een grote ...
Wat interessant! Ik ben benieuwd naar je ervaringen naderhand. Zou je die hier willen delen tzt? 😄

4 maanden geleden

Ik denk dat het makkelijk komt door te veel doen. Bij de 1e en nu weer voelde ik mijn litteken bv alleen als ik net had gesport. Je kunt altijd bij de fysio lang voor een littekenmassage. Heb ik de 1e X gedaan en ga ik nu weer doen (na onze vakantie) hierdoor word het litteken gebied soepeler. Evt kun je ook bij een osteopaat langs?

4 maanden geleden

Ja ik herken het ook, ben maandag 6 weken p.p.

4 maanden geleden

Reactie op MarijkV

Hoi, Ik ben nu 8 weken onderweg en ook voelt het nog steeds als een grote ...
Oh ik ben benieuwd waar je dat doet, heb je vriendschapsverzoek gestuurd.

4 maanden geleden

Ja heb het nog niet gevoeld gehad. En kan niet zeggen dat ik meer heb gedaan als anders maar zal idd is een afspraak maken bij de fysio en kijken wat die zeggen. Dit is ook mijn derde keizersnede dus herken het ook niet van andere keer

4 maanden geleden

Reactie op Phonia

Wat interessant! Ik ben benieuwd naar je ervaringen naderhand. Zou je die h ...
Ja, zal ik zeker doen!

4 maanden geleden

Ik had met 5 wk ook een terugval! Veel spierpijn overal maar ook veel last van buik, pijnlijk bij aanraking en bijv bepaalde broeken of zelfs onderbroek die te strak zat op buik. Maar ook zij spieren bij omhoog gaan enzo, nu weer wat beter. Maar zoontje landde vandaag met beide handen met stoeien op onderbuik dus ook weer daar last van 🙈

3 maanden geleden

Hoi, Gisteren de eerste behandeling gehad voor mijn litteken. De dame heeft het een uur lang flink gemasseerd, niet alleen het litteken maar ook de hele buik omdat schijnbaar de hele buik ook onder spanning staat. Het voelde effectief, ook wel gevoelig zo nu en dan. Ik heb nog een tweede behandeling gepland en een half jaar na de bevalling nog een behandeling doormiddel van cupping, zodat ze ook goed de diepere weefsels kan bereiken. Ik heb wel het idee dat het gaat helpen om de verklevingen onder mijn litteken te verminderen en daardoor ook de bijkomende klachten, zoals het dove gevoel onder in de buik en soms het trekkende/ pijnlijke gevoel als ik veel gelopen heb. De kosten van de eerste behandeling waren 125 euro. Dit was incl intake om ook te bespreken hoe de zwangerschap/bevalling geweest is en wat precies de klachten zijn. Vervolg behandelingen zijn 75 euro voor driekwartier of 90 euro voor een uur. Er zijn helaas nog niet veel aanbieders in Nederland die dit doen, totaal 10. Ik heb het bij verloskundige praktijk doevendans in Apeldoorn laten doen :) Liefs!

3 maanden geleden

Reactie op MarijkV

Hoi, Gisteren de eerste behandeling gehad voor mijn litteken. De dame heef ...
Hi Marijke, dank voor het delen van je ervaring! Ik ben benieuwd of je dit hebt geboekt specifiek omdat je klachten had? Ik heb de standaard klachten die bij een keizersnede horen (doofheid, gevoeligheid) en vraag me af of een behandeling dan nuttig is of zin heeft. En heb je specifiek voor een keizersnede treatment gekozen in plaats van een littekenmassage bij bijvoorbeeld een fysiotherapeut? Dank je wel alvast!

3 maanden geleden

Reactie op MarijkV

Hoi, Gisteren de eerste behandeling gehad voor mijn litteken. De dame heef ...
Dank je wel voor het delen Marijk! ❤️

3 maanden geleden

Reactie op jdyjngrdn

Hi Marijke, dank voor het delen van je ervaring! Ik ben benieuwd of je dit ...
Hoi, Ik denk dat ik ook de standaard klachten heb, wat jij zegt doofheid, gevoeligheid en soms dat het gaat trekken als ik veel gelopen heb. Ik ben tijdens mijn zwangerschap veel opzoek gegaan naar wat je kunt doen voor je herstel van een keizersnede omdat ik in mijn omgeving veel hoorde dat vrouwen met klachten bleven zitten, na keizersnede of natuurlijke bevalling. En dat wilde ik heel graag voor zijn, we gaan al genoeg verandering door met ons lichaam 😄 En toen kwam ik via de keizersnede club er achter dat er speciale behandelingen/massages zijn voor vrouwen die een keizersnede hebben gehad, ook al is het jaren later en dat het veel klachten kan verminderen. Ik dacht ik ga het gewoon proberen en het is heel fijn dat het zo goed bevallen is en ik heb ook het idee dat het zin heeft. Als ik aan mijn litteken voel of het gebied er omheen kan ik verklevingen/ littekenweefsel voelen en dat kunnen ze eigenlijk helemaal weg masseren uiteindelijk wat ook weer resulteert in minder klachten in de toekomst. Maar goed het hoeft dus niet direct na de bevalling en kan ook later als je misschien meer klachten zou krijgen 😊 En ik heb trouwens ook echt zo'n huis flapje over het litteken, ook dat zou minder moeten worden met deze behandelingen