28 Reacties

één maand geleden

Onze co sleeper werd echt te klein voor ons kindje, dus besloten wij om hem gewoon van een op andere dag in z’n eigen bedje te leggen (in zijn eigen kamer). Ik vond dat de eerste paar nachten wel even wennen en soms moeilijk, heb ook heeeel veel op de babyfoon gekeken 🤣 maar hij sliep er niet minder om. Slaapt nu zelfs beter heb ik het idee (van 18:00 tot 06:00/07:00). Hij heeft nooit goed overdag geslapen, zijn wat hazenslaapjes van maximaal 45 minuten per keer en wij merken dat die slaapjes juist slechter gaan als hij in z’n kamertje ligt. Dus de slaapjes overdag doet hij nog in de box beneden. Zou gewoon eens kijken wat voor jullie werkt daarin. Lijkt mij persoonlijk heerlijk als de langere slaapjes overdag gewoon in zijn slaapkamer zouden kunnen.

één maand geleden

Reactie op aardbeitje4

Onze co sleeper werd echt te klein voor ons kindje, dus besloten wij om hem ...
Hij ligt inmiddels al ruim 2 uur voor het eerst in het ledikantje! Hoe doen jullie dat 's nachts? Heb je de babyfoon bij je of ga je op je eigen gehoor af..? Ik word nu sowieso al van ieder geluidje wakker in de nacht, dus voor mijn eigen nachtrust zou het al schelen...

één maand geleden

Reactie op LindyDr

Hij ligt inmiddels al ruim 2 uur voor het eerst in het ledikantje! Hoe doen ...
Wat goed! 👍🏽 Nee ik heb wel de babyfoon, want zijn slaapkamerdeur is dicht omdat we katten hebben. Dus dan weet ik zeker dat ik hem hoor als er wat is!

één maand geleden

Hee, wat grappig! Hier vandaag ons zoontje voor het eerst overdag in op z'n eigen kamertje laten slapen! Hij vond in slaap vallen iets moeilijker (duurde langer, maar lukte wel gewoon zelf), maar ligt echt heel lekker te slapen nu! 'S nachts nog wel in de co-sleeper bij ons (handiger met voeden) totdat het straks niet meer past 🙈. Hoe is het gegaan bij jou vandaag?

één maand geleden

Bij ons ligt hij sinds dat hij 4 weken oud is op zijn eigen kamer. Ik vond het 1 nacht lastig maar toen ik merkte hoeveel beter ik ervan sliep (en hij waarschijnlijk ook) was dat gevoel snel over. Ik ben begonnen met beide deuren open. Je hoort echt wel als er wat is en mijns inziens is een babyfoon dan echt niet nodig. Voor ieders nachtrust is het juist goed dat je niet op ieder steuntje en kreuntje reageert. Hij sliep toen nog overdag in de box maar al snel 1 slaapje en binnen een aantal dagen alle slaapjes boven in zijn bed. Dan staat de babyfoon uiteraard wel aan. Ik krijg de indruk dat hij ook weet dat zijn bedje slapen betekent en de box is spelen. Ondanks dat je kindje ouder is heb je hopelijk wat aan mijn verhaal. Succes!

één maand geleden

Ik heb dus de kinderen altijd op onze kamer gehouden. Omdat ik zelf rustiger ben als ze in de zelfde kamer zijn. Vooral wanneer ze snachts nog vaak wakker zijn. En beetje van ze zullen toch niet tot hun 18e bij ons liggen. Moet zeggen dat ik me er op verkeken heb want 1 sliep met 12 jaar nog bij mij in bed tot het echt niet meer kon vanwege de baby 😂 die nu ook weer bij ons op de kamer ligt ook de commode enzo kleding kast staat bij ons. Ik vind het heel fijn zo. Dus op de vraag kan hij ook alleen overdag? Alles is vast prima! Wat goed voelt voor jullie als gezin.

één maand geleden

Lekker op haar eigen kamertje! Hier al vanaf 7 weken. Zij slaapt beter (wordt niet wakker van ons), wij slapen beter (worden niet wakker van haar gekreun en gesteun). Ook sabbelt ze zichzelf goed in slaap met puntje van knuffeldoekje. Dus in plaats van dat ik ‘s nachts veel ging helpen, is dat nu eigenlijk helemaal niet meer nodig. Ik greep - achteraf gezien- te snel in waardoor ze echt wakker werd. Wij slapen met de deur open en horen echt wel als er iets mis is. Overdag ook lekker op haar eigen kamertje. Ze weet nu ook bed = slapen en box = spelen en eigenlijk gaat ze nu bijna altijd zonder morren lekker een dutje doen of slapen.

