33 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou inderdaad ook Fayuh zeggen als ik dit lees. Ik vind persoonlijk Fay logischer🫣

2 jaar geleden

Fee

2 jaar geleden

ik zou Fee zeggen

2 jaar geleden

Ik vind zelf Fay logischer

2 jaar geleden

Ik ken Faye als Feej en Fayé als fah-jee

2 jaar geleden

Als Fee zal ik het uitspreken 😊

2 jaar geleden

Ik zou ik Feej zeggen, maar ook niet verbaasd zijn als mensen Fee-juh zeggen.

2 jaar geleden

Ik heb meerdere Faye’s op t werk gehad en we noemde ze allemaal gewoon Fee dus denk dat de uitspraak wel duidelijk is

2 jaar geleden

Wat is de reden voor de e erachter? Mijn dochtertje heet Fay, zonder e erachter en dit wordt eigenlijk altijd goed uitgesproken als Fee. Kan me voorstellen dat mensen bij Faye kunnen wijfelen over de uitspraak. 😊

2 jaar geleden

Ik denk dan aan fee-je

2 jaar geleden

Reactie op GabyvP

Wat is de reden voor de e erachter? Mijn dochtertje heet Fay, zonder e er ...
Ja we hadden het destijds opgezocht op Google ook en er stond veel dat mesje ‘Fay’ ook on-af vonden ofzo.. ik weet het eigenlijk niet. Maar ik heb het mutsje en houten cirkel met de naam ‘Faye’ al een tijd in huis liggen en nu pas ga ik twijfelen 🤣

2 jaar geleden

Ik zou Faa-je zeggen

2 jaar geleden

Ik lees Feej het is al jaren een bekende naam. Ik verwacht geen verkeerde uitspraak. Muv bejaarde eventueel maar ach die mogen dat haha

2 jaar geleden

fee spreek ik het uit, mooie naam mooie schrijfwijze faye!

2 jaar geleden

Fee-je zou ik er van maken denk ik, als ik de naam zou moeten uitspreken.

2 jaar geleden

Reactie op KleineFreek24

Ja we hadden het destijds opgezocht op Google ook en er stond veel dat mesj ...
Jaa het kan allebei! Ik vind de schrijfwijze ook mooi hoor! Je moet vooral doen wat jullie mooi vinden, vind ik!! & Misschien valt het wel mee met verkeerd uitspreken. Mijn eigen naam word ook met regelmaat verkeerd uitgesproken, maar heb dat niet als vervelend ervaren.

2 jaar geleden

Reactie op Uprising

Ik zou Faa-je zeggen
Ik ook.

2 jaar geleden

Reactie op Uprising

Ik zou Faa-je zeggen
Ik ook

2 jaar geleden

Reactie op GabyvP

Jaa het kan allebei! Ik vind de schrijfwijze ook mooi hoor! Je moet vooral ...
Dit vind ik trouwens wel een goede aanvulling. Er zijn heel veel namen die de eerste keer fout worden uitgesproken maar als mensen het weten dan gebeurd het niet meer. Ik en mijn man hebben dat beide ook en ook onze dochter heeft dat, ik vond het op het begin echt vervelend en raar dat niemand onze schrijfwijze begreep maar ondertussen denk ik ach, je verbetert ze een keer en dan komt het ook wel weer goed. doe idd waar jullie zelf blij van worden!

2 jaar geleden

Ik zou er niet eens aan denken om het als Faa-je uit te spreken. Faye is een bekende naam en wordt eigelijk altijd als Fee gezegd. Dus dat zit wel snor denk ik zelf 🥸