één maand geleden

Reactie op KirenFlora

Lekker op haar eigen kamertje! Hier al vanaf 7 weken. Zij slaapt beter (wor ...
Ohja, we hebben wel de babyfoon aan (zonder geluid) zodat ik eventueel wel kan kijken ‘s nachts zonder uit bed te hoeven 😄

één maand geleden

Reactie op Ronilla

Hee, wat grappig! Hier vandaag ons zoontje voor het eerst overdag in op z'n ...
Oh wat goed!! Hoeveel slaapjes heeft ie gedaan? Hier houden we hem 's nachts ook nog naast ons, hij verliest nog zo vaak zijn speen 😂 Ging verrassend goed, eerste dutje 2,5 uur en nu ligt ie weer! Vind het stiekem toch ook wel een heel cute gezicht 😂

één maand geleden

Reactie op Iris-bloemetje

Bij ons ligt hij sinds dat hij 4 weken oud is op zijn eigen kamer. Ik vond ...
Thanks voor je reactie! Ik denk ook zeker dat het veel rust zou geven, als moeder word je toch van iedere kick wakker... zeker tijdens een slaapregressie!

één maand geleden

Reactie op KirenFlora

Lekker op haar eigen kamertje! Hier al vanaf 7 weken. Zij slaapt beter (wor ...
Slim zonder geluid idd! Zo ligt ie bij ons beneden ook altijd, zeker met geluid aan schrik ik overal van... Dat ingrijpen, merkte je daar echt verschil in?

één maand geleden

Reactie op LindyDr

Slim zonder geluid idd! Zo ligt ie bij ons beneden ook altijd, zeker met ge ...
Ja, ik merk daar zeker verschil in. Normaal als ze beetje ging huilen in haar slaap (als je snapt wat ik bedoel), wilde ik direct aaien over haar hoofdje of een speentje aanbieden. Daardoor werd ze dan echt wakker en duurde het best lang voordat ze dan weer in slaap viel. Nu ze dan in haar eigen bedje ligt, doe ik dat dus niet meer en word ik óf er niet meer wakker van óf ik zie haar uit zichzelf het doekje weer pakken en eraan sabbelen. Binnen 5 minuten slaapt ze dan weer (tenzij ze echt wakker wordt voor voeding, dan niet). Maar ik heb echt het idee dat ik me er niet meer mee moet ‘bemoeien’ omdat ze dan gewoon slechter slaapt ofzo.

één maand geleden

Reactie op LindyDr

Oh wat goed!! Hoeveel slaapjes heeft ie gedaan? Hier houden we hem 's nacht ...
3! En bij jou? Hier ging het echt goed! 2e slaapje was zelfs 2,5h! 2x even moeten helpen met z'n speen! En die nachten 🙈

één maand geleden

Hier vanaf week 6 rustig aan begonnen naar eigen kamer werken en met week 8 helemaal over. Ik stond werkelijk van alles aan en die van ons is enorme druk dus voor ons allemaal was dat de beste keuze die we toen gemaakt hadden. Constant maar voeding geven terwijl ze in haar eigen bed veel minder kwam en zelf weer in slaap viel als ik haar even liet.

één maand geleden

Reactie op Ronilla

3! En bij jou? Hier ging het echt goed! 2e slaapje was zelfs 2,5h! 2x even ...
Joh die nachten zijn slopend, ik loop in de ziektewet maar had waarschijnlijk mijn werk niet naar behoren uit kunnen voeren 😂 Heb je al plannen om hem helemaal naar zijn eigen kamertje te doen?

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Hier vanaf week 6 rustig aan begonnen naar eigen kamer werken en met week 8 ...
Ja toch he? Zouden ze als ze alleen slapen ook minder prikkels krijgen misschien? Wel bemoedigend om te lezen! Alleen mijn moederhart huilt al bij het idee 😂

één maand geleden

Reactie op LindyDr

Joh die nachten zijn slopend, ik loop in de ziektewet maar had waarschijnli ...
Nee.. onze oudste ook tot 11 maanden in de co-sleeper gehad, vond ik echt fijn! Half slapend voeden (bv) en dan zo hup d'r bed weer in. Ons zoontje is alleen veel groter, dus 11 maanden gaan we niet redden.. Maar zo lang mogelijk naast me 😉

één maand geleden

Reactie op Ronilla

Nee.. onze oudste ook tot 11 maanden in de co-sleeper gehad, vond ik echt f ...
En jij? En pittig, ook nog de ziektewet erbij! Ik heb nog ouderschapsverlof tot eind oktober, dus dat is heerlijk!

één maand geleden

Wij hebben onze zoon met 8 weken in de middag op zijn kamertje zijn dutje laten doen, hij sliep zoo goed dat we zo langzaam ook de avonden zijn gaan doen. Vanaf 10 weken sliep hij volledig op zijn slaapkamer.

één maand geleden

Ons meisje hebben we met 2.5 week voor het eerst in haar eigen kamertje laten slapen. Dat doet ze nu (20 weken) nog steeds. Ik het begin was het voor ons allemaal even wennen als wij haar op bed brachten. Inmiddels leggen we haar wakker weg en valt ze zelf in slaap. Soms nog 1 of 2 keer terug voor een speen. Tussen 6.00 en 7.30 wordt ze de volgende ochtend weer tevreden wakker. En papa en mama ook